Flaske stop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.289 visninger
50 svar
5 synes godt om
8. december 2013

Anonym trådstarter

Er ret sikker på den har været oppe før, men nu spørger jeg alligevel.

hvornår stoppede jeres med at få flaske når det blev puttet?

Vores er 18 mdr og stadig meget glad for sin flaske, men folk siger at grunden til barnet nok ikke vil spise så meget til aftensmad skyldes det ved der kommer en flaske, så nu er vi ved at tage den væk ved at gøre den tyndere og tyndere, men er meget i tvivl om det er det rigtige.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2013

Stumpen

Mine er begge stoppet med flaske da de var et år, da sp rådede os til at få flasken væk på det tidspunkt.. Husker ikke hvordan vi stoppede - tror faktisk det bare var fra den ene dag til den anden, mindes ikke vi fortyndede vællingen 

Anmeld

8. december 2013

liten-mamma

Anonym skriver:

Vores er 18 mdr og stadig meget glad for sin flaske, men folk siger at grunden til barnet nok ikke vil spise så meget til aftensmad skyldes det ved der kommer en flaske, så nu er vi ved at tage den væk ved at gøre den tyndere og tyndere, men er meget i tvivl om det er det rigtige.

Vi gik igang med projekt flaske stop da vores datter var 10 måneder. Hun er 11 måneder nu og det sker en sjælden gang imellem at hun får en flaske til putning

Anmeld

8. december 2013

Anonym trådstarter

Stumpen skriver:

Mine er begge stoppet med flaske da de var et år, da sp rådede os til at få flasken væk på det tidspunkt.. Husker ikke hvordan vi stoppede - tror faktisk det bare var fra den ene dag til den anden, mindes ikke vi fortyndede vællingen 

Både læge og sp sagde til os at barnet selv vil sige fra så det skulle nok komme. og havde også bestemt at barnet selv skal sige fra men når så en masse siger at den skal væk så kommer man i tvivl.

vores har været vant til ved de andre flasker at de er blevet tyndere og tyndere og det er derfor vi gør det på den måde 

Anmeld

8. december 2013

Anonym trådstarter

liten-mamma skriver:

Vi gik igang med projekt flaske stop da vores datter var 10 måneder. Hun er 11 måneder nu og det sker en sjælden gang imellem at hun får en flaske til putning

Kan hun godt finde ud af det er okay en gang i mellem? Og hvordan tog i den fra hende

Anmeld

8. december 2013

StudPsyk

Anonym skriver:

Vi stoppede først da Rose var omkring 2 år, altså for nylig. Hun var simpelthen så glad for den flaske og den tryghed den gav. Vi havde tidligere prøvet at stoppe uden held.

Her gjorde vi det, fordi vi kom ind i en periode hvor hun var meget tryghedssøgende og ikke ville sove uden jeg var hos hende. Så jeg tænkte, at hvis jeg var der og holdt hendes hånd til hun sov, så havde hun ikke også brug for flasken. Så vi stoppede bare fra den ene dag til den anden - og hun blev ikke ked af det, for hun havde mig i stedet.

Men hvis det virker bedst for jer med udtrapning er det da fint, det har jeg også hørt om andre der har haft succes med.

Anmeld

8. december 2013

StudPsyk

Anonym skriver:

Både læge og sp sagde til os at barnet selv vil sige fra så det skulle nok komme. og havde også bestemt at barnet selv skal sige fra men når så en masse siger at den skal væk så kommer man i tvivl.

vores har været vant til ved de andre flasker at de er blevet tyndere og tyndere og det er derfor vi gør det på den måde 

Hvis jeres barn ikke er klar synes jeg ikke i skal gennemtvinge et stop. Se hvordan jeres barn reagerer på det.. Jeg ved godt folk siger så meget, men jeg synes ikke det er den værste ting i hele verden. Vi stoppede som sagt sent, og det har jeg det okay med, for det var det Rose havde brug for. Ikke dermed sagt at de stadig skal have den, når de fylder 30, men du forstår hvad jeg mener Indenfor rimelighedens grænser selvfølgelig.

Anmeld

8. december 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Vores dreng valgte den selv fra da han var 8 måneder.
Min veninde gjorde på den måde du beskriver og det har virket
Jeg tror ikke det er for tidligt da syndhedsstyrelsens vejledning hedder op til 12 måneder.

Anmeld

8. december 2013

Anonym trådstarter

Janne T. skriver:

Hvis jeres barn ikke er klar synes jeg ikke i skal gennemtvinge et stop. Se hvordan jeres barn reagerer på det.. Jeg ved godt folk siger så meget, men jeg synes ikke det er den værste ting i hele verden. Vi stoppede som sagt sent, og det har jeg det okay med, for det var det Rose havde brug for. Ikke dermed sagt at de stadig skal have den, når de fylder 30, men du forstår hvad jeg mener Indenfor rimelighedens grænser selvfølgelig.

Vores barn er så glad for den flaske. bliver ellevild og meget glad når den kommer til syne, og det er også derfor jeg har svært ved at sige den skal væk nu, for den betyder stadig rigtig meget. 

Og efter at have læst hvad du har skrevet med din datter så overvejer jeg om vi skal vente lidt. Synes det er synd at tage den væk når hun er så glad for den. På en eller anden måde giver den jo nok en form for tryghed og man tager da ikke lige tryghedfase væk.

Anmeld

8. december 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Vores dreng valgte den selv fra da han var 8 måneder.
Min veninde gjorde på den måde du beskriver og det har virket
Jeg tror ikke det er for tidligt da syndhedsstyrelsens vejledning hedder op til 12 måneder.

Jeg synes bare det er så svært fordi hun er så glad for den. Vi har haft en kamp uden lige med at få hende til at spise mad. Og det er endelig begyndt at lykkes. Så tænker også om det er en for stor omvæltning at fjerne den lige nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.