Flaske stop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2013

Efterår mor

Vores mindste er lidt over 2 år, og får stadig natflaske. Sødmælk blandet med NAN 3 - og han elsker det! 

Jeg kunne aldrig drømme om at beslutte hvornår mine børn ikke skal have flaske mere, det er helt op til dem selv.

Jeg ser intet problem med at de er over 2 år og stadig får flaske, det er utroligt sundt og en god tryghed for dem.

De siger fra når de selv føler at de er klar. 

Stort juleknus fra mine 3 drenge og mig. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2013

Stumpen

Anonym skriver:

Både læge og sp sagde til os at barnet selv vil sige fra så det skulle nok komme. og havde også bestemt at barnet selv skal sige fra men når så en masse siger at den skal væk så kommer man i tvivl.

vores har været vant til ved de andre flasker at de er blevet tyndere og tyndere og det er derfor vi gør det på den måde 

Mine fik grød til "natmad" i stedet for.. Og så blev det en del af putteritualet.. 

Anmeld

8. december 2013

Team Putte

Anonym skriver:

Vores har altid gerne ville have flasken i forbindelse med sygdom. Ofte har hun kun ville spise den ved sygdom. Men det er godt nok svært. 

Men kan se at vores nok spiser lige så lidt som din. Kan din godt holde sig mæt frem til næste morgen

min datter har også altid været så glad for flasken.. Men lige med denne omgang opkast ca 6 gange på 15 timer, så ville hun ikke have den.. Så vi tog chancen da hun sov fint uden at have fået den

nogle gange spiser hun kun lidt sovs til aften.. Derfor får hun fast den bolle inden sengetid.. For at være sikker på hun trods alt har noget i maven hun spiser også meget lidt til morgen men meget til frokost, frugt og sådan hun har en fin størrelse med babybule på maven, gode kinder og sådan så jeg er begyndt at slappe mere af over at hun ikke spiser mere om aftenen.. Nogle gange tager hun 2 bider af bollen og i aften har hun spist halvanden, trods hun faktisk spiste en hel kartoffel til aftensmaden det svinger meget men det lader til hun ikke har behov for mere før kl 7 næste morgen.. Hun bliver tilbudt vand når hun har svært ved at falde i søvn om aftenen (det havde hun også engang imellem da hun fik flasken) og om natten hvis hun vågner

Anmeld

8. december 2013

Anonym trådstarter

Efterår mor skriver:

Vores mindste er lidt over 2 år, og får stadig natflaske. Sødmælk blandet med NAN 3 - og han elsker det! 

Jeg kunne aldrig drømme om at beslutte hvornår mine børn ikke skal have flaske mere, det er helt op til dem selv.

Jeg ser intet problem med at de er over 2 år og stadig får flaske, det er utroligt sundt og en god tryghed for dem.

De siger fra når de selv føler at de er klar. 

Stort juleknus fra mine 3 drenge og mig. 

Er du ikke blevet mødt af folk der har stillet spørgsmål ved det? Jeg har nemlig samme holdning som dig, men efter en masse sagde at flasken måske var skyld i hun ikke ville spise, og hun er for gammel, så blev jeg i tvivl.

Anmeld

8. december 2013

Anonym trådstarter

Stumpen skriver:

Mine fik grød til "natmad" i stedet for.. Og så blev det en del af putteritualet.. 

Vi giver havregryn en halv time inden sengetid men flasken kan stadig ikke undværes

Anmeld

8. december 2013

Anonym trådstarter

Team Putte skriver:

min datter har også altid været så glad for flasken.. Men lige med denne omgang opkast ca 6 gange på 15 timer, så ville hun ikke have den.. Så vi tog chancen da hun sov fint uden at have fået den

nogle gange spiser hun kun lidt sovs til aften.. Derfor får hun fast den bolle inden sengetid.. For at være sikker på hun trods alt har noget i maven hun spiser også meget lidt til morgen men meget til frokost, frugt og sådan hun har en fin størrelse med babybule på maven, gode kinder og sådan så jeg er begyndt at slappe mere af over at hun ikke spiser mere om aftenen.. Nogle gange tager hun 2 bider af bollen og i aften har hun spist halvanden, trods hun faktisk spiste en hel kartoffel til aftensmaden det svinger meget men det lader til hun ikke har behov for mere før kl 7 næste morgen.. Hun bliver tilbudt vand når hun har svært ved at falde i søvn om aftenen (det havde hun også engang imellem da hun fik flasken) og om natten hvis hun vågner

Du beskriver nærmest vores, bortset fra hun ikke spiser kartofler. Det er vildt frusterende men jeg er begyndt at være mere afslappet omkring maden. Jeg kan alligevel ikke ændre noget. 

men kan godt forstå hun ikke ville have flasken efter sådan en omgang. Så det var jo smart tænkt af jer 

Anmeld

8. december 2013

Efterår mor

Anonym skriver:

Er du ikke blevet mødt af folk der har stillet spørgsmål ved det? Jeg har nemlig samme holdning som dig, men efter en masse sagde at flasken måske var skyld i hun ikke ville spise, og hun er for gammel, så blev jeg i tvivl.

Jo da, rigtig mange gange. Men jeg bliver ved med at gentage at det er mine børn, mine valg. Han har sunde knogler, er sund og rask - og tilmed utrolig glad, det er ingen last for ham. De må bekymre sig om deres egne børn, og jeg om mine. 

Lad være med at lade andre påvirke dine beslutninger, for så bliver det aldrig ens egne. 

Anmeld

8. december 2013

Team Putte

Anonym skriver:

Du beskriver nærmest vores, bortset fra hun ikke spiser kartofler. Det er vildt frusterende men jeg er begyndt at være mere afslappet omkring maden. Jeg kan alligevel ikke ændre noget. 

men kan godt forstå hun ikke ville have flasken efter sådan en omgang. Så det var jo smart tænkt af jer 

det kan sgu da være det er samme barn.. Ida spiser kun kartofler hvis de er most sammen med rigelige mængder sovs.. Dog ikke brun sovs

Det var bare om at gribe muligheden når den bød sig.. 2 dage var hun mere urolig når hun skulle sove og det tog længere tid end normalt.. Men nu er det helt det samme som da hun fik flasken vi havde også svært ved at fjerne den for det var sådan et hyggeligt aftenritual hvor hun faldt til ro før hun blev puttet.. Nu synger vi 'pjerrot sagde til månen..' mens vi sidder som da hun fik flaske og vugge-putte-hygger lidt

Anmeld

8. december 2013

Stumpen

Anonym skriver:

Vi giver havregryn en halv time inden sengetid men flasken kan stadig ikke undværes

Tror nu ikke på at et barn på 1,5 er bevidst om at der kommer mad senere og derfor ikke spiser aftensmad...

børn regulere selv sine hovedmåltider.. Jeg kan godt se jeg er i mindretal, men ville personlig selv vende mit barn fra at have et hovedmåltid om natten (for barnet).. 

Vores natmad som jeg skrev før var kl 19 lige inden puttetid..

Orker ikke lige hug, men tænker at de fleste børn mere bruger natflasken som vane/tryghed end for sult når de kommer over de et år.. 

Anmeld

8. december 2013

liten-mamma

Anonym skriver:

Kan hun godt finde ud af det er okay en gang i mellem? Og hvordan tog i den fra hende

Ja nogle gange er hun så træt at hun glemmer alt om sin godnat flaske, så putter vi hende bare

Vi trappede bare stille og roligt ned, uden vælling eller noget som helst. 

Hun får rigtig meget mad i løbet af dagen, så hendes Flaske er kun hygge behov, hun bliver slet ikke mæt af den længere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.