Anonym skriver:
Vores barn er så glad for den flaske. bliver ellevild og meget glad når den kommer til syne, og det er også derfor jeg har svært ved at sige den skal væk nu, for den betyder stadig rigtig meget.
Og efter at have læst hvad du har skrevet med din datter så overvejer jeg om vi skal vente lidt. Synes det er synd at tage den væk når hun er så glad for den. På en eller anden måde giver den jo nok en form for tryghed og man tager da ikke lige tryghedfase væk.
Jeg vil sige det nok kommer an på hvordan hun reagerer hvis den er væk - Har i prøvet at se hvad der sker hvis i slet ikke nævner eller tilbyder den? For jeg tænker, at der jo ikke sker noget ved hun er glad for den, hvis hun på den anden side ikke reagerer på ikke at få den. Men hvis hun bliver rigtig ked af at den er væk. ville jeg nok genoverveje det.
Jeg synes det var så svært at finde det rette tidspunkt, og grunden til vi ikke fortsatte var at det tog overhånd. Altså at hun ville have 2 flasker inden hun sov og nogen gange vågnede om natten og nægtede at sove inden hun fik en mere..
Men jeg er virkelig meget fortaler for at lytte til sit barn.. Ikke at barnet skal sætte hele dagsordenen, så er man i hvert fald sikker på at opdrage nogle møgunger (

) Men som sagt før indenfor rimelighedens grænser..
Anmeld