Flaske stop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vores stoppede da de var henholdsvis 2 og 2 1/2 år. Det var fint for os. De fik helt almindeligt mælk i flasken og blev puttet på den. Der var flere der sagde, at vi skulle stoppe. Men heldigvis er det noget som man bestemmer selv og vi så ikke noget forkert i det. De hyggede begge to med den og gav slip, da de selv var parate til det : )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2013

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Vores stoppede da de var henholdsvis 2 og 2 1/2 år. Det var fint for os. De fik helt almindeligt mælk i flasken og blev puttet på den. Der var flere der sagde, at vi skulle stoppe. Men heldigvis er det noget som man bestemmer selv og vi så ikke noget forkert i det. De hyggede begge to med den og gav slip, da de selv var parate til det : )

Så de gav selv udtryk for de var klar eller hvordan? 

Jeg hælder selv til den løsning. Og da hun stort set aldrig passes ude med overnatning vil der jo heller ikke være nogen der kan blande sig i det

Anmeld

8. december 2013

StudPsyk

Anonym skriver:

Vores barn er så glad for den flaske. bliver ellevild og meget glad når den kommer til syne, og det er også derfor jeg har svært ved at sige den skal væk nu, for den betyder stadig rigtig meget. 

Og efter at have læst hvad du har skrevet med din datter så overvejer jeg om vi skal vente lidt. Synes det er synd at tage den væk når hun er så glad for den. På en eller anden måde giver den jo nok en form for tryghed og man tager da ikke lige tryghedfase væk.

Jeg vil sige det nok kommer an på hvordan hun reagerer hvis den er væk - Har i prøvet at se hvad der sker hvis i slet ikke nævner eller tilbyder den? For jeg tænker, at der jo ikke sker noget ved hun er glad for den, hvis hun på den anden side ikke reagerer på ikke at få den. Men hvis hun bliver rigtig ked af at den er væk. ville jeg nok genoverveje det.

Jeg synes det var så svært at finde det rette tidspunkt, og grunden til vi ikke fortsatte var at det tog overhånd. Altså at hun ville have 2 flasker inden hun sov og nogen gange vågnede om natten og nægtede at sove inden hun fik en mere..

Men jeg er virkelig meget fortaler for at lytte til sit barn.. Ikke at barnet skal sætte hele dagsordenen, så er man i hvert fald sikker på at opdrage nogle møgunger ( ) Men som sagt før indenfor rimelighedens grænser..

Anmeld

8. december 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg synes bare det er så svært fordi hun er så glad for den. Vi har haft en kamp uden lige med at få hende til at spise mad. Og det er endelig begyndt at lykkes. Så tænker også om det er en for stor omvæltning at fjerne den lige nu

Er hun begyndt at spise i forbindelse med at mælken er fortyndet?
Jeg synes sådan set også det er fint nok at vente. Hvert barn er forskellig, men mener min sp sagde at der er ret meget sukker i mælken og det derfor er bedst at fjerne den.
Men tænker at du sikkert bedst ved hvad der skal gøres og har styr på det

Anmeld

8. december 2013

Team Putte

Anonym skriver:

Er ret sikker på den har været oppe før, men nu spørger jeg alligevel.

hvornår stoppede jeres med at få flaske når det blev puttet?

Vores er 18 mdr og stadig meget glad for sin flaske, men folk siger at grunden til barnet nok ikke vil spise så meget til aftensmad skyldes det ved der kommer en flaske, så nu er vi ved at tage den væk ved at gøre den tyndere og tyndere, men er meget i tvivl om det er det rigtige.

Min Ida er 17 mdr og er lige stoppet for 14 dage siden vi tog den efter et sygdomsforløb hvor hun næsten ikke ville have den nogle dage.. Så da hun blev rask holdte vi bare ved ikke at give den.. Hun spiser stadig ikke alverden til aften hun får en grovbolle at gnave 18.30, vi spiser aftensmad kl 17.. Hun bliver puttet mellem 19 og 19.30

Anmeld

8. december 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Så de gav selv udtryk for de var klar eller hvordan? 

Jeg hælder selv til den løsning. Og da hun stort set aldrig passes ude med overnatning vil der jo heller ikke være nogen der kan blande sig i det

Ja og nej. De blev ikke elektriske når de fik den og så prøvede vi, at give en tår vand i kop i stedet for og det gik forbløffende godt. Så åbningen var der og vi voksne tog den.

Lad hun få den, hvis hun trives med den, og så lad bare folk have deres mening. I ved, hvad der er bedst for jeres familie og så kan tænke deres 

Anmeld

8. december 2013

Anonym trådstarter

Janne T. skriver:

Jeg vil sige det nok kommer an på hvordan hun reagerer hvis den er væk - Har i prøvet at se hvad der sker hvis i slet ikke nævner eller tilbyder den? For jeg tænker, at der jo ikke sker noget ved hun er glad for den, hvis hun på den anden side ikke reagerer på ikke at få den. Men hvis hun bliver rigtig ked af at den er væk. ville jeg nok genoverveje det.

Jeg synes det var så svært at finde det rette tidspunkt, og grunden til vi ikke fortsatte var at det tog overhånd. Altså at hun ville have 2 flasker inden hun sov og nogen gange vågnede om natten og nægtede at sove inden hun fik en mere..

Men jeg er virkelig meget fortaler for at lytte til sit barn.. Ikke at barnet skal sætte hele dagsordenen, så er man i hvert fald sikker på at opdrage nogle møgunger ( ) Men som sagt før indenfor rimelighedens grænser..

Vi oplever også nogen dage at vores vil have to flaske inden hun sover samt en igen om natten. nr to kan jeg gøre forholdvis tynd og den om natten er som regel bare vand.

vi vil ikke kunne få hende til at sove uden flaske. Det er det første der bliver ledt efter når hun kommer i seng. Og hun bliver ked af det hvis den ikke står der

Anmeld

8. december 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Er hun begyndt at spise i forbindelse med at mælken er fortyndet?
Jeg synes sådan set også det er fint nok at vente. Hvert barn er forskellig, men mener min sp sagde at der er ret meget sukker i mælken og det derfor er bedst at fjerne den.
Men tænker at du sikkert bedst ved hvad der skal gøres og har styr på det

Altså hun spiser ikke meget til aften, og en halv time inden sengetid tilbydes hun havregryn. Men hun kan altid spise 265 ml mme også.

men er begyndt at ville smage meget mere på maden end tidligere

det har jeg også godt hørt. Så snart hun bliver taget op om morgen børstes der tænder igen 

Anmeld

8. december 2013

Anonym trådstarter

Team Putte skriver:

Min Ida er 17 mdr og er lige stoppet for 14 dage siden vi tog den efter et sygdomsforløb hvor hun næsten ikke ville have den nogle dage.. Så da hun blev rask holdte vi bare ved ikke at give den.. Hun spiser stadig ikke alverden til aften hun får en grovbolle at gnave 18.30, vi spiser aftensmad kl 17.. Hun bliver puttet mellem 19 og 19.30

Vores har altid gerne ville have flasken i forbindelse med sygdom. Ofte har hun kun ville spise den ved sygdom. Men det er godt nok svært. 

Men kan se at vores nok spiser lige så lidt som din. Kan din godt holde sig mæt frem til næste morgen

Anmeld

8. december 2013

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Ja og nej. De blev ikke elektriske når de fik den og så prøvede vi, at give en tår vand i kop i stedet for og det gik forbløffende godt. Så åbningen var der og vi voksne tog den.

Lad hun få den, hvis hun trives med den, og så lad bare folk have deres mening. I ved, hvad der er bedst for jeres familie og så kan tænke deres 

Ja okay. Det gør vores jo. Hun er nok ikke klar til den ryger væk endnu. Vi tager det stille og roligt og ser i løbet at julen og januar hvordan og hvorledes. Måske det kommer helt naturligt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.