Mettefpigen skriver:
Jeg synes der er flest ulemper.. Da vi var oppe på amtet fik vi afvide at Han skulle have Lukas på sine fridage (der går mellem 5-12 dage imellem han har ham) ingen faste dage, ingen faste weekender (da han også arbejder weekend), men at han bare kunne ringe og sige nej til at have ham (selvom han havde fri) hvis det var det han havde behov for, at vi skulle skiftes mellem jul og nytår, men hvis Thomas skulle arbejde nytårsaften skulle han ikk have ham... (normalt har han fri hvert andet år, men han kan godt arbejde 3 år i træk) Han skal ikk have ham i nogle ferier andet end sommerferie og juleferie.... (der arbejder han også) Jeg ved godt at det er vigtigt at have et arbejde, men at han ikk engang kan spørge dem om der er mulighed for at han kan få nogle flere faste fridage eller weekendfri... Han tror at hans søn kan klare alt, at det ikk tager på ham at der ikk er noget fasthed i den måde han ser ham på... Plus at vi gik fra hinanden i jan og jeg flyttede fra rækkehuset vi boede i... Han er først begyndt at søge ny bolig for nogle måneder siden, så nu står han nok uden bolig d 15/12, så han flytter ind hos en kammerat....
Det er naturligvis surt at sf kan aflyse efter eget behov, men det er desværre vilkårene. Det er endnu mere frustrerende at være vidne til at den anden part ikke tilgodeser barnets tarv og behov, det gør ufatteligt ondt at se på som bf!!
Jeg blev alene med min datter da hun var 16 mdr. Hendes far har samvær med hende fra fredag eftermiddag til søndag, så hun ser ham cirka 2,5 døgn - hvor han så samtidig passer hans højt elskede fritidsinteresse jagt, hvor hun så bliver passet af andre. De første 5 år havde han hende ikke i sommerferien og kun evt den 24/12, men ikke med overnatning. De sidste par år har vi udvidet med at han har hende en uge i sommerferien og 3-5 dage mellem jul og nytår! Så det er bestemt ikke meget hun ser sin far.
Det er hans valg at fravælge hende, for mig er hun et tilvalg og elsker at jeg er så heldig at hun er mest hos mig, hvor jeg ved hun har det godt - det bliver hendes fars tab en dag at have valgt hende fra.
Så jo jeg ved godt hvordan det er at være alene med et barn, og hvor frusterende det er!!! Men for alt i verden ville jeg ikke bytte det for noget som helst
Anmeld