Anonym skriver:
Hejsa
Lige et lille og kort spørgsmål, hvordan ville I have det hvis jeres mand/kæreste sms'ede/ skrev pb'er på Face med en anden kvinde?
Altså ikke en veninde, men en han havde mødt en gang og du aldrig havde mødt hende....
(Hun bor på Sjælland og vi bor i Jylland)
Jeg er i den situation, at det gør min kæreste, han har fortalt kort at de bare skriver om dagligdages ting, men alligevel har han ikke vidst mig deres beskeder.
Jeg har det lidt stramt med det og forstår ikke helt hvad han får ud af det (udover en ked mig) men ja er det rimeligt jeg bliver ked af/skuffet eller er det ganske normalt mænd gør sådan?
Jeg synes det er meget svært at vurdere situationen.
Jeg kender ikke din mand, ved ikke hvad han er for en type. Ved ikke hvilket tillidsbrud der før er sket, som du nævner. Ved ikke hvad du er for en type? Umiddelbart virker du lidt usikker hvis du ikke snakker åbent med ham om det her, men skriver på et forum i stedet? Er det korrekt opfattet?
Har du spurgt ham om du må læse beskederne? Har du fortalt ham at deres relation gør dig usikker?
Jeg er slet ikke enig i holdningen at hvis en mand skjuler noget, så må det være fordi han gør noget forkert. Mange mænd er enormt konfliktsky og rædselsslagne for at såre deres kvinder. De kan lyve og skjule ting udelukkende fordi de er bange for en konfrontation. Det betyder ikke at de gør noget forkert.
Men jeg ville også blive mistænksom hvis min mand skjulte en veninde under et andet navn. Om det er fordi han har gang i noget forkert, eller fordi han er bange for at du vil overreagere på noget som er helt uskyldigt, det er ikke til at vide.
Mit råd er: Snak med ham, stille og roligt. Vær ærlig omkring dine følelser.
Personligt ville jeg finde det dybt grænseoverskridende hvis min mand bad om at se personlige beskeder mellem en ven og mig - men det er jo kun dig der kan vurdere om du har behov for at gøre det krav.
Anmeld