Bord og tegne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hej jeg har købt den men han brokker sig og græder helt vildt han kunne ikke lide finger maler og hellere ikke tegne ��

Jeg tænker om det er lidt for meget nyt du præsenterer for ham nu hvor han aldrig har prøvet det før.
Du kan prøve at sidde og tegne og se hvad der sker. Det kan jo være han også vil prøve

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vores dreng gider heller ikk tegne en hel masse, men han elsker at se os tegne og gætte hvad det er (han er så også et år ældre), og  nogengange ender han med selv at lave en fin tegning

jeg ville pakke forventningerne væk og så tage en ting af gangen. Fx det med at tegne, istedet for at stille en masse op og placere ham i en stol hvor han ikk bare kan gå, så sæt dig i sofaen og tegn ved sofabordet. hvis han er nysgerrig så fortæl ham hvad du laver og hvad du tegner. Evt spørg om han vil prøve. Hvis han vil, så giver du ham en farveblyant og lader ham styre om han vil tygge på den eller lave streger på papiret. man får aldrig noget positivt ud af at presse dem til at gøre det på en bestemt måde. Slet ikk når det er nyt for dem

Anmeld

25. november 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg tænker om det er lidt for meget nyt du præsenterer for ham nu hvor han aldrig har prøvet det før.
Du kan prøve at sidde og tegne og se hvad der sker. Det kan jo være han også vil prøve

Jeg har prøve at tegne uden at sige det til ham han kigger bare og så smutter han i køkken og leger med alt der ligger i skabet ellers går han i hans værelse og åbner skuffe og tage alle tøj ud. 

Anmeld

25. november 2013

StudPsyk

Anonym skriver:

Jeg har prøve at tegne uden at sige det til ham han kigger bare og så smutter han i køkken og leger med alt der ligger i skabet ellers går han i hans værelse og åbner skuffe og tage alle tøj ud. 

Han er kun 17 måneder, giv ham en chance

Anmeld

26. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Man kan ikke fremtvinge interesse. Især ikke hvis hans første oplevelse var dårlig. Han er jo heller ikke så gammel. Det skal nok komme
Hvad interesserer ham for tiden? Jeg kan huske min dreng var vild med busser/lastbiler/gravkøer når vi gik tur. Så jeg købte sådan noget legetøj og det kunne han lege med lææænge

Anmeld

26. november 2013

Chevro

Anonym skriver:

Hej alle sammen mit barn er 17 mdr må han gerne sidde på stol med bord. Jeg har set en fra IKEA koster 139kr.

jeg vil høre om han også må sidde og tegne for jeg har aldrig lad han tegne . Men nu er han jo 17 mdr . er der noget jeg skal være opmærksomhed?? 

Han må alt ;-)

Anmeld

26. november 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Man kan ikke fremtvinge interesse. Især ikke hvis hans første oplevelse var dårlig. Han er jo heller ikke så gammel. Det skal nok komme
Hvad interesserer ham for tiden? Jeg kan huske min dreng var vild med busser/lastbiler/gravkøer når vi gik tur. Så jeg købte sådan noget legetøj og det kunne han lege med lææænge

Han er meget interesseret i støvsuger og det har jeg købt men han få ikke nok han elsker den og kan lege med den hele dage og det larmer ned under..  Og så er det i køkken han gå og tage alle ting i skab. I legeplads har de mange legetøj og han vil kun gynge og når jeg prøver st få ham at lege i sand kasse kigger han på sin hånd og græder. Herhjemme er han vild dreng lege med bold og hopper på sofa seng og ser i spejl og laver ny ansigt udtryk  

Anmeld

26. november 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Han er meget interesseret i støvsuger og det har jeg købt men han få ikke nok han elsker den og kan lege med den hele dage og det larmer ned under..  Og så er det i køkken han gå og tage alle ting i skab. I legeplads har de mange legetøj og han vil kun gynge og når jeg prøver st få ham at lege i sand kasse kigger han på sin hånd og græder. Herhjemme er han vild dreng lege med bold og hopper på sofa seng og ser i spejl og laver ny ansigt udtryk  

Lyder meget ligesom vores dreng. Han vil også helst de lidt "vildere" ting. Og ja, det larmer måske nedenunder når han leger med stævsuger eller hopper rundt, men børn larmer!! sådan er det bare

vi har også underboer og jeg er imponeret over at de ikke har henvendt sig endnu, for vores dreng larmer virkelig meget til tider. Fx havde han en periode hvor det sjoveste var at lukke dørene, men han kunne ikke finde ud af at gøre det roligt så de blev smækket i og larmede helt vildt! Og her igår dansede han rundt på stuegulvet og faldt på numsen med vilje, det larmede også en del. Men, han leger og det skal han have lov til! Ellers må man flytte til et sted uden underboer.

men hvad er problemet egentlig i at han fx kun vil gynge  på legepladsen? Er det fordi er DU synes det er kedeligt? For så vil jeg sige, at det handler om at lege med børnene på DERES præmisser, når de er så små. Alt andet nytter ikke. Og jeg lover dig at der nok skal komme en fase hvor han kun vil rutsje eller grave eller noget andet.

Anmeld

26. november 2013

TNBC

Anonym skriver:

Tager du han fra gangen og sætter ham i sandkassen???

Hvordan reagere han hvis han får noget på hænderne?? Mad, snavs...

Anmeld

26. november 2013

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Lyder meget ligesom vores dreng. Han vil også helst de lidt "vildere" ting. Og ja, det larmer måske nedenunder når han leger med stævsuger eller hopper rundt, men børn larmer!! sådan er det bare

vi har også underboer og jeg er imponeret over at de ikke har henvendt sig endnu, for vores dreng larmer virkelig meget til tider. Fx havde han en periode hvor det sjoveste var at lukke dørene, men han kunne ikke finde ud af at gøre det roligt så de blev smækket i og larmede helt vildt! Og her igår dansede han rundt på stuegulvet og faldt på numsen med vilje, det larmede også en del. Men, han leger og det skal han have lov til! Ellers må man flytte til et sted uden underboer.

men hvad er problemet egentlig i at han fx kun vil gynge  på legepladsen? Er det fordi er DU synes det er kedeligt? For så vil jeg sige, at det handler om at lege med børnene på DERES præmisser, når de er så små. Alt andet nytter ikke. Og jeg lover dig at der nok skal komme en fase hvor han kun vil rutsje eller grave eller noget andet.

Hh ja folk har ikke klage over hh...  Det er dejlig så er drenge helt vild , nej der er ikke noget problem , jeg vil bare have at han kunne prøve at sidde og tegne male. Men det er ikke noget for ham så jeg har lagt dem væk og lade ham selv lege. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.