Bord og tegne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2013

2721

Anonym skriver:

Hej igen jeg har købt masser ting til mit barn male voks tegne. Har sidde sammen med ham og viste hvordan han skulle gøre men desværre irritere han mig  lidt. Han tage den fra mig og smider den og skriger han vi ud fra sin stol.. Jeg sad og snakke med ham men han vil ikke og nu sidder han med sin far på sofa.. Jeg troede han vil se nyt ting men han er åbentbar ligeglad. Hvad skal jeg gøre ??

Giv det tid
Det er ikke altid det nye fanger lige med det samme
Hvis du fx har købt modeller voks så sæt dig ned og lav noget selv, så kan han lure lidt på dig. Måske du evt kan forme nogle sjove figurerer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2013

TNBC

Anonym skriver:

Hej igen jeg har købt masser ting til mit barn male voks tegne. Har sidde sammen med ham og viste hvordan han skulle gøre men desværre irritere han mig  lidt. Han tage den fra mig og smider den og skriger han vi ud fra sin stol.. Jeg sad og snakke med ham men han vil ikke og nu sidder han med sin far på sofa.. Jeg troede han vil se nyt ting men han er åbentbar ligeglad. Hvad skal jeg gøre ??

giv ham tid, lad ham prøve selv. han skal have lov til at sidde og undersøge hvad det er du har givet ham, da det er helt nyt for ham.

Anmeld

24. november 2013

Anonym trådstarter

Har brugt mange penge idag... Han græd total meget han vil bare ned fra stole og han gider slet ikke se hvad jeg laver...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

24. november 2013

TNBC

Anonym skriver:

Har brugt mange penge idag... Han græd total meget han vil bare ned fra stole og han gider slet ikke se hvad jeg laver...

så lad ham gå ned fra stolen. Næste gang i sidder ved bordet, så læg det der og måske har han lyst, måske har han ikke.. Ikke alle børn der gider at sidde og tegne. hvor jeg var sidst, var det meget sjov bare at klippe i papiret, at tegne på det, no go..

man skal lade børn komme til tingene, og måske er det bare ikke noget for din dreng. måske er bare en dreng der hellere vil have fart på og sådan er det jo. vi bestemmer jo ikke hvad vores børn intressere sig for..

Anmeld

24. november 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

så lad ham gå ned fra stolen. Næste gang i sidder ved bordet, så læg det der og måske har han lyst, måske har han ikke.. Ikke alle børn der gider at sidde og tegne. hvor jeg var sidst, var det meget sjov bare at klippe i papiret, at tegne på det, no go..

man skal lade børn komme til tingene, og måske er det bare ikke noget for din dreng. måske er bare en dreng der hellere vil have fart på og sådan er det jo. vi bestemmer jo ikke hvad vores børn intressere sig for..

Hmm ok jeg prøver at lade ham være .... 

Anmeld

24. november 2013

De3Guldklumper

Du skal ikke fokusere så meget på at du skal vise ham hvordan man gør med tingene. Lad ham selv udforske tingene - ved at røre og føle.

Vi kan aldrig vide hvilke interesser vores unger har/får. Min søn som bliver 5 til feb. Er først begyndt at tegne og klippe efter han er blevet 4 år. Han har aldrig gidet det.

Anmeld

25. november 2013

Anonym trådstarter

Pylle3 skriver:

Du skal ikke fokusere så meget på at du skal vise ham hvordan man gør med tingene. Lad ham selv udforske tingene - ved at røre og føle.

Vi kan aldrig vide hvilke interesser vores unger har/får. Min søn som bliver 5 til feb. Er først begyndt at tegne og klippe efter han er blevet 4 år. Han har aldrig gidet det.

Ja det rigtigt jeg gå meget op at han kunne lære noget nyt men nej han vil stadig ingenting han græder og vil ikke tegne og male ... Det eneste han gider er støvsuger noget i køkken altså noget med rigtigt elektrisk ...... Han har så så meget legetøj men leger ikke med dem. Kun at tage den fra kasse og smider i gulvet. 

Anmeld

25. november 2013

Studerendemor

Anonym skriver:

Ja det rigtigt jeg gå meget op at han kunne lære noget nyt men nej han vil stadig ingenting han græder og vil ikke tegne og male ... Det eneste han gider er støvsuger noget i køkken altså noget med rigtigt elektrisk ...... Han har så så meget legetøj men leger ikke med dem. Kun at tage den fra kasse og smider i gulvet. 

Hvorfor er alt dette et problem? Lad din dreng selv bestemme, hvad han vil lege med, lære, udforske... Når han ligefrem græder, kunne det godt være et udtryk for at du måske presser for meget på og så forsvinder alt det, som skulle være godt ved at tegne, male eller hvad du forsøger at få ham til. Læg det på hylden et stykke tid, det fører ikke noget godt med sig...

Måske det ville være en ide at sortere i hans legetøj. Lægge noget af det væk, alt efter hvor meget han har, og så en gang imellem skifte noget af det ud - det, han ikke leger med. Hvis han har alt for meget legetøj, kan det blive fuldstændig ouverskueligt. Transparente kasser virker hjemme hos os, og grov-sorteringer. Én kasse til legemad, én til dukker osv. 

Anmeld

25. november 2013

Morigen

Anonym skriver:

Prøv selv og sæt dig hen og tegne, så kan det være han kommer af nysgerrighed og vil prøve, det gjorde vores

I Ikea kan man købe et stort skrivebordsunderlag til 39,- du kan ligge på bordet når der skal tegnes/ males/ leges med modellervoks så bordet ikke bliver farvet når nogle streger kommer uden for papiret I Panduro kan du få børnevenlige pensler til vandfarver og maling

Anmeld

25. november 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Min dreng har malet siden han var 1år. Da dit barn hverken har tegnet eller malet endnu ville jeg ikke starte ud med pensel men med fingermaling. De kan købes i fætter br og er helt ufarlige hvis han kommer det i munden. De har også modellervoks der også er helt ufarligt. Man kan også lave det selv. Du kan Google opskriften

Hej jeg har købt den men han brokker sig og græder helt vildt han kunne ikke lide finger maler og hellere ikke tegne ��

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.