Økonomien fylder alt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2013

B&J

Anonym skriver:

Vores kan kun tåle libero men de købes kun på tilbud. Så skal der så også købes allominså allerede der er der røget knap 200 kr og ikke nok med det så har jeg et dp barn der skal købes bleer og mad til.

men vi gør de ting du nævner, men det der så vælter det hele er at så skal min mand have medicin mod astma og vores barn skal have mod astmatisk bronkitis samt eksem og der kan snildt ryge 500 kr. Og de måneder er det ekstra hårdt for jeg føler ikke vi har noget at leve for.

nu går vi ind i julemåneden. Vi har ikke til julegaver, har dog lavet den aftale med banken at vi køber og så dækker børnepengene det når de kommer i januar. Men vi skal holde jul for mandens far og han er et nærigt røvhul der ikke mener han har nogen penge og han har altså flere end os. Men vi kommer til at betale alt. Jeg har været så streng at jeg har skåret en masse fra. Jeg vil ikke gå i meget minus pga han skal have en stor jul.

tror i skal ha snakket sammen omkring økonomien, kan budgettet heller ikke laves om for tænker jo også hvordan får jeres børn tøj? og hvordan får i tøj

og især det med medicin ....

er der slet ikke noget der kan rykkes med?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

tror i skal ha snakket sammen omkring økonomien, kan budgettet heller ikke laves om for tænker jo også hvordan får jeres børn tøj? og hvordan får i tøj

og især det med medicin ....

er der slet ikke noget der kan rykkes med?

Vi har skrabet alt hvad der kan skrabes. Det der er tilbage er bil, hus og lån. Og så har vi desværre lidt klat gæld Som vi kæmper med vi laver budget hver 3 måned for at se om noget har ændret sig. 

Vi har undersøgt med billigere tv, internet og Tlf men TDC er det eneste vi kan få hos os og der har vi den mindste pakke.

med hensyn til tøj så har vi købt tøj brugt frem til str 104 så der mangler hun ikke noget. Og vi andre må bare undvære. medicinen er jo så sværere at undvære. Så det skal jo købes.

efter nytår skal vi have et møde i banken for at se om der kan laves nogle ændringer. Men det kan først ske når vi ved hvordan wituationen ser ud for os i det nye år. Altså om jeg feks kommer ind på uddannelse. Der er der svar på start januar. 

Anmeld

23. november 2013

B&J

Anonym skriver:

Vi har skrabet alt hvad der kan skrabes. Det der er tilbage er bil, hus og lån. Og så har vi desværre lidt klat gæld Som vi kæmper med vi laver budget hver 3 måned for at se om noget har ændret sig. 

Vi har undersøgt med billigere tv, internet og Tlf men TDC er det eneste vi kan få hos os og der har vi den mindste pakke.

med hensyn til tøj så har vi købt tøj brugt frem til str 104 så der mangler hun ikke noget. Og vi andre må bare undvære. medicinen er jo så sværere at undvære. Så det skal jo købes.

efter nytår skal vi have et møde i banken for at se om der kan laves nogle ændringer. Men det kan først ske når vi ved hvordan wituationen ser ud for os i det nye år. Altså om jeg feks kommer ind på uddannelse. Der er der svar på start januar. 

håber godt nok det bedste for jer, for ja det er svært med bil osv for det er en dyr post men hvis den er vigtig så kan man heller ikke undvære den med mindre der er bus eller tog  i nærheden

Anmeld

23. november 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

håber godt nok det bedste for jer, for ja det er svært med bil osv for det er en dyr post men hvis den er vigtig så kan man heller ikke undvære den med mindre der er bus eller tog  i nærheden

Vi havde undersøgt at sælge den men vi vil skylde for meget i den til at det kan betale sig. Plus vi vil alligevel skulle have en da vi ikke kan komme til feks lægen da der ikke r bus dertil. Og nogen uger møder min mand før bussen kører. Så det kan ikke betale sig.

banken har sat afdraget på bilen meget højt så den kan være hurtig ude af verden. Hvor vi har spurgt om vi for en periode må betale mindre men det har de endnu ikke ville være med til.

Anmeld

23. november 2013

lineog4

Først et kæmpe kramp og en formaning om at lytte til din krop.

men når det er skrevet så kan der jo barberes en del man ikke tænker på. Fjernsyn er ikke et must og slet ikke hvis man har internet hvor man kan se det meste fra DR. Men ja egentlig kan man også leve uden internet. Hvor mange telefonabbonementer har I? Kunne jo være taletid på en telefon der hjemme og en din mand har med. Har I dyre smart phones så kan de sælges og bringe lidt ind lige nu og her, hvor du jo er lidt på røven, da et forældrepar forventer deres barn får det de har betalt for.

Et sted at spare på mad er brødet. Der har lige været to kilo mel for 5 kr i føtex - det rækker enormt langt og det bliver ikke dyrt selvom man vil have noget groft i. Vi sad og regnede ud på en omgang grovboller - med alt også ovn, røremaskine osv kostede de mig 8 kr for 16 boller. Så kan man købe årstiden grønt og frugt frem for det som skal dyrkes under glas - kål er feks. Billigt lige nu. Og ja så kan man bruge tid på at finde tilbud og som en anden skrev store pakker af feks hakket kød. Jeg har også ofte en kylling på min madplan, der koger jeg suppe på ryggen og kraftben,  resten i ovnen. Og resten til pitabrød dagen efter - vupti en kylling til 39 kr bliver til 3 måltider og man mangler kun tilbehøret hcor man sådan købe billigt igen. Ved godt 2000 ikke er sjovt overhovedet, men man kan. Vi har et dobbelte budget med 2 voksne og 3 børn og når vi er gode og holder det har vi tit penge i overskud og overraskes over hvorfor vi så bruger så mange penge når vi ikke tænker over det. Kan også anbefale at droppe alt guf og bage en kage i stedet og her ikke en af e flotte man ser her inde men bare en simpel chokolade kage, kanelsnegle eller hvad man kan lide - det er meget billigere end guf. Nå ja og så er det ind med gulerødder, squash, gammelt brød osv i farsen så det fylder.

held og lykke med det. Og husk at passe på dig selv. Og ned med de dyre ting til jul - ungerne er mest glade for hyggen, så en and, kartofler, ris alamande og små gaver og en masse hygge....

Anmeld

23. november 2013

B&J

Anonym skriver:

Vi havde undersøgt at sælge den men vi vil skylde for meget i den til at det kan betale sig. Plus vi vil alligevel skulle have en da vi ikke kan komme til feks lægen da der ikke r bus dertil. Og nogen uger møder min mand før bussen kører. Så det kan ikke betale sig.

banken har sat afdraget på bilen meget højt så den kan være hurtig ude af verden. Hvor vi har spurgt om vi for en periode må betale mindre men det har de endnu ikke ville være med til.

øv ja det er en kamp

Anmeld

23. november 2013

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Først et kæmpe kramp og en formaning om at lytte til din krop.

men når det er skrevet så kan der jo barberes en del man ikke tænker på. Fjernsyn er ikke et must og slet ikke hvis man har internet hvor man kan se det meste fra DR. Men ja egentlig kan man også leve uden internet. Hvor mange telefonabbonementer har I? Kunne jo være taletid på en telefon der hjemme og en din mand har med. Har I dyre smart phones så kan de sælges og bringe lidt ind lige nu og her, hvor du jo er lidt på røven, da et forældrepar forventer deres barn får det de har betalt for.

Et sted at spare på mad er brødet. Der har lige været to kilo mel for 5 kr i føtex - det rækker enormt langt og det bliver ikke dyrt selvom man vil have noget groft i. Vi sad og regnede ud på en omgang grovboller - med alt også ovn, røremaskine osv kostede de mig 8 kr for 16 boller. Så kan man købe årstiden grønt og frugt frem for det som skal dyrkes under glas - kål er feks. Billigt lige nu. Og ja så kan man bruge tid på at finde tilbud og som en anden skrev store pakker af feks hakket kød. Jeg har også ofte en kylling på min madplan, der koger jeg suppe på ryggen og kraftben,  resten i ovnen. Og resten til pitabrød dagen efter - vupti en kylling til 39 kr bliver til 3 måltider og man mangler kun tilbehøret hcor man sådan købe billigt igen. Ved godt 2000 ikke er sjovt overhovedet, men man kan. Vi har et dobbelte budget med 2 voksne og 3 børn og når vi er gode og holder det har vi tit penge i overskud og overraskes over hvorfor vi så bruger så mange penge når vi ikke tænker over det. Kan også anbefale at droppe alt guf og bage en kage i stedet og her ikke en af e flotte man ser her inde men bare en simpel chokolade kage, kanelsnegle eller hvad man kan lide - det er meget billigere end guf. Nå ja og så er det ind med gulerødder, squash, gammelt brød osv i farsen så det fylder.

held og lykke med det. Og husk at passe på dig selv. Og ned med de dyre ting til jul - ungerne er mest glade for hyggen, så en and, kartofler, ris alamande og små gaver og en masse hygge....

Vi har hver en smart Phone men de er betalt ud så vil egentlig bare være en udgift hvis vi skulle sælge dem og købe anden. vores abb koster henholdsvis 99 og 79. Vi bor på landet så er bundet lidt da ikke alle selskaber går igennem. Med hensyn til tv så er det desværre ikke en mulighed for os at undvære. Vi har prøvet en kortperiode kun at bruge vores com og det var ikke optimalt. Så skulle vi betale nogen steder og så bliver det alligevel dyrt.

til jul har jeg valgt at sige vi kun skal have flæske steg og medister. Kun manden og hans far spiser and og jeg nægter at bruge penge på sådan en til to mennesker. Ris a le mande spiser mig og barnet heller ikke så det køber vi så. Overvejer at bede Svigerfar selv tage det med. Og så køber jeg ikke slik og søde sager i stride strømme for det bliver ikke spist alligevel.

jeg synes egentlig vi er gode til at gå efter tilbud på det vi nu skal bruge. Vi er ikke de store grøntsags spisere så den udgift er ikke så stor. Men der er selvfølgelig frugt og grønt til børnene. Og det skal lige siges at det barn jeg har i dp får det det skal have. Men der er ikke råd til udsving. Og forældrene skal indbetale pengene sidste hver dag i måneden ellers kan jeg ikke købe mad til dem. Så de er også godt klar over det står skiDt til.

Anmeld

23. november 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

øv ja det er en kamp

Ja det er det. Men håber sådan at det hele i det nye år ser mere lyst ud

Anmeld

23. november 2013

Mor til Majbørn

Vi er 2 voksne, 1 teenager og et blebarn som lever for 2000kr om
Måneden ( inkl tøj). Det sucker helt vildt, men det er altså muligt. Vi rør ikk usundt, bager gerne selv boller, og spiser hvad vi har i fryseren i stedet for hvad vi har lyst til. Men det er hårdt!!! Og nedtur!!

Anmeld

23. november 2013

Anonym trådstarter

Mor til Majbørn skriver:

Vi er 2 voksne, 1 teenager og et blebarn som lever for 2000kr om
Måneden ( inkl tøj). Det sucker helt vildt, men det er altså muligt. Vi rør ikk usundt, bager gerne selv boller, og spiser hvad vi har i fryseren i stedet for hvad vi har lyst til. Men det er hårdt!!! Og nedtur!!

Åh hvor jeg så meget kan følge dig. Synes godt nok nogen dage er svære fordi man er kørt surt i aldrig at kunne få en pizza feks

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.