Først et kæmpe kramp og en formaning om at lytte til din krop.
men når det er skrevet så kan der jo barberes en del man ikke tænker på. Fjernsyn er ikke et must og slet ikke hvis man har internet hvor man kan se det meste fra DR. Men ja egentlig kan man også leve uden internet. Hvor mange telefonabbonementer har I? Kunne jo være taletid på en telefon der hjemme og en din mand har med. Har I dyre smart phones så kan de sælges og bringe lidt ind lige nu og her, hvor du jo er lidt på røven, da et forældrepar forventer deres barn får det de har betalt for.
Et sted at spare på mad er brødet. Der har lige været to kilo mel for 5 kr i føtex - det rækker enormt langt og det bliver ikke dyrt selvom man vil have noget groft i. Vi sad og regnede ud på en omgang grovboller - med alt også ovn, røremaskine osv kostede de mig 8 kr for 16 boller. Så kan man købe årstiden grønt og frugt frem for det som skal dyrkes under glas - kål er feks. Billigt lige nu. Og ja så kan man bruge tid på at finde tilbud og som en anden skrev store pakker af feks hakket kød. Jeg har også ofte en kylling på min madplan, der koger jeg suppe på ryggen og kraftben, resten i ovnen. Og resten til pitabrød dagen efter - vupti en kylling til 39 kr bliver til 3 måltider og man mangler kun tilbehøret hcor man sådan købe billigt igen. Ved godt 2000 ikke er sjovt overhovedet, men man kan. Vi har et dobbelte budget med 2 voksne og 3 børn og når vi er gode og holder det har vi tit penge i overskud og overraskes over hvorfor vi så bruger så mange penge når vi ikke tænker over det. Kan også anbefale at droppe alt guf og bage en kage i stedet og her ikke en af e flotte man ser her inde men bare en simpel chokolade kage, kanelsnegle eller hvad man kan lide - det er meget billigere end guf. Nå ja og så er det ind med gulerødder, squash, gammelt brød osv i farsen så det fylder.
held og lykke med det. Og husk at passe på dig selv. Og ned med de dyre ting til jul - ungerne er mest glade for hyggen, så en and, kartofler, ris alamande og små gaver og en masse hygge....
Anmeld