Økonomien fylder alt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2013

Bondo

Anonym skriver:

Desværre er en sygemeldinger ikke en mulighed. Jeg vil ikke kunne få nogen penge som sygemeldt. Så økonomien vil være enormt ring. Så jeg er nødt til at hænge i til der er juleferie.

egentlig så får vi en masse hjælp fra banken og synes også vi har styr på økonomien. Men det at jeg har så lille en indkomst gør det hele meget svært. Og kommer der noget uforudset så har vi ikke til det. 

Ville næsten ønske at vi brugte en masse penge på ingenting som dem i luksusfælden for så vidste man da hvo. Fejlen skulle findes og man ville have flere penge. Men er desværre ikke tilfældet.

Jeg har prøvet de bleer, hun slår ud af dem også. Plus de om natten ikke kan holde hende tør. men det var rigtig sødt af dig at tænke på mig. Og det var et rigtig fint tilbud 

Så kan jeg godt se, at der ikke er meget at stille op. Ville ønske, at jeg kunne komme med en masse gode råd, der kunne hjælpe 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2013

Mamalou

Hvordan er I kommet i denne økonomiske trængte situation? Og hvordan ser tidsperspektivet ud? 

Det lyder ikke rart med alle de bekymringer, og jeg kan som flere også være bekymret for dit helbred. 

Kh. Louise

Anmeld

23. november 2013

Janey

Profilbillede for Janey

Har I mulighed for at købe stort ind? Jeg har lige kigget på vores regnskab for det seneste års tid, og vi har brugt 2100 pr måned det sidste år på bleer, mad, og ting til husholdning og have, og det er ikke fordi, vi sparer på noget. Det kan lade sig gøre, fordi vi har mulighed for at købe stort ind, når der er gode tilbud, og nok vigtigst har nogle gode kontakter, der kan give os billigt kød.

I vores omgangskreds har vi nogen, der kender nogle, der har svin og her køber vi så et helt svin sammen med vores forældre, når de slagter, og fordi der ikke er butik, der skal tjene penge også, kan vi det til en god pris. Den samme mulighed har vi med oksekød. Hvis I bor i Øst/Midtjylland, kan de måske også hjælpe jer, men det kræver, at man har muligheden for at købe stort ind.

Anmeld

23. november 2013

Anonym trådstarter

Bondo skriver:

Så kan jeg godt se, at der ikke er meget at stille op. Ville ønske, at jeg kunne komme med en masse gode råd, der kunne hjælpe 

Det er rigtig sødt af dig. Lige nu håber vi bare at det ser lysere ud efter nytår. Og skal jeg se det på den lyse side så taber jeg mig. Og de kg har jeg kæmpet med længe, så lidt positivt er der da 

Anmeld

23. november 2013

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Hvordan er I kommet i denne økonomiske trængte situation? Og hvordan ser tidsperspektivet ud? 

Det lyder ikke rart med alle de bekymringer, og jeg kan som flere også være bekymret for dit helbred. 

Kh. Louise

Det skyldes at jege r startet op som privat dagpleje tidligere på året. Og der havde jeg to børn. Det ene hold valgte dog at flytte og tog så deres barn ud. Og siden september har jeg kun haft et betalende barn. Så det har været stramt. 

jeg har søgt ind på uddannelse fra 1/3, for jeg tvivler på der kommer flere børn til. Umiddelbart vil det først ske efter sommer 2014 og det kan vi ikke vente på. 

Anmeld

23. november 2013

Anonym trådstarter

Janey skriver:

Har I mulighed for at købe stort ind? Jeg har lige kigget på vores regnskab for det seneste års tid, og vi har brugt 2100 pr måned det sidste år på bleer, mad, og ting til husholdning og have, og det er ikke fordi, vi sparer på noget. Det kan lade sig gøre, fordi vi har mulighed for at købe stort ind, når der er gode tilbud, og nok vigtigst har nogle gode kontakter, der kan give os billigt kød.

I vores omgangskreds har vi nogen, der kender nogle, der har svin og her køber vi så et helt svin sammen med vores forældre, når de slagter, og fordi der ikke er butik, der skal tjene penge også, kan vi det til en god pris. Den samme mulighed har vi med oksekød. Hvis I bor i Øst/Midtjylland, kan de måske også hjælpe jer, men det kræver, at man har muligheden for at købe stort ind.

Både og. synes sjældent der er gode tilbud der gør vi kan købe stort ind, men vi handler ind til en uge af gangen. Både for ikke at blive fristet men også for at spare på benzin.

Anmeld

23. november 2013

et-ønske

Anonym skriver:

Vores kan kun tåle libero men de købes kun på tilbud. Så skal der så også købes allominså allerede der er der røget knap 200 kr og ikke nok med det så har jeg et dp barn der skal købes bleer og mad til.

men vi gør de ting du nævner, men det der så vælter det hele er at så skal min mand have medicin mod astma og vores barn skal have mod astmatisk bronkitis samt eksem og der kan snildt ryge 500 kr. Og de måneder er det ekstra hårdt for jeg føler ikke vi har noget at leve for.

nu går vi ind i julemåneden. Vi har ikke til julegaver, har dog lavet den aftale med banken at vi køber og så dækker børnepengene det når de kommer i januar. Men vi skal holde jul for mandens far og han er et nærigt røvhul der ikke mener han har nogen penge og han har altså flere end os. Men vi kommer til at betale alt. Jeg har været så streng at jeg har skåret en masse fra. Jeg vil ikke gå i meget minus pga han skal have en stor jul.

Først får du lige en

Det lyder godt nok stramt, og ikke mindst trist at det skal være sådan. Jeg har selv, da jeg boede alene med min datter, været på røven, og det er ikke rart

Min datter fik lungebetændelse, og jeg havde ikke råd til medicinen til hende, og for stolt til at spørge mine forældre. Så jeg gik på apoteket og forklarede dem min situation - jeg fik lov at få medicinen og jeg fik et girokort med derfra, som skulle betales måneden efter.

Hvis du har så lav en indkomst, har I så undersøgt om I kan få evt. delvis friplads på Jeres dagpleje barn?

Derudover ville jeg sige til svigerfar at hvis han skal holde jul hos Jer, skal han betale et beløb eller tage and og mandelgave med - eller hvad der lige passer ind hos jer.

Vi skal også holde jul i år, men vores familier har selv tilbudt at tage diverse med, selvom det ikke er nødvendigt, mener de ikke at vi skal stå med udgiften alene.

Meld ud til Jeres familie hvordan situationen er, måske de kan invitere på aftensmad mv eller lige kommer forbi med en pakke bleer osv.

Håber det hele løser sig for Jer også inden du går ned med stress, for det lyder ikke godt at du ikke sover om natten - det er virkelig et tegn på at du er stresset

Anmeld

23. november 2013

Mvm23

Anonym skriver:

Vores økonomi er desværre elendig. Havde det så bare været fordi vi brugte og brugte men er ikke tilfældet. Jeg tjener desværre ikke ret meget og når alt er betalt er der 2000 til mad og bleer og vi er tre. og vi hulter os igennem hverdagen og håber ikke der kommer noget uforudset som medicin til os eller barnet.

men denne situation påvirker mig meget. De sidste tre uger er jeg vågnet midt om natten, ligger bare og tænker. Falder først hen lige før jeg skal op. Det har påvirket mig så jeg er meget træt, er total i søvn mangel og er begyndt at blive lidt svimmel sidst på dagen grundet træthed.

jeg kan for det meste klemme lidt morgenmad ned, frokosten er straks sværere. I dag var det eneste jeg fik til frokost en cola, kunne virkelig ikke få noget ned. Og til aften røg lidt ned. Men jeg har egentlig ikke lyst til mad.

heg ved godt der ikke findes nogen mirakel kur, men har brug for at vide det nok skL ændre sig igen eller evt gode råd. Skal siges at alt vi kan barbere væk er væk. 

Jeg er økonomi-uddannet - og den bedste måde er at sætte sig ned i fællesskab med et udprint af jeres konto. Sætte alle posteringer ind i et skema og se hvad i forbruger pengene på. Ofte bliver man overrasket.

Så kan i se hvor i kan spare. Dernæst kan i gemme ALLE kvitteringer og gennemgå dem. Cigaretter, sodavand, slik mm er bandlyst når man har få kroner på lommen. Sæt det ind i et skema under 'nødvendigt' og 'ikke nødvendigt'. Alt det der ikke er nødvendigt - det stopper i med at købe

Læg mad plan hver søndag til en uge af gangen, skriv en indkøbsseddel og handel efter den. Og der skal KUN købes det, der står på listen det hjælper ret meget.

Det vigtigste er at i snakker om alt det her sammen.

Anmeld

23. november 2013

Anonym trådstarter

et-ønske skriver:

Først får du lige en

Det lyder godt nok stramt, og ikke mindst trist at det skal være sådan. Jeg har selv, da jeg boede alene med min datter, været på røven, og det er ikke rart

Min datter fik lungebetændelse, og jeg havde ikke råd til medicinen til hende, og for stolt til at spørge mine forældre. Så jeg gik på apoteket og forklarede dem min situation - jeg fik lov at få medicinen og jeg fik et girokort med derfra, som skulle betales måneden efter.

Hvis du har så lav en indkomst, har I så undersøgt om I kan få evt. delvis friplads på Jeres dagpleje barn?

Derudover ville jeg sige til svigerfar at hvis han skal holde jul hos Jer, skal han betale et beløb eller tage and og mandelgave med - eller hvad der lige passer ind hos jer.

Vi skal også holde jul i år, men vores familier har selv tilbudt at tage diverse med, selvom det ikke er nødvendigt, mener de ikke at vi skal stå med udgiften alene.

Meld ud til Jeres familie hvordan situationen er, måske de kan invitere på aftensmad mv eller lige kommer forbi med en pakke bleer osv.

Håber det hele løser sig for Jer også inden du går ned med stress, for det lyder ikke godt at du ikke sover om natten - det er virkelig et tegn på at du er stresset

Jeg passer selv vores barn så vi har ikke den udgift. Og havde vi så tror jeg desværre ikke vi kunne få delvis friplads. 

Puha ja så har du godt nok også siddet hårdt i det kan jeg godt se. Det er ikke sjovt og slet ikke som en person. Vi red a i det mindste to om det.

familien ved godt hvor dårligt det står til men min Svigerfar er sådan en som mener han har det værre end alle andre og det gør han også i det her tilfælde, så der er der sku ikke meget hjælp at hente. Vores mødre har været søde til at handle for os eller lige købe ekstra kød til fryseren. vi spiser altid hjemme da jeg har sent fri og det bliver for sent hvis vi skal til og køre rundt til forældrene i hverdagen. Og vi har et barn der har brug for at komme samme tid is eng hver dag. Så vi er lidt bundet der.

i nat sov jeg fra 2230-06. Det er længe siden jeg har sovet så meget. Og kan godt mærke det har gjort godt. Men skulle bare gerne fortsætte

Anmeld

23. november 2013

Anonym trådstarter

Mvm22 skriver:

Jeg er økonomi-uddannet - og den bedste måde er at sætte sig ned i fællesskab med et udprint af jeres konto. Sætte alle posteringer ind i et skema og se hvad i forbruger pengene på. Ofte bliver man overrasket.

Så kan i se hvor i kan spare. Dernæst kan i gemme ALLE kvitteringer og gennemgå dem. Cigaretter, sodavand, slik mm er bandlyst når man har få kroner på lommen. Sæt det ind i et skema under 'nødvendigt' og 'ikke nødvendigt'. Alt det der ikke er nødvendigt - det stopper i med at købe

Læg mad plan hver søndag til en uge af gangen, skriv en indkøbsseddel og handel efter den. Og der skal KUN købes det, der står på listen det hjælper ret meget.

Det vigtigste er at i snakker om alt det her sammen.

I samarbejde med banken er der udarbejdet et budget. Så ved vi hvad pengene går til. Alt der skal betales føres over på budget netop for vi får overblik. Og synes også det fungere fint med madplan og kun at købe det vi skal. Men når der kommer uforudset så går det galt. For det vælter det hele. Og det er så træls. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.