Giraffen skriver:
Hvad med rengøring? eller kassedame? jeg ved godt det på ingen måde er drømmen! men i sin essens burde ens 37 timer/uge job som arbejdsløs vel være at finde et nyt job?
det burde også kunne betale sig at sidde med det største øv-job og stadig tjene mere end kh?
Men jeg kan godt se det er en kæmpe udfordring hvis man gøre hvad man kan for at finde et job - men jeg tænker bare, at der er forskel på at gøre alt og så på at gøre ALT?
man kan søge at starte egen virksomhed, man kan blive privat dagplejer, man kan blive taxa-chauffør, tlf-sælgere er også ofte et job der er til at få fat på
jeg tænker bare - set i det helt store perspektiv og alle drømme og ambitioner til side, så bør det vel være muligt?
igen - jeg dømmer ikke, jeg undrer mig, som én der ikke kan finde ud af om jeg bare IKKE giver op eller om jeg har været afsindig heldig (jeg har aldrig været arbejdsløs nemlig - men har ofte skulle finde nyt job pga flytning, eller at virksomheden flyttede til en anden by)
til rengøring skal du have kurset med farlige stoffer som så vidt jeg har forstået ikke længere er muligt at tage som AMUkursus under min ydelse..
kassedame uhh er faktisk mit næststørste ønske hvis jeg ikke kan komme indenfor kontor... ELSKEDE mit job i et middelstørrelse supermarked som kassedame... desværre søger butikker meget sjældent "voksne" til de stillinger andet end at man enten har ledelsesansvar (og erfaring) eller også så skal man også have ansvar for andre områder i butikken oven i og så bliver det for meget for mig at overskue (afprøvet for nyligt med en meget lille butik faktisk)
Starte egen virksomhed har jeg hverken kapitalen eller netværket til at kunne gøre...
dagplejemor bliver jeg aldrig da min kæreste som sagt er psykisk syg og vi har heller ikke plads til det da vi kun har en 3 værelses lejlighed og så vidt jeg ved skal der være et lokale der er dedikeret til det formål og kun det formål... (har dog ikke sat mig mere ind i dette da jeg ikke ville kunne magte at have med børn at gøre i så mange timer, synes det er rigeligt med en søn på 2 og en syg kæreste der nogen dage har opførsel som en 5-årig)
taxachauffør skal du have kørekort og have kørt fast hver dag i de sidste 3 år for overhovedet at komme i betragtning...
tlf sælger søger jeg også uden held... Derudover er mange af dem provisionslønnet og det vil sige at jeg risikerer at stå uden nok penge til regningerne hvis jeg en måned ikke får solgt nok...
jeg har tidligere vært arbejdsløs da jeg røg ud af en uddannelse (lang historie) og var det on/off i 3 års tid indtil min kæreste fik sit job og jeg kunne starte på min uddannelse...
jeg søger ikke længere efter hvad jeg gerne vil... jeg søger efter hvad kan jeg måske være heldig at få... har jeg gjort meget længe da hele kontorområdet ramlede i 2009 hvor jeg kom ud med en middelgennemsnitlig karakter...
indsæt gerne selv smileys da jeg ikke er sur eller noget
er bare hammer dårlig til at huske at sætte dem ind 
Er da glad for der er nogen der spørger fremfor at dømme for jeg har rigeligt med fordomme fra jobcenter og a-kassen i forvejen...