Der er noget jeg ikke forstår!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2013

Giraffen

grinny skriver:

Ikke på en ungdomsuddannelse

ok så det er endnu et hul  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2013

Giraffen

Kofoed. skriver:

Ja jeg forstår heller ikke, at man ikke kommee under andre krav, når man er deltidssygemeldt, men så længe det ikke er fuldtid, så er man under KH. Jeg er blevet tilbudt at komme i psykiatrien for 3 måneder siden, men når jeg ikke har en diagnose, så er ventelisterne lange og udredningerne endnu længere. Så har faktisk givet op og må køre alt behandling på egen regning og håbe på det bedste.

det er også utroligt at man skal ha en diagnose - det er jo indlysende: livet har givet dig tæsk - og det er brandhamrende hårdt! og det ødelægger noget inden i, som det kan være gavnligt at tale med en professionel og andre i samme situation omkring

bum!

men ved jo godt det ikke er så simpelt, men altås beaukrati når det er værst, den psykiatri

Anmeld

21. november 2013

Kofoed.

Giraffen skriver:

og groft sagt kan man også sige at hvis alle, der kunne tog de jobs der var - og alle sørgede for at have styr på den a-kasse, og staten sørgede for arbejdspladser - så ville der jo være flere ressourcer til at hjælpe en, der har været udsat for de ting du har, mere hjælp

Ja, groft sagt og jeg kan love alle, at så snart jeg kan blive dp berettet, så bliver jeg det, jeg gider ikke KH mere, det skal være slut nu, gider det ikke mere. Frygter bare kærestens forløb, jeg kan ikke se enden på det, desværre...

Anmeld

21. november 2013

grinny

Giraffen skriver:

ok så det er endnu et hul  

Hehe, ja 

Hvis jeg havde kunne starte på min uddannelse til Revisor ville jeg være dagpengeberettiget bagefter 

Anmeld

21. november 2013

stjernehimmel

grinny skriver:

Ikke på en ungdomsuddannelse

jo os på ungdomsuddannelse... ;.) det kan man i hvert fald nu

Anmeld

21. november 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Giraffen skriver:

Hvad med rengøring? eller kassedame? jeg ved godt det på ingen måde er drømmen! men i sin essens burde ens 37 timer/uge job som arbejdsløs vel være at finde et nyt job?

det burde også kunne betale sig at sidde med det største øv-job og stadig tjene mere end kh?

Men jeg kan godt se det er en kæmpe udfordring hvis man gøre hvad man kan for at finde et job - men jeg tænker bare, at der er forskel på at gøre alt og så på at gøre ALT?

man kan søge at starte egen virksomhed, man kan blive privat dagplejer, man kan blive taxa-chauffør, tlf-sælgere er også ofte et job der er til at få fat på

jeg tænker bare - set i det helt store perspektiv og alle drømme og ambitioner til side, så bør det vel være muligt?

igen - jeg dømmer ikke, jeg undrer mig, som én der ikke kan finde ud af om jeg bare IKKE giver op eller om jeg har været afsindig heldig (jeg har aldrig været arbejdsløs nemlig - men har ofte skulle finde nyt job pga flytning, eller at virksomheden flyttede til en anden by)

til rengøring skal du have kurset med farlige stoffer som så vidt jeg har forstået ikke længere er muligt at tage som AMUkursus under min ydelse..

kassedame uhh er faktisk mit næststørste ønske hvis jeg ikke kan komme indenfor kontor... ELSKEDE mit job i et middelstørrelse supermarked som kassedame... desværre søger butikker meget sjældent "voksne" til de stillinger andet end at man enten har ledelsesansvar (og erfaring) eller også så skal man også have ansvar for andre områder i butikken oven i og så bliver det for meget for mig at overskue (afprøvet for nyligt med en meget lille butik faktisk)

Starte egen virksomhed har jeg hverken kapitalen eller netværket til at kunne gøre...

dagplejemor bliver jeg aldrig da min kæreste som sagt er psykisk syg og vi har heller ikke plads til det da vi kun har en 3 værelses lejlighed og så vidt jeg ved skal der være et lokale der er dedikeret til det formål og kun det formål... (har dog ikke sat mig mere ind i dette da jeg ikke ville kunne magte at have med børn at gøre i så mange timer, synes det er rigeligt med en søn på 2 og en syg kæreste der nogen dage har opførsel som en 5-årig)

taxachauffør skal du have kørekort og have kørt fast hver dag i de sidste 3 år for overhovedet at komme i betragtning...

tlf sælger søger jeg også uden held... Derudover er mange af dem provisionslønnet og det vil sige at jeg risikerer at stå uden nok penge til regningerne hvis jeg en måned ikke får solgt nok...

jeg har tidligere vært arbejdsløs da jeg røg ud af en uddannelse (lang historie) og var det on/off i 3 års tid indtil min kæreste fik sit job og jeg kunne starte på min uddannelse...

jeg søger ikke længere efter hvad jeg gerne vil... jeg søger efter hvad kan jeg måske være heldig at få... har jeg gjort meget længe da hele kontorområdet ramlede i 2009 hvor jeg kom ud med en middelgennemsnitlig karakter...

indsæt gerne selv smileys da jeg ikke er sur eller noget er bare hammer dårlig til at huske at sætte dem ind

Er da glad for der er nogen der spørger fremfor at dømme for jeg har rigeligt med fordomme fra jobcenter og a-kassen i forvejen...

Anmeld

21. november 2013

grinny

stjernehimmel skriver:

jo os på ungdomsuddannelse... ;.) det kan man i hvert fald nu

Blive DP berettiget?

Det har jeg aldrig hørt om, og du kan i hvertfald ikke igennem HK.

Man kan på erhvervsuddannelser, men ikke ungdomsuddannelser

Anmeld

21. november 2013

wamse

Jeg er på kontanthjælp efter at jeg i mange år har oplevet mange nederlai alle de ting jeg ikke kan gennemføre/fuldføre. Jeg har har nemlig efter mange års fejlen fået en diagnose, og jeg er ikke som defleste af jer, og jeg tåler ikke det samme som mange andre. Stress kan jeg ønsker rent faktisk at være på kontanthjælp nu, for måske vil de hjælpe mig med en afklaring i, hvad det så er jeg kan nu. Jeg håber det fåregår med værdighed, og med en tværprofessionelsamarbejde, så jeg kan være en ressource, hvilket jeg tror de fleste ønske at være i livet.
Undskylder lige for eventuelle stavefejl, er på via mobil, og den vil ikke helt som jeg vil ;-)

Anmeld

21. november 2013

Kofoed.

Giraffen skriver:

det er også utroligt at man skal ha en diagnose - det er jo indlysende: livet har givet dig tæsk - og det er brandhamrende hårdt! og det ødelægger noget inden i, som det kan være gavnligt at tale med en professionel og andre i samme situation omkring

bum!

men ved jo godt det ikke er så simpelt, men altås beaukrati når det er værst, den psykiatri

Nemlig. Men sådan var det jo også med Isabella, fordi hun skulle blive i maven graviditeten ud, anså de hende som organisk rest, i stedet for et dødfødt barn, som hun ville have været, hvis fødsel skete umiddelbart efter barnet bliver fået død. Jeg er så træt er de meget sort/hvide holdninger der er i kommunernes holdningslinjer og regler, ja hele vejen op selvfølgelig.

Anmeld

21. november 2013

wamse

wamse skriver:

Jeg er på kontanthjælp efter at jeg i mange år har oplevet mange nederlai alle de ting jeg ikke kan gennemføre/fuldføre. Jeg har har nemlig efter mange års fejlen fået en diagnose, og jeg er ikke som defleste af jer, og jeg tåler ikke det samme som mange andre. Stress kan jeg ønsker rent faktisk at være på kontanthjælp nu, for måske vil de hjælpe mig med en afklaring i, hvad det så er jeg kan nu. Jeg håber det fåregår med værdighed, og med en tværprofessionelsamarbejde, så jeg kan være en ressource, hvilket jeg tror de fleste ønske at være i livet.
Undskylder lige for eventuelle stavefejl, er på via mobil, og den vil ikke helt som jeg vil ;-)

Christ en gang bæ jeg fik skrevet via mobil, og den vil ikke lade mig rette. Mor er ikke sur - mor er skuffet :-D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.