... ang kontanthjælpen
Jeg spørger undrende og vil gerne blive klogere!
Men hvad er årsagerne til at I, der er på kontanthjælp, er det?
jeg spørger fordi jeg troede at kontanthjælp var en midlertidig løsning?
Jeg spørger fordi jeg er splittet og tror jeg er uvidende. Min umiddelbare logik siger mig nemlig at alle mennesker med en smule fornuft oveni er medlem af en fagforening og en A-kasse og derfor burde være dagpenge-berettiget
Jeg spørger, fordi jeg tænker ved mig selv, at de mennesker, der er kronisk syge er på "sygepenge" eller på pension?
Og de, der er arbejdsløse og har opbrugt deres dagpenge men er arbejdsdygtige tager vel det arbejde/uddannelse/andre muligheder der er? - for der er arbejde (måske ikke den rette løn eller titel, men arbejdet er derude)!
Sådan er logikken i mit hoved, og i den forstand giver det rigelig god mening at KH er sat ned, da det skal være en midlertidig løsning og ikke en levevej (for det har samfundet bare ikke råd til, hvor end det gerne ville)
MEN... et eller andet sted i vores samfund må kæden være hoppet af - og det er der jeg tænker at I, der sidder på KH kan hjælpe med at udvide min horisont
For hvad er det jeg overser - hvad er det for skæbner, der sidder klemt fast i denne KH?
Jeg vil gerne blive klogere på debatten og det bliver man bedst ved at spørge 
Om I holder tonen pæn eller ej er mig sådan set lige meget, men jeg vil meget gerne lidt dybere ind under huden på lige præcis DE her spørgsmål, så hvis jeres kommentarer stikker heeelt i en anden retning, så må I gerne skrive dem et andet sted, så vi kan holde os lidt på sporet