syntes sku livet er hårdt og uretfærdigt lige nu

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2013

anna111

Profilbillede for anna111
Kofoed. skriver:

hvorfor først så sent? jeg fik svar i dag, dem jeg går med har efterhånden alle fået svar nu.

Jeg ved ikke om nordfyns kommune bare er langsommere de skal først selv til et møde om det den 4dec og så kan de ikke svare mig før mellem der og sendest den 20 er glad for jeg først skal på barsel i april så vi har en chance for at lave et buget inden vores lille pige kommer verden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2013

BettyBoop

Burde du ikke få 13.952 kr. før skat på forsørger på kontanthjælp? Der står godt nok: Over 25 år, forsørger - til dette beløb. Men jeg gætter på, at det gælder forsørgere uanset alder. Det burde det da i hvert fald.

http://bm.dk/da/Tal%20og%20tendenser/Satser%20for%202013.aspx

Og oveni bliver boligsikring forhøjet når man har barn,ikke?

Stay strong! Sagsbehandlere kan være irriterende og modarbejde dig, men kæmp for din ret.

Anmeld

20. november 2013

anna111

BettyBoop skriver:

Burde du ikke få 13.952 kr. før skat på forsørger på kontanthjælp? Der står godt nok: Over 25 år, forsørger - til dette beløb. Men jeg gætter på, at det gælder forsørgere uanset alder. Det burde det da i hvert fald.

http://bm.dk/da/Tal%20og%20tendenser/Satser%20for%202013.aspx

Og oveni bliver boligsikring forhøjet når man har barn,ikke?

Stay strong! Sagsbehandlere kan være irriterende og modarbejde dig, men kæmp for din ret.

Tak jo det ville man normalt få i kontanthjælp når jeg havde født men ikke nu hvor de afskaffer kontanthjælpen og giver uddandelses ydelse i stedet så får man noget mindre for det skal ikke kunne betale sig at være på kontanthjælp men de tager ikke hensyn til de syge de har plaseret der. De tænker bare alle er dovne og bare skal igang.

Anmeld

20. november 2013

C-Dog

anna111 skriver:

Tak jo det ville man normalt få i kontanthjælp når jeg havde født men ikke nu hvor de afskaffer kontanthjælpen og giver uddandelses ydelse i stedet så får man noget mindre for det skal ikke kunne betale sig at være på kontanthjælp men de tager ikke hensyn til de syge de har plaseret der. De tænker bare alle er dovne og bare skal igang.

Jeg var til møde igår og fik faktisk et større chok over noget min sagsbehandler sagde. Nemlig at uanset hvor syg man er, kronisk, fysisk eller psykisk, så får ingen lov at være passive, alle skal noget. Og her tænker jeg så. Dem der vitterlig intet kan. Bliver deres levegrundlag bare fjernet fordi de ikke kan holde til aktivering eller uddannelse? Men det nægtede hun at udtale sig om. Det er jo altså langt ude. Jeg kender feks en der arbejder intensivt med at kæmpe sig tilbage til livet ved hjælp fra læge, psykolog og psykiater og hun hverken kan aktivering eller uddannelse lige nu, hun mister så bare alle sine penge? Det er jo forfærdeligt.

Anmeld

20. november 2013

Kofoed.

anna111 skriver:

Jeg ved ikke om nordfyns kommune bare er langsommere de skal først selv til et møde om det den 4dec og så kan de ikke svare mig før mellem der og sendest den 20 er glad for jeg først skal på barsel i april så vi har en chance for at lave et buget inden vores lille pige kommer verden

hold da op. i kolding var de til møde i start oktober og de har stadig ikke været alle igennem med svar endnu.
ja, heldigvis i har lidt tid til at planlægge, jeg er ved at gå i panik fordi kæresteren ikke har fået svar endnu :/

Anmeld

20. november 2013

anna111

C-Dog skriver:

Jeg var til møde igår og fik faktisk et større chok over noget min sagsbehandler sagde. Nemlig at uanset hvor syg man er, kronisk, fysisk eller psykisk, så får ingen lov at være passive, alle skal noget. Og her tænker jeg så. Dem der vitterlig intet kan. Bliver deres levegrundlag bare fjernet fordi de ikke kan holde til aktivering eller uddannelse? Men det nægtede hun at udtale sig om. Det er jo altså langt ude. Jeg kender feks en der arbejder intensivt med at kæmpe sig tilbage til livet ved hjælp fra læge, psykolog og psykiater og hun hverken kan aktivering eller uddannelse lige nu, hun mister så bare alle sine penge? Det er jo forfærdeligt.

Ja de tager desværre ikke hensyn jeg kan ikke klare en uddandelse og det gav hun mig så medhold i men så bliver jeg sat til at skulle være aktiv når jeg føler jeg kan igen her i gravidliteten da hun har papire fra min læge om jeg ikke magter andet ind min gravilitet og at min sygdom går ind og påvirker de normale smerter man kan få under gravidliteten og gør dem være og så jeg får dem ofter.
Men hun har så sagt at jeg får aktiv tillæg alligevel da jeg gerne vil men ikke kan være aktiv. Så nu venter jeg bare på at finde ud af hvad jeg kan få og hvad jeg vil få under barsel så vi kan lave et buget.
Og så vil jeg gøre alt for at være udret inden jeg bliver 25 for ellers mister vi hele min indtægt

Anmeld

20. november 2013

anna111

Kofoed. skriver:

hold da op. i kolding var de til møde i start oktober og de har stadig ikke været alle igennem med svar endnu.
ja, heldigvis i har lidt tid til at planlægge, jeg er ved at gå i panik fordi kæresteren ikke har fået svar endnu :/

Ja det kan jeg da godt forstå det er virkelig ikke sjovt at gå i uvished håber snart i får svar

Anmeld

20. november 2013

Swann

C-Dog skriver:

Nej, det kommer heldigvis ikke til at forholde sig således.

Hvis en person ikke er i stand til at deltage i ordinær aktivering vil personen få tilknyttet en mentor - dette vil blive personens aktivitet, og vedkommende vil derfor have ret til aktivitetstillægget. 

Anmeld

23. november 2013

L86

Swann skriver:

Nej, det kommer heldigvis ikke til at forholde sig således.

Hvis en person ikke er i stand til at deltage i ordinær aktivering vil personen få tilknyttet en mentor - dette vil blive personens aktivitet, og vedkommende vil derfor have ret til aktivitetstillægget. 

Sådan kommer det ikke til at være i min kommune. I min kommune er det kun dem der er f.eks. mentalt retarderede eller dem hvis funktionsniveau er betydeligt nedsat der kan komme i den gruppe der hedder "aktivitetsparat" og derved få tilknyttet en mentor. 

Alle andre kommer i en af disse to grupper:

"åbenlys uddannelsesparat", hvor man får uddannelsespåbud og skal deltage i nyttejobs indtil de kan starte op på uddannelsen.

"uddannelsesparate", som er for folk der har nogle problematikker der skal arbejdes med, før man kan starte på en uddannelse, det skal ske indenfor en periode på (for min kommunes vedkommende) max 16 mdr. hvorefter man forventes at kunne starte uddannelse. Mens man er i denne gruppe skal man deltage i forskellige aktiveringstilbud, med fokus på at kunne komme i uddannelse indenfor de 16 mdr. Der må højst gå 4 uger mellem hver aktiveringsperiode.

I min kommune er det de færreste der kan få tilbuddet om den mentorordning, men ifølge min sagsbehandler har andre kommuner mere lempelige regler for hvem der kan få denne mentorordning. Det er således forskelligt fra kommune til kommune om en person med f.eks. venindens problem, ville blive tilbudt mentorordningen.  

Det er i hvert fald sådan jeg forstod det, da jeg var til møde med min sagsbehandler sidst. Men jeg er jo ikke sagsbehandler eller noget, så jeg kan sagtens have forstået det forkert.    

Anmeld

23. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
anna111 skriver:

Ja det ville så osse kræve vi sku flytte i lejlighed og jeg kan ikke gå op af træpperne! jeg ville ikke kunne få mine piller eller mine fys behandlinger jeg har brug for ja det er remligt for folk der rent fagtis kan gøre noget ved det og tage en uddandelse eller et arbejde. Jeg bliver fanget i det. Jeg vil jo ikke kunne give min datter nyt tøj og hun ville ikke kunne gå til nogle aktiviteter jeg vil ikke have råd til at komme i varmvand bessing som kan lindre min smerter og hvordan kan man få det til at løbe rundt for 3500kr med et lille barn der skal bleer og mad på bordet og husleje der skal betales

Tjener din mand også noget?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.