syntes sku livet er hårdt og uretfærdigt lige nu

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2013

Celine89

anna111 skriver:

Vi havde prøvet i 2år og fordi min sygdom måske vil blive forværet så jeg ikke ville kunne gå igennem en gravilitet.

Det kan jeg selvfølgelig godt se, men det undrer mig nu alligevel, når I bliver så økonomisk trængte, som det lyder til.

Uanset hvad, er der selvfølgelig ikke noget at gøre ved det nu, I må jo klare jer igennem, som I bedst kan. Og jeg kan son sagt godt forstå, at du synes det surt.

I forhold til babyting, så kan jeg i øvrigt varmt anbefale mødrehjælpens genbrug, hvis I har sådan en i nærheden - der har vi købt rigtig meget babytøj, og det er både pænt og billigt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2013

Mie89

Nu skal jeg ikke komme og være "hård" eller noget - jeg synes det er utrolig synd for dig at du har det dårligt og kan da godt forstå det er frustrerende at skulle leve for 5700 i måneden .. 

Men igen, så tænk da lige på alle de studerende der gør det ! Jeg er selv på SU og jeg får udbetalt 5060 kr - og det ændrer sig altså heller ikke hvis jeg havde valgt at tage et års barsel fra mine studier. Og hvis vi kan klare det, så kan du vel også?

Jeg ved ikke hvor meget du får udbetalt nu, men tænk på om der er nogle ting du kan skære fra? Der kommer jo også børnepenge ind i mellem og jeg har personligt sagtens kunne ligge et budget der er til at følge. Du kan jo evt bede din bankrådgiver om hjælp til at ligge et budget. 

Anmeld

18. november 2013

Giraffen

anna111 skriver:

Er på kontanthjælp fordi jeg er kronisk syg og har daglige smerter jeg er gravid i uge 19 og efter hvad jeg kan få læst mig til vil jeg kun kunne få udbetalt 5753kr før skat når jeg har født og hvordan skal jeg kunne klare mig for det med et lille barn
Ved ikke hvad de tænker på for ellers må jeg droppe barsel og ikke ville kunne amme mit barn ellers skal jeg og faren til barnet gå fra hinanden og det ønsker jeg ikke og jeg får jo osse brug for ham på grund af min sygdom kan ikke forstå hvorfor de ikke tager hensynd til de syge er virkelig ked af det syntes bare det er så sindsygt hårdt

nu kender jeg ikke til reglerne, men i mit hoved er kontanthjælp en "midlertidig" løsning

Så hvis du er kronisk syg kan din sagsbehandler så ikke hjælpe med noget pension af en slags? det tænker jeg da du bør være berettiget til

og øv det er aldrig sjovt med økonomiske vanskeligheder og slet ikke når man ikke kan gøre noget ved dem 

Anmeld

18. november 2013

anna111

Profilbillede for anna111
Mie89 skriver:

Nu skal jeg ikke komme og være "hård" eller noget - jeg synes det er utrolig synd for dig at du har det dårligt og kan da godt forstå det er frustrerende at skulle leve for 5700 i måneden .. 

Men igen, så tænk da lige på alle de studerende der gør det ! Jeg er selv på SU og jeg får udbetalt 5060 kr - og det ændrer sig altså heller ikke hvis jeg havde valgt at tage et års barsel fra mine studier. Og hvis vi kan klare det, så kan du vel også?

Jeg ved ikke hvor meget du får udbetalt nu, men tænk på om der er nogle ting du kan skære fra? Der kommer jo også børnepenge ind i mellem og jeg har personligt sagtens kunne ligge et budget der er til at følge. Du kan jo evt bede din bankrådgiver om hjælp til at ligge et budget. 

Ja du får 5000 udbetalt det ville jeg nok osse kunne klare mig for men de 5700kr er før skat så det giver noget med 3600kr udbetalt og der er altså en stor forskel

Anmeld

18. november 2013

grinny

Jeg har også modtaget det længe ventede brev, åh åh 

Meeen, som jeg lige forstår brevet så er min situation lige nu, at jeg er uddannelsesparat og derfor kan få de 5753 kr. før skat udbetalt, men hvis der sker ændringer inden 1/1-14 vil sagen blive taget op igen.

Som jeg læser det er de kun set på min situation lige nu og her og det er det afgørelsen går ud på, men når jeg har føde og går på barsel vil min situation se anerledes ud og derfor vil jeg ikke længere gå ind under gruppen - uddannelsesparat.

Tror du ikke det er der samme med dig og din sag?

Anmeld

18. november 2013

Mie89

anna111 skriver:

Ja du får 5000 udbetalt det ville jeg nok osse kunne klare mig for men de 5700kr er før skat så det giver noget med 3600kr udbetalt og der er altså en stor forskel

Altså satsen hedder jo også omkring 5700 kr, og du har vel et frikort som alle andre? Så du vil jo ikke komme til at betale fuld skat af de 5700 kr. 

Anmeld

18. november 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jamen det er præcis den samme sats, uddannelseshjælp(satsen). Så du burde få udbetalt nogenlunde det samme som Mie89  

Anmeld

19. november 2013

wamse

Mie89 skriver:

Men der er dog små forskelle, da du har mulighed for at optage et lån på su, som du måske ikke gør brug af, men det er altså et valg du har.
Ydermere så er folk på kh af nød som udgangspunkt, hvilket jo er noget andet med uddannelse, som altså kræver en eller anden form for ressource for at kunne klare.

Jeg er lige overgået fra su til kh, og er gået 3000 ned i rådighedsbeløb i måneden. Jeg er enlig forsørger, og har haft et valg om tage et lån på su for at få hverdagen til at hænge sammen. Det har jeg ikke mere.

Jeg forstår godt de mennesker som er meget frustrerede lige nu.

Anmeld

19. november 2013

SHERO

Jeg er gravid i 28. Uge og går på barsel i januar. Jeg er derfor også aktivitetsparat. Jeg er sygemeldt og blev tilbudt en aktivitet som de ville sørge for var noget jeg kunne holde til og det sagde jeg så ja til. Så jeg falder ikke i ydelse, kun lidt pga. Forsørgerpligten. Prøv at snak med kommune , her var de helt vildt søde, og forstående. Og så længe jeg har sagt ja til en aktivitet (som jo ikke nødvendigvis bliver som aktivering) så er du berettet til aktivitetstilskud. Som er på ca. 9000 så satsen for forsøger er 13.500 ca.

Jeg gik selv helt i panik, men heldigvis ser det ud til at komme til at hænge sAmmen... håber du finder en løsning...

Anmeld

19. november 2013

Swann

Du skriver at du er blevet vurderet til at være aktivitetsparat - korrekt?

Hvis det er tilfældet, er det jo meningen at du skal deltage i en form for aktivitet (aktivering, mentorordning eller lign.). Hvis du gør dette vil du få din uddannelseshjælp (SU-sats) + et aktivitetstillæg. Dette vil svare til den nuværende sats på 10.500 kr.

Er det din sagsbehandler, der har fortalt dig at du kun vil få et beløb, der svarer til SU-satsen, eller er du noget du har læst dig frem til på nettet?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.