syntes sku livet er hårdt og uretfærdigt lige nu

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2013

female

Indledningsvist vil jeg sige, at jeg synes, at kontanthjælpsreformen indeholder rigtig mange muligheder på indholdsdelen. I forhold til ydelsesdelen bliver mange ramt meget hårdt.
I forhold til målgruppeindplaceringen skal kommunen, for at følge intentionerne i lovgivningen, lægge et skarpt snit, således flest mulige unge bliver visiteret som uddannelsesparat.
Hvis du er kategoriseret som aktivitetsparat, skal du blot tilkendegive, at du ønsker at deltage i tilbud, så får du aktivitetstillæg. Dvs. at du som forsøger kommer til at få ca. 13.900 kr. Vær opmærksom på om du bliver ramt af den gensidige forsørgelsespligt. Det får du først besked om i januar, så det er godt selv at have tænkt på det inden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2013

Morjanne76

anna111 skriver:

Ja har nemlig læst at flere med fibro kan arbejde på nedsat tid derfor bliver jeg nød til at blive undersøgt vider jeg må jo fejle noget mere oven i som ikke er så nemt at finde
Har fået tilskud til fys men nu hvor jeg får mere udbetalt vil de ikke hjælpe mere og de ekdtra penge går jo til alt baby udstyret der skal til men jeg må ansøge igen til næste år hvor de tager alle pengene fra mig.

Får osse en smule i boligstøtte men der tager de osse det meste da jeg får det mere udbetalt der kan jeg måske osse få en smule mere når jeg har født.

Og vi bor osse i en lejebolig lige nu vi giver 4180kr med vand og ranovation og tror ikke vi kan finde det billiger.

Ved ikke med friplads endnu men jeg ønsker jo osse at have lidt barsel med mit barn vis det kan lade sig gøre da jeg vil fuld amme bliver jeg osse nød til da der da ikke bliver råd til mme efter den nye reform

Er det fordi du er gravid, at du nu får mere udbetalt end hidtil? 

Anmeld

24. november 2013

anna111

Profilbillede for anna111
Morjanne76 skriver:

Er det fordi du er gravid, at du nu får mere udbetalt end hidtil? 

Ja det er det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.