syntes sku livet er hårdt og uretfærdigt lige nu

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2013

anna111

Profilbillede for anna111
Swann skriver:

Du skriver at du er blevet vurderet til at være aktivitetsparat - korrekt?

Hvis det er tilfældet, er det jo meningen at du skal deltage i en form for aktivitet (aktivering, mentorordning eller lign.). Hvis du gør dette vil du få din uddannelseshjælp (SU-sats) + et aktivitetstillæg. Dette vil svare til den nuværende sats på 10.500 kr.

Er det din sagsbehandler, der har fortalt dig at du kun vil få et beløb, der svarer til SU-satsen, eller er du noget du har læst dig frem til på nettet?

Nej jeg vil osse få aktiviv tillæget da jeg gerne vil være aktiv men jeg ikke kan sagde min sagsbehandler men så har jeg så lige læst at når man så føder og skal på barsel ryger det tillæg og så vil jeg kun kunne få de 5700kr før skat.
Men jeg ringer lige til dem her kl 9 og høre dem ad håber ikke det hænger sådan sammen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2013

Loa

Tjener din kæreste ingen penge?

Troede faktisk at folk der reelt set var syge og erklæret uarbejdsdygtige af lægen røg i en isoleret boks og ikke "bare" under den almindelige kontanthjælp.
Men der kan man se hvor lidt jeg kender til systemet.

Håber i klarer den alligevel.

Anmeld

19. november 2013

Swann

anna111 skriver:

Nej jeg vil osse få aktiviv tillæget da jeg gerne vil være aktiv men jeg ikke kan sagde min sagsbehandler men så har jeg så lige læst at når man så føder og skal på barsel ryger det tillæg og så vil jeg kun kunne få de 5700kr før skat.
Men jeg ringer lige til dem her kl 9 og høre dem ad håber ikke det hænger sådan sammen

Sørg for at du kommer til at snakke med en der har styr på ydelsesdelen, i stedet for at snakke med din sagsbehandler, for hun har intet med dine penge at gøre. Det kan være at der er et ydelseskontor eller lign. i din kommune - det er dem, der har styr på alt med pengene.

Anmeld

19. november 2013

anna111

Swann skriver:

Sørg for at du kommer til at snakke med en der har styr på ydelsesdelen, i stedet for at snakke med din sagsbehandler, for hun har intet med dine penge at gøre. Det kan være at der er et ydelseskontor eller lign. i din kommune - det er dem, der har styr på alt med pengene.

Ja det er der det er osse der ind jeg vil ringe men jeg har osse lige nogle spørgsmål til min sagsbehandler

Anmeld

19. november 2013

Muffinmus

Det ER skod...
Jeg skal dog også på SU, men har altså hus, bil, tre børn jeg SELV skal betale pasning til alligevel:-)Hvis din partner tjener rigeligt skal i også selv betale pasning, men så er det fordi det er vurderet i har råd til det. tjener han alm lille løn eller SU så får i jo enten delvist eller hel friplads og sparer dermed 2-3000 kr om måneden:-)
Så, selv om du synes det er ingenitng, så lever rigtigt mange studerende altså fint med både 1,2 og 3 børn især hvis de ikke sidder me alle udgifter alene:-)
Og når i bor så billigt, så burde der altså være råd til at have et barn når du samtidigt har en partner. Det er ikke mange penge, helt sikkert, men mange andre gør det i 2-4 år mens de tager en uddannelse og det kan i også gøre....det gør jo som sådan ingen forskel om det er fordi du er sy eller på SU du får det beløb...beløbet er det samme.:-)
Så, selv om du føler det ser sort ud, så kan i godt få det til at løbe rundt

Anmeld

19. november 2013

Sandratoft

Det er jo ikke fordi i kun skal leve af din kontanthjælp alene. Din kæreste kommer til at tjene en normal løn, så hvis det sammenlignes med to studerende som får barn sammen, så har i jo mere udbetalt. 

Det kan sagtens løbe rundt, og det skal det også, i har jo selv taget et valg om at få et barn. Det eneste der som sådan kan ændres omkring det, er din holdning til det

Anmeld

19. november 2013

Ullaen

Ja det bliver hårdt, men selvfølgelig kan I klare det!!

Men er nødt til at spørge, hvorfor vil du gå fra faderen til dit barn pga økonomi???

Anmeld

19. november 2013

Wimmie

anna111 skriver:

Er på kontanthjælp fordi jeg er kronisk syg og har daglige smerter jeg er gravid i uge 19 og efter hvad jeg kan få læst mig til vil jeg kun kunne få udbetalt 5753kr før skat når jeg har født og hvordan skal jeg kunne klare mig for det med et lille barn
Ved ikke hvad de tænker på for ellers må jeg droppe barsel og ikke ville kunne amme mit barn ellers skal jeg og faren til barnet gå fra hinanden og det ønsker jeg ikke og jeg får jo osse brug for ham på grund af min sygdom kan ikke forstå hvorfor de ikke tager hensynd til de syge er virkelig ked af det syntes bare det er så sindsygt hårdt

Naturligvis kan det lade sig gøre...selvom det bliver hårdt. Jeg er på SU -5700 kr og kæresten arbejder kun 30 timer om ugen, så han tjener ca. 18500 kr før skat... derudover har jeg en gæld på 330.000 kr som jeg betaler 3000 af på. Huslejen hedder 6400 (inkl. vand og varme) og om 2 mdr. har vi 2 børn der skal forsørges.
Vi sidder stramt i det men vi klarer os, og vi finder også råd til lidt luksus; jeg er meldt i fitnesscenter, vi tager en biograftur en gang om måneden, vi har en gammel bil og derudover går jeg også til fysioterapeut og varmtvandsbassin...

Vi har ikke et stort rådighedsbeløb men det er slet ikke umuligt at få til at løbe rundt, det handler om at strukturere og få nogle gode spareplaner og indkøbsvaner 

Anmeld

19. november 2013

Wimmie

anna111 skriver:

Ja du får 5000 udbetalt det ville jeg nok osse kunne klare mig for men de 5700kr er før skat så det giver noget med 3600kr udbetalt og der er altså en stor forskel

Du betaler ikke fuld skat af det - du vil få omkring 5000 udbetalt ligesom os der er på SU 

Anmeld

19. november 2013

anna111

Ullaen skriver:

Ja det bliver hårdt, men selvfølgelig kan I klare det!!

Men er nødt til at spørge, hvorfor vil du gå fra faderen til dit barn pga økonomi???

Har på entet tidspunkt skrevet jeg vil gå fra ham havde skrevet at ellers blev jeg nød til det og det ville jeg ikke for det ønsker hverken jeg eller ham.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.