Chevrolet spark

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.590 visninger
56 svar
10 synes godt om
14. november 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ja er der nogen som har sådan en fin lille bil?

Hvad er fordelene og hvad er ulemperne??

Hvordan syntes du den fungere som familiebil til feks 2 børn i autostole?? Fortæl fortæl! Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2013

Aabye

StineW79 skriver:

Ja er der nogen som har sådan en fin lille bil?

Hvad er fordelene og hvad er ulemperne??

Hvordan syntes du den fungere som familiebil til feks 2 børn i autostole?? Fortæl fortæl! Vh stine

Jeg har ikke en selv men det har min mor, og jeg må ærligt indrømme at jeg ikke er imponeret.. Det er da en smart lille bil, men den er langsom, og den kan dårligt nok komme op af en bakke.. 

Hun har min den store i autostol i den, og han kan dårligt nok være der med hans ben (han er 2.5 år) når der sidder en i passagersædet.. 

Ud over det er der næsten ikke noget plads i bagagerummet.. 

Den er tilgengæld billig i forsikring.. Min mor giver 4800 med kasko, og den er okay økonomisk at køre i.. 

Anmeld

14. november 2013

SjeBets

Det jeg tænker med de små biler er at hvis man bliver ramt bagfra så er der ikke langt fra bagklap til hvor ens børn sidder. Derfor har vi fravalgt alle de helt små biler. Selv om mange af dem er billige både at eje, købe, og køre i.

Anmeld

14. november 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Aabye skriver:

Jeg har ikke en selv men det har min mor, og jeg må ærligt indrømme at jeg ikke er imponeret.. Det er da en smart lille bil, men den er langsom, og den kan dårligt nok komme op af en bakke.. 

Hun har min den store i autostol i den, og han kan dårligt nok være der med hans ben (han er 2.5 år) når der sidder en i passagersædet.. 

Ud over det er der næsten ikke noget plads i bagagerummet.. 

Den er tilgengæld billig i forsikring.. Min mor giver 4800 med kasko, og den er okay økonomisk at køre i.. 

Ok det lyder godt nok træls med manglende benplads! 

Ska desvære ha ny bil, da min elskede lille seat ibiza er afgået ved døden. Så vi overvejer en sparkel, da de køre kampagne tilbud lige nu, hvor man får 45 tusind i rabat for den gamle bil! Vh stine

Anmeld

14. november 2013

Aabye

StineW79 skriver:

Ska desvære ha ny bil, da min elskede lille seat ibiza er afgået ved døden. Så vi overvejer en sparkel, da de køre kampagne tilbud lige nu, hvor man får 45 tusind i rabat for den gamle bil! Vh stine

Øv at Seat'en er afgået ved døden. 

Som sagt er jeg ikke fan af Spark'en.. Den er simpelthen for død i optrækket.. Og så synes jeg også den er utrolig ubehagelig når det blæser bare det mindste.. Hold op den gynger så.. Det er dog til stor morskab for min den ældste (ham på 2.5) :p

Anmeld

14. november 2013

Alexander&Lærke

Lad være at købe sådan en, den er billig men det er der også en grund til. Og med 2 børn ville jeg også syntes det blev lidt  trængt. Har også hørt at der ikke er særlig god benplads for den bagi på de små biler. De små biler er sikker gode hvis  man er alene eller bare 2.

kig hellere efter en brugt bil, måske en renault clio, honda civic eller noget i den str. 

ChevroleT er lavet i Kina, hvilket ikke er et særligt godt bil land også med andre ting. 

Anmeld

14. november 2013

Kofoed.

Min stedmor har en matiz, som vi hele tiden låner (forgængeren til spark), til et barn er den ganske fin, men kan ikke forestille mig den til to børn. Der er stort set ingen bagage rums plads i den, så sover det ene barn i barnevogn er den et fuldstændig no-go. men tag da ud forbi forhandleren og prøv den, husk ungerne, så i virkelig kan mærke, om den bliver for lille.
Husk også at en af grundene til den er billig, er fordi den har så lave miljøafgifter.

og den har altså fin benplads. kæresten på 181 cm sidder tit bag i og det er ikke et problem  

Anmeld

14. november 2013

Billemyre

Vi har en Spark herhjemme og jeg synes, der er overraskende meget plads indeni - altså, til ben og kroppe, når man tænker over at det jo altså ER en lille bil
Hvis man har brug for at transportere en barnevogn, tror jeg, det bliver temmelig svært, for ikke at sige umuligt!

Som familiebil ville jeg nok vælge en anden....
For selvom jeg synes, det er en rigtig skøn bil og er super glad for at have valgt den, så kan man sagtens mærke forskel på om der er en eller to i den, når man skal op ad bakke
Og er der mere end to i, er det liiige før, man skal ned i 1. gear hele vejen for at komme op, hehe!

Anmeld

14. november 2013

ano14316

StineW79 skriver:

Det er en meget lille bil...
Jeg har haft en med et spædbarn, og det gik lige men det var skønt at få en større bil og jeg havde ikke købt den fra start h vis jeg vidste jeg skulle have børn så tæt på...
Men når man ikke skal have barnevogn/klapvogn og sådan med så kan det nok godt gå..
Synes i skal bestille en prøvetur og sæt autostole og b ørn i se hvordan det går..

Hvilken bil vil i give i bytte?

Anmeld

14. november 2013

LinLin

Jeg har en suzuki alto som er samme str (min lillebror har en spark og eneste forskel er umiddelbart at man har valgt at installere tre seler bagi i spark - i alto er der kun to, men jeg kan virkeligt heller ikke forestille mig at sidde tre bagi nogen af dem )

vi har tit kørt tur med to drenge bagi og to voksne foran. Vil dog sige at der er bedre plads i den side hvor den store på selepude sidder end i den hvor ham i 9-18 kgs stolen sidder!
Vi har en brio sing klapvogn som nemt kan være i bagagerummet.
Jeg synes min bil er hurtig i optrækket - kommer i hvert fald tit først over et kryds, hvis jeg har holdt for rødt men op ad bakke overhaler jeg sjældent på fx motorvej...

Jeg er rigtigt glad for min lille bil - specielt når man skal parkere inde i aarhus

MEN min mand har en Audi a8 som vi fortrinsvist bruger når vi skal noget alle fire så... Hvis det er husstandens eneste bil og den skal bruges ofte hvor hele familien er med, ville jeg nok vælge en større...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.