Snottet baby i dagpleje.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2013

Mettefpigen

2721 skriver:

Gid alle tænkte som dig
Tror det ville bringe rigtig meget af div sygdomme i insitutioner med og sikre at forældre i det lange løb slap for så mange barnets sygedage

Hvad med dem der har børn der næsten er konstant snottet? skal de gå hjemme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2013

2721

Mettefpigen skriver:

Hvad med dem der har børn der næsten er konstant snottet? skal de gå hjemme?

Jeg tror på den handler om en kollektiv ændring sådan at vi undgår at børn ender med at være konstant snottet.
Der er jo en årsag til det.
Grundet det store pres der lige på forældrene til at møde på arbejdet hurtigst muligt sender man sine børn afsted inden deres krop er noget at blive helt frisk, hvilket betyder at de smitter hinanden non stop og mange som din dreng ender med at gå og være små forkølet hele tiden, hvilket hvordan vi end vende og drejer det ikke må være særlig rart.

Anmeld

14. november 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Ja, det ville jeg ellers risikere man, at de skal være hjemme hele vinteren

Anmeld

14. november 2013

A&F

2721 skriver:

Gid alle tænkte som dig
Tror det ville bringe rigtig meget af div sygdomme i insitutioner med og sikre at forældre i det lange løb slap for så mange barnets sygedage

Tak. Ja det ville det sikkert, og det er det jeg tænker på. Og som studerende er det også nemmere at blive hjemme med sit barn.

Anmeld

14. november 2013

Mettefpigen

2721 skriver:

Jeg tror på den handler om en kollektiv ændring sådan at vi undgår at børn ender med at være konstant snottet.
Grundet det store pres der lige på forældrene til at møde på arbejdet hurtigst muligt sender man sine børn afsted inden deres krop er noget at blive helt frisk, hvilket betyder at de smitter hinanden non stop og mange som din dreng ender med at gå og være små forkølet hele tiden, hvilket hvordan vi end vende og drejer det ikke må være særlig rart.

Det er rigtigt, det er også sådan som det ser ud nu så ville jeg ikke sende ham afsted når han er forkølet...
Men her har han det fra hans far... hans far er næsten forkølet hele året....

Anmeld

14. november 2013

Alexander&Lærke

Ja det ville jeg være nød til, kan kun tage en sygedag og det går en forkølelse ikke Over af, så hvis det drejer sig om lidt snot så bliver hun sendt afsted. 

Anmeld

14. november 2013

SjeBets

Som jeg har forstået det så smitter man ofte før man får symptomer som snot, feber med mere.

Jeg er selv stort set snottet over halvdelen af året og jeg passer mit job. Har jeg feber bliver jeg hjemme og det samme gælder for min børn. Men nu er de også så gamle at de selv kan tørre deres næser

Anmeld

14. november 2013

Chris86

Anonym skriver:

Ville du sende dit snottet barn afsted? ;-) 

ikke MEGA snottet, men lidt ?  

Ja?
Overvej lige hvor ofte man sku holde børn hjemme, hvis der kun sku en forkølelse til??

Anmeld

14. november 2013

Chris86

2721 skriver:

Tror simpelthen ik på man kan undgå forkølelser...
Så ville alle arbejdspladser da lukke pga personalemangel!?

Anmeld

14. november 2013

Chris86

A&F skriver:

Ikk de første dage, det gør jeg sjældent( er også studerende så kan tillade mig at passe hende i længere tid). Jeg har også en mærkelig tanke om , at jeg gerne vil pudse hendes næse , og det synes jeg ikke er pædagogernes pligt altså at tage sig af et snottet barn, ved ikke om du kan følge mig? Men først og fremmest sender jeg hende ikke afsted så hun kan blive rask hjemme og det andet er, så hun ikke smitter de andre børn hvis hun er rigtig forkølet .

Så spørger jeg nok dumt.. Hvordan kan du se dit barn er smittet og derved holde hende hjemme?
Forkølelse kan man være smittet af dage inden at du får symptomerne..
I min verden kan vi ik komme udenom forkølelse, hjemme eller ej...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.