lineog4 skriver:
Har aldrig set lola så skal ikke sige noget specifikt om hende. Men jeg har da talt med mange hvor vores mål med opdragelse og tid med ungerne var de samme (og egentlig også de samme som du skriver), men vi havde vidt forskellige holdninger til hvordan man kom der til - så jo jeg er enig med det du skriver som mål derfor er det ikke ensbetydende med jeg er enig med dig i hvordan man kommer man der hen, midlerne mm.
Bare det at man taler generelt om hvordan alle børn skal puttes gør mine alarmklokker ringer og jeg formodentlig ikke er enig med lola om alt, men nok om noget ;-)
Nu var jeg ude og høre hendes foredrag i går ( som by the Way var super godt), men som hun selv siger er hun jo nødt til at tage udgangspunkt i det generelle - i mængden. Det betyder ikke, at der ikke findes masser af varianter, anderledes familier, osv, men når hun skal rådgive generelt, må hun også lægge sit udgangspunkt generelt.
Hun tilføjede også, at havde man en metode, som fungerede på sit barn, så skulle man bruge den, uanset hvad eksperterne siger.
Så man behøver ikke blive forskrækket, når der tales om "metoder". Det er råd til folk, hvor de endnu ikke er gået i gang, eller det ikke fungerer. Ikke til de forældre hvor tingene kører fint. 
Anmeld