Sidder du ved dit barn, når det falder i søvn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2013

lycly

Anonym skriver:

Tja det er jo op til den enkelte. Hun er jo nok ikke i det job hun er, hvis ikke hun var populær og god til sit job. Personligt elsker jeg hende og hendes måde at gøre/ sige tingene på(skal ind og høre hendes foredrag i aften

- og gammeldags ... Det er jeg nok også. Børn må godt kende grænser, have pligter og lære at opføre sig ordentligt. Forældre skal proritere nærvær og tid med deres børn. Det er hendes udgangspunkt i alle debatter, og det kan jeg ikke se hvordan man kan være uenige i. 

Bare fordi man ikke er enig med Lola Jensen er det ikke ensbetydende med at man ikke prioriterer nærvær med sine børn
Jeg bryder mig bare ikke altid om hendes metoder, synes ikke hun er god til at tage udgangspunkt i en specifik situation.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2013

lineog4

Anonym skriver:

Tja det er jo op til den enkelte. Hun er jo nok ikke i det job hun er, hvis ikke hun var populær og god til sit job. Personligt elsker jeg hende og hendes måde at gøre/ sige tingene på(skal ind og høre hendes foredrag i aften

- og gammeldags ... Det er jeg nok også. Børn må godt kende grænser, have pligter og lære at opføre sig ordentligt. Forældre skal proritere nærvær og tid med deres børn. Det er hendes udgangspunkt i alle debatter, og det kan jeg ikke se hvordan man kan være uenige i. 

Har aldrig set lola så skal ikke sige noget specifikt om hende. Men jeg har da talt med mange hvor vores mål med opdragelse og tid med ungerne var de samme (og egentlig også de samme som du skriver), men vi havde vidt forskellige holdninger til hvordan man kom der til - så jo jeg er enig med det du skriver som mål derfor er det ikke ensbetydende med jeg er enig med dig i hvordan man kommer man der hen, midlerne mm.

Bare det at man taler generelt om hvordan alle børn skal puttes gør mine alarmklokker ringer og jeg formodentlig ikke er enig med lola om alt, men nok om noget ;-)

Anmeld

12. november 2013

dola

Anonym skriver:

Ja sidder du ved dit barn når det skal sove? Jeg hørte engang Lola Jensen ( godmorgen DK) fortælle, at man ikke skulle sidde ved dem, mens de faldt i søvn, og så forlade lokalet, idet de ville opleve at mor eller far var forsvundet når de vågnede igen, og dermed ville de forsøge at holde sig vågne, så mor eller far ikke forsvandt. Det gav faktisk rigtig god mening - selvfølgelig lægge man sig ikke til at sove, hvis mor så forsvinder? De skulle finde trygheden i, at de kunne høre os og vide at vi var i nærheden. 

Hvad gør I? Hvordan er putteritualerne hos jer? 

Willy er 1½ år, han siger god nat til far, kommer op på køkkenbordet at side hvor han får en tår af sin vandflaske og så ind på maven i sengen hvor mor putter og sætter hans Emma på plads og så lægger han sig til(for det meste i går fik emma vist en godnat historie.. )

Anmeld

12. november 2013

Starfish

Anonym skriver:

Ja sidder du ved dit barn når det skal sove? Jeg hørte engang Lola Jensen ( godmorgen DK) fortælle, at man ikke skulle sidde ved dem, mens de faldt i søvn, og så forlade lokalet, idet de ville opleve at mor eller far var forsvundet når de vågnede igen, og dermed ville de forsøge at holde sig vågne, så mor eller far ikke forsvandt. Det gav faktisk rigtig god mening - selvfølgelig lægge man sig ikke til at sove, hvis mor så forsvinder? De skulle finde trygheden i, at de kunne høre os og vide at vi var i nærheden. 

Vi putter sådan der, som du beskriver og har altid gjort det.

Den store får en godnathistorie og bliver så puttet. Hvis hun kalder går vi derind igen og siger godnat og putter hende ned og går igen. Står hun op følger vi hende i seng og putter hende og siger godnat og går igen.

Den lille får godnatflaske og godnatsang og bliver puttet og hvis han græder går vi straks derind igen og putter ham og aer ham og går igen.

De skal aldrig bare ligge og græde og være bange, men det er bedre at gå frem og tilbage end at blive derinde syntes vi. Lige i det her stykke er jeg helt enig med Lola (hvilket jeg ellers ikke altid er).

I øvrigt er det nu som regl sådan at de ligger sig til at sove uden problemer heldigvis

Anmeld

12. november 2013

FamilienSørensen

Anonym skriver:

Hejsa Det gjorde jeg ikke med vores første da han var baby og gør heller ikke med vores andet barn som stadig er baby.

Grunden til jeg ikke har brugt det med vores børn er simpelthen fordi vi har haft held med at lægge børnene, synge en godnat sang( den samme hver dag ) og stryge dem lidt på panden, give dem en bamse at kramme og lægge dynen godt op om dem. Men det skal siges at der er så mange faktorer der spiller ind, så denne relative nemme putte metode er muligt for os.

Det jeg allerhøjest går med til når vi putter, er at holde ham i min favn og holde ham tæt til mig mens jeg synger hans godnat, det har jeg gjort de sidste par aftenen, da ting har været hektiske og jeg har haft brug for min lille babys nærhed

Vores store dreng Christian putter vi meget forskelligt, da han godt ved at nu er han ved at være søvnig, det signalerer han ved at tage sutten i munden, hive i hans fars hånd og sige "mig sov nu far"

Anmeld

13. november 2013

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Har aldrig set lola så skal ikke sige noget specifikt om hende. Men jeg har da talt med mange hvor vores mål med opdragelse og tid med ungerne var de samme (og egentlig også de samme som du skriver), men vi havde vidt forskellige holdninger til hvordan man kom der til - så jo jeg er enig med det du skriver som mål derfor er det ikke ensbetydende med jeg er enig med dig i hvordan man kommer man der hen, midlerne mm.

Bare det at man taler generelt om hvordan alle børn skal puttes gør mine alarmklokker ringer og jeg formodentlig ikke er enig med lola om alt, men nok om noget ;-)

Nu var jeg ude og høre hendes foredrag i går ( som by the Way var super godt), men som hun selv siger er hun jo nødt til at tage udgangspunkt i det generelle - i mængden. Det betyder ikke, at der ikke findes masser af varianter, anderledes familier, osv, men når hun skal rådgive generelt, må hun også lægge sit udgangspunkt generelt. 

Hun tilføjede også, at havde man en metode, som fungerede på sit barn, så skulle man bruge den, uanset hvad eksperterne siger.  Så man behøver ikke blive forskrækket, når der tales om "metoder". Det er råd til folk, hvor de endnu ikke er gået i gang, eller det ikke fungerer. Ikke til de forældre hvor tingene kører fint. 

Anmeld

13. november 2013

Chevro

Anonym skriver:

Vores søn på 17 mdr, bliver puttet bare med en skiftende lys-lampe, så der lige er en smule lys derinde.
Siger godnat, kysser ham fortæller vi elsker ham og så plejer han som regel bare at putte sig når vi går ud.

Har aldrig siddet hos ham når han skal sove :-) Har ikke tænkt så meget over det, men han har været super nem. Osv. Så det er bare faldet naturligt at han bliver lagt og så kan jeg nå en masse ting inden egen sengetid. :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.