Sidder du ved dit barn, når det falder i søvn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2013

MorDk

Man kan ikke opdrage efter en bog eller et tv program. Jeg mener man skal mærke hvor ens barn er. Og tag den derfra. Gør det der er bedst for sit eget barn og for en selv.

Herhjemme ligger vi sammen med vores dreng i hans seng til han sover. han er 3 år og 2 mdr. gammel.

2 godnathistorier og nus og sang til han sover. Det fungere fint. Og han sover HELE natten. Det er her vi har den helt tætte kontakt efter en lang dag i børnehave og på arbejde. Jeg nyder det - det samme gør min søn ♥

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2013

lycly

twinny skriver:

Helt enig. 

Jeg skifter altid væk fra hende, hvis hun er i tv. 

Samme her. Magter slet ikke at høre på hende. Synes også hun virker enormt bedrevidende og nedgørende!

Anmeld

11. november 2013

Den lykkelige

Nej gør vi ikke.. hun havde en periode på en uges tid hvor vi gjorde det fordi hun var så ked.. Men nu hun snart 3 og kan tælles på to hænder hvor mange gange vi har gjort det.. 

Anmeld

11. november 2013

Rødhætte

Anonym skriver:

Ja sidder du ved dit barn når det skal sove? Jeg hørte engang Lola Jensen ( godmorgen DK) fortælle, at man ikke skulle sidde ved dem, mens de faldt i søvn, og så forlade lokalet, idet de ville opleve at mor eller far var forsvundet når de vågnede igen, og dermed ville de forsøge at holde sig vågne, så mor eller far ikke forsvandt. Det gav faktisk rigtig god mening - selvfølgelig lægge man sig ikke til at sove, hvis mor så forsvinder? De skulle finde trygheden i, at de kunne høre os og vide at vi var i nærheden. 

Hvad gør I? Hvordan er putteritualerne hos jer? 

Vi har bare den nemmeste søn hvad ang putning. Vi synger en godnat sang, han får lidt vand og går derefter. Han kan godt ligge og snakke lidt, men han brokker sig aldrig.

Vi har siden han var 5 mdr gjort faste putte ritualer. Det var hårdt i starten da han græd, men vi har været fast besluttet på at vi ALDRIG ville være en af de forældre som sad ved vores barn når det skulle sove

Anmeld

11. november 2013

FruStolpe

Nej.

Vi har siden hun var få uger gammel fulgt samme ritual.

Vi gør natklar i rolig tempo og stemme, og så går vi på værelset og synger den samme godnatsang. Så putter vi og siger godnat, og går ud.

Det eneste der har ændret sig nu hvor hun er 3 år er at hun nu selv vælger sangen

Men vi har aldrig siddet hos hende til hun faldt i søvn...

Anmeld

11. november 2013

twinny

LuLy skriver:

Samme her. Magter slet ikke at høre på hende. Synes også hun virker enormt bedrevidende og nedgørende!

Enig også synes jeg faktisk i mange af hendes ting hun er gammeldags. 

Anmeld

11. november 2013

lycly

twinny skriver:

Enig også synes jeg faktisk i mange af hendes ting hun er gammeldags. 

Ja det er faktisk rigtigt, hun er ikke helt up to date :/

Anmeld

11. november 2013

Mamacita til 2 piger

Ja, vi bliver hos vores til hun er faldet i søvn, og så går vi ud.. Hun er 2 år og 7 mdr. Hun er faktisk altid blevet puttet i armene af os da hun var lille, og så lagt i seng når hun sov.. Jeg synes det er tryghed og nærvær for os alle, og det fungerer fantastisk hos os. Vi har aldrig haft problemer med, at hun er bange for at vi er væk. Vi kan tilmed flytte hende ud af autostol fx, tage overtøj af, skifte osv uden hun vågner, og hun kan falde i søvn alle steder, hvis bare hun lige sidder 5 min. i mine arme..

Nu hvor hun er så stor, så ligger vi i hendes seng og taler om dagen og hygger, og så siger vi godnat/elsker dig osv. og så lægger hun sig til at sove. Jeg putter stort set altid, fordi jeg har mindst tid med hende i hverdagen. Så det er super kvalitetstid for os at ligge der og snakke og synge..

Måske bider det mig i rø... en dag, men så tager vi den derfra...
Men pt. er hun faktisk begyndt at sige "jeg kan godt putte selv!" og så får hun da lov til det..

Jeg tror på, at børn er forskellige, og man bedst selv finder ud af, hvad der er bedst for ens eget barn..

Anmeld

12. november 2013

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

Ja det er faktisk rigtigt, hun er ikke helt up to date :/

Tja det er jo op til den enkelte. Hun er jo nok ikke i det job hun er, hvis ikke hun var populær og god til sit job. Personligt elsker jeg hende og hendes måde at gøre/ sige tingene på(skal ind og høre hendes foredrag i aften

- og gammeldags ... Det er jeg nok også. Børn må godt kende grænser, have pligter og lære at opføre sig ordentligt. Forældre skal proritere nærvær og tid med deres børn. Det er hendes udgangspunkt i alle debatter, og det kan jeg ikke se hvordan man kan være uenige i. 

Anmeld

12. november 2013

LinLin

Anonym skriver:

Tja det er jo op til den enkelte. Hun er jo nok ikke i det job hun er, hvis ikke hun var populær og god til sit job. Personligt elsker jeg hende og hendes måde at gøre/ sige tingene på(skal ind og høre hendes foredrag i aften

- og gammeldags ... Det er jeg nok også. Børn må godt kende grænser, have pligter og lære at opføre sig ordentligt. Forældre skal proritere nærvær og tid med deres børn. Det er hendes udgangspunkt i alle debatter, og det kan jeg ikke se hvordan man kan være uenige i. 

Nu har jeg - som tidligere skrevet - ikke set hende Lola. Men hvis det er de principper hun har - så må jeg også være håbløst gammeldags

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.