Sidder du ved dit barn, når det falder i søvn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2013

Momo

Nope det gør vi ikke og har aldrig gjort det, netop af den grund 

Her er det forskelligt hvordan der bliver puttet fra aften til aften. Nogen dage historie, andre dage en sang og nogen gange bare møs og godnat. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2013

Mor til Majbørn

Da min dreng var helt lille, blev jeg der til han sov - det kunne tage 100 år! Så blev det for meget for manden, og vi begyndte at putte ham 'selv' omkring de 8 måneder. Det gik helt fint og er stadigvæk det vi praktiserer.

Men så sent som igår, måtte jeg blive derinde og berolige ham og synge i laaaang tid, indtil han faldt om. Han var helt færdig over at skulle sove, og havde slet ikke lyst - og det endte med at mor sov kl.20.30 - og drengen måtte ha sovet ikke ret lang tid herefter

Anmeld

11. november 2013

Trekløver(:

Min datter på snart 4 måneder vugger jeg i søvn. Det tager 5 min så er hun væk, og sover somregel til næste morgen uden et kvæk. Jeg tænker hun skal lærer at falde i søvn selv når hun bliver 5-6 mdr.

Anmeld

11. november 2013

mommy1991

Anonym skriver:

Ja sidder du ved dit barn når det skal sove? Jeg hørte engang Lola Jensen ( godmorgen DK) fortælle, at man ikke skulle sidde ved dem, mens de faldt i søvn, og så forlade lokalet, idet de ville opleve at mor eller far var forsvundet når de vågnede igen, og dermed ville de forsøge at holde sig vågne, så mor eller far ikke forsvandt. Det gav faktisk rigtig god mening - selvfølgelig lægge man sig ikke til at sove, hvis mor så forsvinder? De skulle finde trygheden i, at de kunne høre os og vide at vi var i nærheden. 

Hvad gør I? Hvordan er putteritualerne hos jer? 

Leander er 15 uger. Han bliver lagt i sengen med sut og sutteklude og så synger jeg en sang for ham og siger godnat, sov godt, etc. og så går jeg. Så ligger han og snakker og falder så i søvn. Nogle gange bliver han lidt ked af det, hvor jeg så går ind og giver ham sutten og beroliger ham - når han så er rolig igen, går jeg Han falder i søvn i løbet af 10-20 min

Anmeld

11. november 2013

Giraffen

Anonym skriver:

Ja sidder du ved dit barn når det skal sove? Jeg hørte engang Lola Jensen ( godmorgen DK) fortælle, at man ikke skulle sidde ved dem, mens de faldt i søvn, og så forlade lokalet, idet de ville opleve at mor eller far var forsvundet når de vågnede igen, og dermed ville de forsøge at holde sig vågne, så mor eller far ikke forsvandt. Det gav faktisk rigtig god mening - selvfølgelig lægge man sig ikke til at sove, hvis mor så forsvinder? De skulle finde trygheden i, at de kunne høre os og vide at vi var i nærheden. 

vi går med det samme og putning er 99% af gangene meget meget nem - nogle gange skal vi derind et par gange, men det er som regel bare for at få dynen på igen eller hvis hun har smidt sutten ud af sengen

Der var engang (da hun var ca 6 måneder) hvor jeg ku lægge hende og gå, mens faren skulle sidder til hun sov (ellers fik hun et føl på tværs) - det tog tre aftener for ham at kunne få lov til at gå og nu kan vi gøre det begge to

problemet hos os var, at hun heeeele tiden sku sikre sig at han ikke var gået endnu, så hun blev ved med at vende sig om og holde øje med ham, så det tog tit længe at få hende til at sove

Anmeld

11. november 2013

L&V

Anonym skriver:

Nope det gør vi ikke, har gjord og det var et helvede og det tilføre nemlig præcis som lola siger at barnet vågner og er super ked af det og ka hurtigt være lidt for "underholdende" for barnet..

Laura på 2 får lidt go nat med i form af en bolle eller hva hun nu har lyst til, et stort kop mælk for børstet tænder, nattøj på også siger vi god nat til far og lillebror, går ind og vælger en bog som hun får med i seng sammen med sin drikkedunk med vand, så tænder vi for musikken siger go nat mysser og krammer og bliver puttet under dynen.. Nogle gange sover hun efter 5 min andre efter laaaannnng tid men hun sidder bare med sine bøger til hun tilter

Anmeld

11. november 2013

modesty

Da han var lille, blev han ammet og derefter lagt i seng, hvor han selv faldt i søvn. Da han nåede en vis alder, havde han behov for at jeg sad hos ham og holdt ham i hånden (kan ikke huske den præcise alder, men mener at det var omkring 4-6 mdr.). Så det gjorde jeg i et par måneder, og derefter lærte jeg ham at det er helt OK at mor går ud af rummet og at man kan falde til ro selv. Da han så ramte separationsangsten omkring de 9 mdr., var der igen en måneds tid hvor han havde behov for at jeg sad hos ham når han skulle sove. Så det gjorde jeg, og da separationsangsten var ovre igen, stoppede jeg bare med det.

Man bliver jo nødt til at tage hensyn til barnets behov. Så i de perioder hvor han har haft brug for den tryghed, har jeg siddet hos ham. Men jeg har så også været opmærksom på at det var et reelt behov og ikke bare en vane.

Anmeld

11. november 2013

Laulund87

Nej og har aldrig gjort det

Hvad andre gør er op til dem, men jeg vil ikke give hende den vane

Anmeld

11. november 2013

kriknu

Vi plejer at give ham et lille bad og proppe ham i sit nattøj, og så sidde at hygge lidt inden vi ligger ham i seng, vi plejer bare at ligge ham op i sengen, sige godnat, kysse ham på panden og så gå ud af værelset, lukke døren uden at kigge tilbage og det virker upåklageligt

Anmeld

11. november 2013

Clisolka

Anonym skriver:

Nej, det har jeg aldrig gjort. Bella på 3 år har altid været nem at putte. Når hun bliver lagt i seng går der max 10-15 min, så er hun væk - nogle gange kalder hun på vand, og så sover hun bagefter. 

Lillebror på 9 uger har jeg derimod ikke en rytme med endnu. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.