Må man droppe middagslur i dagplejen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2013

Mor til Ella

LuLy skriver:

Nogen der ved om man må det?
Julia er 2,4 år og skal først i børnehave til maj.
Det er altid såååå svært at få hende til at sove om aftenen. Jeg putter hende kl 20 men hun sover først mellem 21 og 21.30. Og jeg må ikke gå ud af værelset før hun sover.
Her i weekenden har jeg så droppet hendes middagslur og både lørdag og i dag sov hun 10 min efter at jeg puttede hende. Uden brok eller noget som helst.

Hun sover normalt 2 timer til lur i dagplejen, og jeg tænker at det er jo dagplejemorens eneste mulighed for pause..

Jeg ville sige hun ikke skal sove lur mere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2013

LinLin

LuLy skriver:

Tro mig, jeg HAR taget kampen. Men jeg er meget imod at børn skal græde sig i søvn og det er altså alternativet til at jeg sidder derinde. Så det går slet ikke

Og jo, jeg er på barsel og huN sover til hun vågner. Jeg er bare bekymret for når jeg hverdagen melder sig igen, for hun er så træt om morgenen og også hele formiddagen.

Jeg er bestemt heller ikke fortaler for at de skal græde sig i søvn! men det er jo ikke ensbetydende med at man skal blive siddende derinde i en time....

Anmeld

11. november 2013

Pigent

Jeg vil starte med at korte hendes lur ned til fx en time også se hvordan det går

Anmeld

11. november 2013

lycly

Pigent skriver:

Jeg vil starte med at korte hendes lur ned til fx en time også se hvordan det går

Ja tror også det bliver det vi gør. Det er nok lidt voldsomt at gå fra 2 timers lur til ingen lur

Anmeld

11. november 2013

lycly

LinLin skriver:

Jeg er bestemt heller ikke fortaler for at de skal græde sig i søvn! men det er jo ikke ensbetydende med at man skal blive siddende derinde i en time....

Enig! Ingen af delene er særlig optimale, så ville jo gerne undgå begge dele
Men tror vi starter med at skære ned på luren og se hvordan det går

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.