Må man droppe middagslur i dagplejen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.203 visninger
44 svar
18 synes godt om
10. november 2013

lycly

Nogen der ved om man må det?
Julia er 2,4 år og skal først i børnehave til maj.
Det er altid såååå svært at få hende til at sove om aftenen. Jeg putter hende kl 20 men hun sover først mellem 21 og 21.30. Og jeg må ikke gå ud af værelset før hun sover.
Her i weekenden har jeg så droppet hendes middagslur og både lørdag og i dag sov hun 10 min efter at jeg puttede hende. Uden brok eller noget som helst.

Hun sover normalt 2 timer til lur i dagplejen, og jeg tænker at det er jo dagplejemorens eneste mulighed for pause..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2013

TNBC

LuLy skriver:

Det er altid såååå svært at få hende til at sove om aftenen. Jeg putter hende kl 20 men hun sover først mellem 21 og 21.30. Og jeg må ikke gå ud af værelset før hun sover.
Her i weekenden har jeg så droppet hendes middagslur og både lørdag og i dag sov hun 10 min efter at jeg puttede hende. Uden brok eller noget som helst.

Hun sover normalt 2 timer til lur i dagplejen, og jeg tænker at det er jo dagplejemorens eneste mulighed for pause..

Nu er julia vel så stor at hun ikke skal være hos dagplejemoren hele tiden. Hun kan jo bare lege, og så kan dp slappe af, selvfølgelig lige med et øje på hende.

Anmeld

10. november 2013

Fuglemor

Jeg vil godt mene hun kunne droppe den. Men jeg synes du skal tage snakken med dagpleje moren. Nogen er meget strikse med det. Men jeg tænker at hvis hun sover 2 timer må hun da have brug for det ?

Anmeld

10. november 2013

Kofoed.

Jeg havde taget den med dp mor, om det kunne blive muligt, at hun ikke sov til middag mere, for det ødelægger aftenssøvnen og så kan dp mor evt bare smække teletubbies på tvet og så for hun alligevel sin "pause". (men husk, dp er ikke berettet til en pause som sådan, men selvfølgelig kan jeg godt unde dem en og der kommet tv breaket ind, så falder din datter også lidt til ro og for slappet af/ladet lidt op).

Anmeld

10. november 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Tænker at det er vilkårene som dp. Man kan ikk være sikker på at alle ungerne sover lige længe, hvis overhovedet, til middag. 

det skal jo også fungere hos jer. 

Men, må jeg spørge hvorfor det er et problem at hun sover sent? Hvis du venter med at putte hende til der hvor hun normalt falder i søvn, hvad så? Er hun så uoplagt om morgenen?

det er ikk for at være negativ, tænker bare på hvis hun faktisk er træt til middag, så er det jo også synd at holde hende vågen.  

Anmeld

10. november 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
LuLy skriver:

Vi har præcis samme problemstilling herhjemme.

men i hverdagen, er de jo mere på og får en masse indtryk, så har de mere brug for pausen som luren giver i forhold til når der er weekend.

hader også bare denne her overgang mellem at have brug for lir og ikke. Det er så drænene med de aftener.

vi skal også sidde ved vores dreng den time til to timer for han sover, så træls. Han er heldigvis begyndt selv at springe luren over i vuggeren, så der er lys forude 

Anmeld

10. november 2013

lycly

Mor11 skriver:

Tænker at det er vilkårene som dp. Man kan ikk være sikker på at alle ungerne sover lige længe, hvis overhovedet, til middag. 

det skal jo også fungere hos jer. 

Men, må jeg spørge hvorfor det er et problem at hun sover sent? Hvis du venter med at putte hende til der hvor hun normalt falder i søvn, hvad så? Er hun så uoplagt om morgenen?

det er ikk for at være negativ, tænker bare på hvis hun faktisk er træt til middag, så er det jo også synd at holde hende vågen.  

Hvis jeg først putter hende klokken 21, så sover hun først 22 så det er helt umuligt. Og hun er mega svær at få op morgenen. Det er ikke så slemt nu hvor jeg er på barsel, for så lader jeg hende bare sove til 7.30 eller 8. Men hun er umulig at få op kl 6. Som er det tidspunkt vi skal op på i en normal hverdag.

Og jeg oplevede slet ikke at hun var træt midt på dagen, og selvom vi bare var hjemme så skulle hun ikke "holdes vågen". Hun plejer at plage om sutten når hun er rigtig træt, men hun har dårlig nok spurgt efter den før her til aften

Anmeld

10. november 2013

lycly

Fuglemor skriver:

Jeg vil godt mene hun kunne droppe den. Men jeg synes du skal tage snakken med dagpleje moren. Nogen er meget strikse med det. Men jeg tænker at hvis hun sover 2 timer må hun da have brug for det ?

Ja, men når hun sover lur herhjemme sover hun max en time. Og det ændrer ikke ved tidspunktet om aftenen. Så ved ikke hvor meget hun rent faktisk har brug for det..

Anmeld

10. november 2013

2babygirls

LuLy skriver:

Vi stoppede hendes lur kort efter hun blev 2 år, og aftalte med dp mor at hun blev tilbudt et hvil på en madras. Nogle gange sov hun, andre gange legede hun. Men sov hun så vi helst det blev holdt på max halvanden time.

Anmeld

10. november 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
LuLy skriver:

Hvis jeg først putter hende klokken 21, så sover hun først 22 så det er helt umuligt. Og hun er mega svær at få op morgenen. Det er ikke så slemt nu hvor jeg er på barsel, for så lader jeg hende bare sove til 7.30 eller 8. Men hun er umulig at få op kl 6. Som er det tidspunkt vi skal op på i en normal hverdag.

Og jeg oplevede slet ikke at hun var træt midt på dagen, og selvom vi bare var hjemme så skulle hun ikke "holdes vågen". Hun plejer at plage om sutten når hun er rigtig træt, men hun har dårlig nok spurgt efter den før her til aften

Så er det jo reelt nok at spørge efter en ny rytme hos dp

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.