Må man droppe middagslur i dagplejen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2013

lycly

sommerbarn<3 skriver:

Vi har præcis samme problemstilling herhjemme.

men i hverdagen, er de jo mere på og får en masse indtryk, så har de mere brug for pausen som luren giver i forhold til når der er weekend.

hader også bare denne her overgang mellem at have brug for lir og ikke. Det er så drænene med de aftener.

vi skal også sidde ved vores dreng den time til to timer for han sover, så træls. Han er heldigvis begyndt selv at springe luren over i vuggeren, så der er lys forude 

Åh kan se at din søn er 1 1/2 måned ældre end Julia, så det kan være hun også snart kan begynde at droppe luren. For ja det er altså lidt hårdt med de aftener

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2013

lycly

2babygirls skriver:

Vi stoppede hendes lur kort efter hun blev 2 år, og aftalte med dp mor at hun blev tilbudt et hvil på en madras. Nogle gange sov hun, andre gange legede hun. Men sov hun så vi helst det blev holdt på max halvanden time.

Okay, men Julia sover altid madras og når hun falder i søvn så er det at hun sover 2 timer. Herhjemme sover hun 1 time til lur normalt og det giver stadig problemer om aftenen.

Anmeld

10. november 2013

lycly

Mor11 skriver:

Så er det jo reelt nok at spørge efter en ny rytme hos dp

Okay tak, var bare i tvivl om det var total no go

Anmeld

10. november 2013

2babygirls

LuLy skriver:

Okay, men Julia sover altid madras og når hun falder i søvn så er det at hun sover 2 timer. Herhjemme sover hun 1 time til lur normalt og det giver stadig problemer om aftenen.

I den alder var vores den store også rådden at få til at sove. Vi skulle ikke sidde ved hende, men hun snakkede og legede også til klokken var 22 og skal også op kl 6:10

Anmeld

10. november 2013

Maja_4000

Selvfølgelig må man det

Du kunne evt. starte med at spørge om hun vil vække efter en time.. Sådan gjorde vi en overgang i vs Caroline stoppede med middagsluren da hun var 2,5 år

Anmeld

10. november 2013

LinLin

Jeg tænker det kan være det er for sent hun kommer i seng...? Måske hun er blevet overtræt og det derfor er et problem at få hende til at sove? Adam på 3 kommer i seng 19.15-19.30 - sådan har det været siden han var ca 15 mdr...

Anmeld

10. november 2013

lycly

Maja_4000 skriver:

Selvfølgelig må man det

Du kunne evt. starte med at spørge om hun vil vække efter en time.. Sådan gjorde vi en overgang i vs Caroline stoppede med middagsluren da hun var 2,5 år

Ja det kunne være vi skulle starte sådan.. Hun sover kun en time herhjemme og der er stadig problemer med hende om aftenen, men de bruger jo en del mere krudt i dagplejen end hjemme så måske det kan gøre det

Anmeld

10. november 2013

lycly

LinLin skriver:

Jeg tænker det kan være det er for sent hun kommer i seng...? Måske hun er blevet overtræt og det derfor er et problem at få hende til at sove? Adam på 3 kommer i seng 19.15-19.30 - sådan har det været siden han var ca 15 mdr...

Siden hun var 1 år har hendes sengetid altid heddet kl 19. Men så begyndte det der med at hun havde svært ved at falde i søvn, og så hvis jeg puttede hende kl 19 så skulle jeg sidde derinde i 2 timer. Derfor ændrede jeg puttetiden til kl 20 så jeg "kun" skal sidde derinde i en time. Hun er slet ikke klar til at sove kl 19 desværre.

Anmeld

10. november 2013

Fuglemor

LuLy skriver:

Ja, men når hun sover lur herhjemme sover hun max en time. Og det ændrer ikke ved tidspunktet om aftenen. Så ved ikke hvor meget hun rent faktisk har brug for det..

bare så jeg forstår det rigtigt. selv om hun får en time så er hun også sen til at falde i søvn om aften?

Anmeld

10. november 2013

LinLin

LuLy skriver:

Siden hun var 1 år har hendes sengetid altid heddet kl 19. Men så begyndte det der med at hun havde svært ved at falde i søvn, og så hvis jeg puttede hende kl 19 så skulle jeg sidde derinde i 2 timer. Derfor ændrede jeg puttetiden til kl 20 så jeg "kun" skal sidde derinde i en time. Hun er slet ikke klar til at sove kl 19 desværre.

Ok... Jeg har bare læst en del om søvn (tidl. Vs-pæd) og alt forskning viser at der ikke er sammenhæng ml. Middagslur og søvn om natten men at børn sover det de har brug for (altså frem til en hvis alder, som jeg tror er omkring de tre. År, men det er altså et stykke tid siden jeg har holdt mig opdateret da jeg nu arbejder i bhv )

Sidder du inde hos hende i en time??? Det er godt nok længe. Kan det være det der holder hende vågen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.