Må man droppe middagslur i dagplejen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2013

lycly

Månsson skriver:

Når hun nu kan sove to timer til middag så er det jo fordi det er noget hun har brug for. Jeg tror derimod jeg ville finde en måde hvor hun ku blive puttet uden du ska side der.

Går du ik stadig på barsel? Ku i så ik sove lidt længere

Jeg har virkelig prøvet at få hende til at falde i søvn selv, uden at jeg sidder der. Men alternativet bliver at hun græder sig i søvn og det er jeg meget imod. Så jeg har accepteret at hun har brug for at jeg er der

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2013

lineog4

LuLy skriver:

Tro mig, jeg HAR taget kampen. Men jeg er meget imod at børn skal græde sig i søvn og det er altså alternativet til at jeg sidder derinde. Så det går slet ikke

Og jo, jeg er på barsel og huN sover til hun vågner. Jeg er bare bekymret for når jeg hverdagen melder sig igen, for hun er så træt om morgenen og også hele formiddagen.

Jeg har hver gang jeg skulle i gang igen frygtet om vi kunne hverdagen, kunne finde rytmen osv osv osv og det er altid lykkedes med det samme, og egentlig bare været et nå nu er de sådan. 

Synes du skal nyde den sidste del af din barsel og så tage problemerne hvis de leder sig når hverdagen starter. Det "sjove" er jo at når der står et arbejde og venter så er det ikke diskussion om man vil på pg afsted og det fanger børnene næsten hver eneste morgen. Nu er du på barsel og hun forstår det jo rent faktisk er til diskussion.

og komme hun til at græse sig i søvn så ville jeg også sidde der inde, men enten er hun eller også bliver hun snart så stor så man kan lave en aftale: jeg går ud og drikker en kop the og så kommer jeg igen (og så kommer man selvfølgelig igen). Jeg vil sige jeg sad også inde hos min den første næsten ti hun blev 4 - kan ikke huske hvordan vi fik det stoppet, men med den lille var det at finde noget han fandt tryghed ved (her hjemme musik) og så lave aftaler. Og nu sover han som jeg har skrevet fint og får stadig lur trods han er over 3

Anmeld

11. november 2013

lycly

lineog4 skriver:

Jeg har hver gang jeg skulle i gang igen frygtet om vi kunne hverdagen, kunne finde rytmen osv osv osv og det er altid lykkedes med det samme, og egentlig bare været et nå nu er de sådan. 

Synes du skal nyde den sidste del af din barsel og så tage problemerne hvis de leder sig når hverdagen starter. Det "sjove" er jo at når der står et arbejde og venter så er det ikke diskussion om man vil på pg afsted og det fanger børnene næsten hver eneste morgen. Nu er du på barsel og hun forstår det jo rent faktisk er til diskussion.

og komme hun til at græse sig i søvn så ville jeg også sidde der inde, men enten er hun eller også bliver hun snart så stor så man kan lave en aftale: jeg går ud og drikker en kop the og så kommer jeg igen (og så kommer man selvfølgelig igen). Jeg vil sige jeg sad også inde hos min den første næsten ti hun blev 4 - kan ikke huske hvordan vi fik det stoppet, men med den lille var det at finde noget han fandt tryghed ved (her hjemme musik) og så lave aftaler. Og nu sover han som jeg har skrevet fint og får stadig lur trods han er over 3

Ja problemet er ikke så meget det at finde en rytme igen, for det kommer jo af sig selv fordi man jo skal på arbejde. Men problemet er, at hun er så uoplagt hele formiddagen. Problemet stod nemlig også på inden jeg gik på barsel.
Og så synes jeg ikke det er optimalt at jeg skal bruge hele min aften på at putte. Der ryger jo al tiden til parforholdet :/

Anmeld

11. november 2013

L&V

LuLy skriver:

Jeg har virkelig prøvet at få hende til at falde i søvn selv, uden at jeg sidder der. Men alternativet bliver at hun græder sig i søvn og det er jeg meget imod. Så jeg har accepteret at hun har brug for at jeg er der

Tænker heller ik i ska lade hende græde men afvende hende. Nu ved jeg ik hvor du sidder men over nogle uger rykke tættere på døren og derefter lige uden for døren også slut

Anmeld

11. november 2013

lycly

Månsson skriver:

Tænker heller ik i ska lade hende græde men afvende hende. Nu ved jeg ik hvor du sidder men over nogle uger rykke tættere på døren og derefter lige uden for døren også slut

Det har jeg også prøvet. Men hun vil gerne at jeg synger for hende og bliver rigtig ked af det hvis jeg ikke gør. Så hun opdaget at jeg sidder henne ved døren når jeg synger

Anmeld

11. november 2013

L&V

LuLy skriver:

Det har jeg også prøvet. Men hun vil gerne at jeg synger for hende og bliver rigtig ked af det hvis jeg ikke gør. Så hun opdaget at jeg sidder henne ved døren når jeg synger

Men det handler jo om at bryde en vane. Tænker lidt du har to valg 1lad det fortsætte som det er nu eller 2 bryd en dårlig vane..

Syntes godt nok det ville være synd at tage en lur fra en som har behov for det

Anmeld

11. november 2013

TrineMine86

LuLy skriver:

Nogen der ved om man må det?
Julia er 2,4 år og skal først i børnehave til maj.
Det er altid såååå svært at få hende til at sove om aftenen. Jeg putter hende kl 20 men hun sover først mellem 21 og 21.30. Og jeg må ikke gå ud af værelset før hun sover.
Her i weekenden har jeg så droppet hendes middagslur og både lørdag og i dag sov hun 10 min efter at jeg puttede hende. Uden brok eller noget som helst.

Hun sover normalt 2 timer til lur i dagplejen, og jeg tænker at det er jo dagplejemorens eneste mulighed for pause..

Du kunne jo også bede dp moren om at vække hende efter 0.5-1 time, det er der mange store børn der gør i dagplejen.. 

Anmeld

11. november 2013

TrineMine86

LuLy skriver:

Nogen der ved om man må det?
Julia er 2,4 år og skal først i børnehave til maj.
Det er altid såååå svært at få hende til at sove om aftenen. Jeg putter hende kl 20 men hun sover først mellem 21 og 21.30. Og jeg må ikke gå ud af værelset før hun sover.
Her i weekenden har jeg så droppet hendes middagslur og både lørdag og i dag sov hun 10 min efter at jeg puttede hende. Uden brok eller noget som helst.

Hun sover normalt 2 timer til lur i dagplejen, og jeg tænker at det er jo dagplejemorens eneste mulighed for pause..

Du kunne jo også bede dp moren om at vække hende efter 0.5-1 time, det er der mange store børn der gør i dagplejen.. 

Anmeld

11. november 2013

lycly

Månsson skriver:

Men det handler jo om at bryde en vane. Tænker lidt du har to valg 1lad det fortsætte som det er nu eller 2 bryd en dårlig vane..

Syntes godt nok det ville være synd at tage en lur fra en som har behov for det

Igen, tro mig, jeg har prøvet Problemet er at hun er hos sin far hver anden uge, så jeg skal starte forfra hver gang hun kommer hjem til mig.

Desuden så har hun ikke mere brug for den lur end at hun tydeligvis sagtens kan undvære den

Anmeld

11. november 2013

lycly

TrineMine86 skriver:

Ja jeg tror vi til at starte med nøjes med at korte luren ned

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.