Det kunne jeg huske fra USA... Jeg var en au-pair pige og var meget overrasket om hvor mange kvinder tage en lang pause. Nogle gange 5 eller 6 år og nogle gange længere endu... Jeg husker, at jeg skulle tage lille pigen dengang til mange stedder, for der var mange play-groups. Meget tit, er de kommet hjem og jeg var altid imponeret, at der var så mange andre mødre, at hygge sig med...
Jeg arbejder ikke, siden min man blev udstationeret. Og hver gang vi var i Kph var det såååå kedeligt. Der er ingen som går hjemme. Der er kun mødre med babier og så pensionister om formiddagen. Der er faktisk ingen børn på legepladser (kun hvis der kommer nogle fra vuggestuen) og det kan blive nogle lange dage. Der er nogle som ikke kan forstå, at man kan blive hjemme, men det er fordi det er for kedeligt i Europa, for der er altid press på at tage på arbejde igen (socialt og økonomisk) men i USA kan man virkeligt hygge sig. Mange har faktisk lavet mange frivilig ting og så børn og hygge med andre. Det var meget nemmere....
Ok til pointet hehe... Jeg er uddannet i Handelshøjskolen, especiele i Marketing både i Spanien og i Tyskland. Men jeg har ikke følgt mig 100% glad i nogle af mine jobs. Jeg har faktisk taget uddannalsen, for jeg vidste ikke rigtigt, hvad jeg skulle læse og jeg havde lyst til at læse. Jeg har jeg valgt den, for der var mange muligheder på arbejdsmarket. Jeg har også flyttet meget, og derfor har jeg hellere ikke været længe i et job. Nu glæder jeg mig at finde på noget, som passer til mig rigtigt og ikke bare noget som man bare gøre. Men det bliver efter et styk tid, for nu er vi stadig udstationeret og når vi kommer hjem går ikke så lang tid og så skal jeg føde igen 
netop- detn er helt anderledes i usa. her har maendene heller ikke saa meget imod at sorge okonomisk for det hele, tror jeg.
jeg har min egen bil og det er en stor frihed i sig selv. jeg kan planlaegge min dag og tage hen som jeg lyster

Min veninde kalder sig for 'domestic goddess' istedet for at kalde sig for domestic wife, som lyder saa kedeligt. det kunne jeg bare ikke staa for
Anmeld