Uddannelse!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2009

Joan ( Smallie )

Jeg er uddannet autoelektromekaniker. Alt hvad der har med strøm i biler at gøre. Men da det er ret sværet at finde arbejde inden for det fag når man er hunkøn så har jeg de sidste 5 år arbejdet på servicestation, det lugter jo også lidt af biler.
Lige nu er jeg på barsel igen og regner med jeg skal tilbage til mit gamle arbejde engang til feb 10

Joan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2009

Cris

Miamaja skriver:

Ja, naesten alle mine veninder arbejder ikke, saa vi leger med bornene hos hinanden, shopper sammen en gang imellem eller tager paa udflugter med vores guldklumper og saa faar jeg mit daglige danske input her paa baby.dk imens maenderne arbejder.

Det kunne jeg huske fra USA... Jeg var en au-pair pige og var meget overrasket om hvor mange kvinder tage en lang pause. Nogle gange 5 eller 6 år og nogle gange længere endu... Jeg husker, at jeg skulle tage lille pigen dengang til mange stedder, for der var mange play-groups. Meget tit, er de kommet hjem og jeg var altid imponeret, at der var så mange andre mødre, at hygge sig med...

Jeg arbejder ikke, siden min man blev udstationeret. Og hver gang vi var i Kph var det såååå kedeligt. Der er ingen som går hjemme. Der er kun mødre med babier og så pensionister om formiddagen. Der er faktisk ingen børn på legepladser (kun hvis der kommer nogle fra vuggestuen) og det kan blive nogle lange dage. Der er nogle som ikke kan forstå, at man kan blive hjemme, men det er fordi det er for kedeligt i Europa, for der er altid press på at tage på arbejde igen (socialt og økonomisk) men i USA kan man virkeligt hygge sig. Mange har faktisk lavet mange frivilig ting og så børn og hygge med andre. Det var meget nemmere....