Hvor skal autostolen stå?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2013

Lykke:)

Lenats31 skriver:

Hvis det er en isofix stol, så kommer positionen i midten til at afhænge af om der er isofix på midtersædet bag. bilen skal i så fald have  isofix på alle tre bagsæder. Har bilen tre seperate og lige brede sæder bagi vil der typisk være isofix i midten. Ellers ikke.

begge mine har siddet bag passagersædet. Når de skulle ind og ud af bilen var denne side mest sikker.

Ved en undvigemanøvre for at undgå en frontalkollision ville vi sikkert instinktivt skærme os selv og sætte kursen mod vejkanten eller grøften i egen vejside.

Der er isofix på alle sæderne bag i. så ville det være det mest sikre eller er det bag passagersædet ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2013

Lenats31

Lykke:) skriver:

Okay, tak for svaret
Jeg troede faktisk at der var et "korrekt" sted at stille den. Men det lader der ikke til at være

Der er fordele og ulemper ved dem alle. Som skrevet så kan nogle miste koncentrationen helt eller delvist hvis barnet er på forsædet eller bag passagersædet. når der skal samles noget op feks. 

MEN.... der er også ulemper ved at sætte barnet bag førersædet. Nogle har det skidt med og bliver distraherede af at de ikke kan kaste et blik på barnet ind imellem. Der kan sættes et lille spejl op på bagsædet nakkestøtte på bagsædet bag passagersædet, så forældre og barn kan se hinanden via bakspejlet. 

En anden ulempe kan være ved en undvigemanøvre for at undgå en frontalkollision. Laves der en undvigemanøvre er det mest fordi den voksne som kører bilen instinktivt søger at beskytte sig selv. I tilfælde af en frontalkollision som det ofte vil være tilfældet hvor den modkørerende bil kommer direkte imod føreren, ville jeg sikkert søge VÆK fra den modkørerende bil ved at dreje mod nærmeste vejside for så vidt muligt helt undgå at blive ramt.

Ind og ud tagning sker mest sikkert fra fortovet - dvs passagersiden.

Nogle børn og dermed forældre finder ro hvis barnet er på passagersædet foran. Igen for andre kan forsædet have den modatte effekt, fordi de instinktivt ikke kan lade være med at dikkedikke og kigge på baby hele tiden.

Anmeld

2. november 2013

Lenats31

Der er isofix på alle sæderne bag i. så ville det være det mest sikre eller er det bag passagersædet ?

Midten så

Anmeld

2. november 2013

Lenats31 skriver:

Midten så

Okay, tak!

Anmeld

2. november 2013

Maja_4000

Vores står bag førersædet .. Vi har ikke selv bil, så det er meget sjældent at min kæreste kører alene med vores datter ( jeg har ikke kørekort ), derfor er det rart at hun sidder så jeg kan se og nå hende

Anmeld

2. november 2013

LMX

Der er faktisk lavet en undersøgelse på hvilken plads i bilen der er den mest sikre.

Og det ER faktisk midtersædet. 

Pladsen bag førersædet er næstsikrest.

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1764640.ece

Anmeld

2. november 2013

LMX skriver:

Der er faktisk lavet en undersøgelse på hvilken plads i bilen der er den mest sikre.

Og det ER faktisk midtersædet. 

Pladsen bag førersædet er næstsikrest.

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1764640.ece

Så bliver det helt sikkert der
Tak!

Anmeld

2. november 2013

LMX

Så bliver det helt sikkert der
Tak!

Du kan prøve at google, for der er lidt forskellige opfattelser omkring det. 

Anmeld

2. november 2013

Chrizta

Profilbillede for Chrizta

H

Det har du nok ret i. For kører jeg alene tænker jeg også passagersædet, men kører vi sammen ville det vel være smart bag førersædet for så kan man nå ham

Hvis I kører sammen kan du sætte dig om til ham :-) så kan du nemt se og nå :-) Hvis du er uheldig får du børn som mig der skriger og tyder fra start til slut ;-) så er det nemmere at sidde ved siden af :-)

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

2. november 2013

Chrizta skriver:

Hvis I kører sammen kan du sætte dig om til ham :-) så kan du nemt se og nå :-) Hvis du er uheldig får du børn som mig der skriger og tyder fra start til slut ;-) så er det nemmere at sidde ved siden af :-)

Det var også planen, at der sidder en sammen med ham.
Det har jeg det bedst med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.