Hvor skal autostolen stå?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2013

Lykke:)

Maja88 skriver:

Nej men der er heller ikke nogen til at tage slaget for baby... eller sørge for den ikke ryger ud af vinduet

Nej det har du selvfølgelig ret i

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2013

Maja84 skriver:

Når man kun har et barn er passagersiden praktisk da det vender ind mod fortovet men vi har to og derfor en stol i hver side

Ja når man har to er der ikke så mange muligheder men det lyder fornuftigt med bag passagersædet!

Anmeld

1. november 2013

AnthonsMor

Lykke:) skriver:

Min kæreste og jeg er igang med de sidste forberedelser inden vores lille dreng kommer til verden, og vi er nu nået til hvor vi skal sætte isofixen og autostolen fast henne?
Vi har spurgt forskellige og fået forskellige svar, så nu vil jeg lige høre jer kloge damer og mænd herinde!

Jeg tror ikke der er noget med, at den SKAL stå der eller der..

Nogle biler har vidst kun Isofix beslag i den ene side, andre i begge, og som vores ingen steder, så vi har den til at stå bag mig, som ikke kører bilen endnu, fordi min kæreste er for høj til, at det kan lade sig gøre bag ham..

Så når jeg skla til at køre bilen, kommer den til at stå bag førersædet, når jeg ikke kører står den bag passagersædet

Anmeld

1. november 2013

AnthonsMor skriver:

Jeg tror ikke der er noget med, at den SKAL stå der eller der..

Nogle biler har vidst kun Isofix beslag i den ene side, andre i begge, og som vores ingen steder, så vi har den til at stå bag mig, som ikke kører bilen endnu, fordi min kæreste er for høj til, at det kan lade sig gøre bag ham..

Så når jeg skla til at køre bilen, kommer den til at stå bag førersædet, når jeg ikke kører står den bag passagersædet

Okay, tak for svaret
Jeg troede faktisk at der var et "korrekt" sted at stille den. Men det lader der ikke til at være

Anmeld

1. november 2013

mch

Min kæreste og jeg er igang med de sidste forberedelser inden vores lille dreng kommer til verden, og vi er nu nået til hvor vi skal sætte isofixen og autostolen fast henne?
Vi har spurgt forskellige og fået forskellige svar, så nu vil jeg lige høre jer kloge damer og mænd herinde!

jeg har tit hørt fra veninder at når barnet står på passagersædet eller bagved så fordi man kan nå ting babyen taber så kommer man ofte til at samle det op imens man kører, hvilket jo gør man ikke har forkus på trafikken, så jeg anbefaler helt klar bagved førersædet for så mister du ikke fokuset fra trafikken 

Anmeld

1. november 2013

mch skriver:

jeg har tit hørt fra veninder at når barnet står på passagersædet eller bagved så fordi man kan nå ting babyen taber så kommer man ofte til at samle det op imens man kører, hvilket jo gør man ikke har forkus på trafikken, så jeg anbefaler helt klar bagved førersædet for så mister du ikke fokuset fra trafikken 

Det tror jeg du har helt ret i!

Anmeld

1. november 2013

AnthonsMor

Okay, tak for svaret
Jeg troede faktisk at der var et "korrekt" sted at stille den. Men det lader der ikke til at være

Ikke af hvad jeg ved i hvert fald

Anmeld

1. november 2013

AnthonsMor skriver:

Ikke af hvad jeg ved i hvert fald

Okay
Men tak for svaret!

Anmeld

2. november 2013

Lukas&Liam<3

Vi har den bag passager sædet da vi har en meget lille bil og kæresten har sædet helt tilbage hvilket den ikke kan hvis der står en autostol

Anmeld

2. november 2013

Lenats31

Der er ikke chance for, at hvis der skulle ske noget, at autostolen ville blive ramt

Hvis det er en isofix stol, så kommer positionen i midten til at afhænge af om der er isofix på midtersædet bag. bilen skal i så fald have  isofix på alle tre bagsæder. Har bilen tre seperate og lige brede sæder bagi vil der typisk være isofix i midten. Ellers ikke.

begge mine har siddet bag passagersædet. Når de skulle ind og ud af bilen var denne side mest sikker.

Ved en undvigemanøvre for at undgå en frontalkollision ville vi sikkert instinktivt skærme os selv og sætte kursen mod vejkanten eller grøften i egen vejside.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.