Jeres billigste ret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2013

Anonym trådstarter

Hej Alle...

Tusind tak for alle jeres gode ideer...
Har brugt de fleste og har nu handle aftensmad til 18-20 dage alt efter hvor meget rester der bliver, samt rugbrød/pålæg til de næste dage for 350kr hvilket jeg selv er ret stolt over...

Men hvis i har flere så kom gerne med dem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2013

Trekløver(:

Anonym skriver:

Hej Alle...

Tusind tak for alle jeres gode ideer...
Har brugt de fleste og har nu handle aftensmad til 18-20 dage alt efter hvor meget rester der bliver, samt rugbrød/pålæg til de næste dage for 350kr hvilket jeg selv er ret stolt over...

Men hvis i har flere så kom gerne med dem

Lidt ideer

Hjemmelavet madpandekager med oksekød eller revet grøntsager og ris til.

Lasange stor. Så er der til 2-3 dage og brug en masse revet gulerod og andre grøntsager for at spæde op, så i ikke skal bruge så meget kød.

Parisertoast.

Spejlæg og rugbrød eller med brasede kartofler.

Bagværk - boller - hjemmelavet pizza - pølsehorn

Pastafad med skruer, grøntsagsblanding, hakkede tomater - kyllinge/skinke tern.

Forårsruller. Kan fås til 20 kr, og så er der til to aftener hvis i spæder op med lidt ris ved siden af.

Grød (mætter godt)

Som pålæg kan i også bruge: æg(billige), banan, agurk med lidt salt, tomat, smøreost.

Af morgenmadsprodukter så er der havregryn eller cornflakes - det kan fås meget billigt i fx Aldi.

Håber i klare den

Anmeld

31. oktober 2013

Billemyre

Jeg har ikke læst de andre svar, så måske er der nogle gengangere, men jeg vil foreslå:

-Suppe på groft grønt (gulerødder, kartofler, pastinak, knoldselleri o.l.)
-Diverse grødtyper (risengrød, havregrød, byggrød... gerne suppleret op med æbler, bær på frost, rosiner m.m.)
-Pasta med kødsauce
-Hjemmelavede burgere (billige eller hjemmelavede boller med bøffer af hk. oksekød eller selleri (revet selleri, revet ost, æg, rasp og krydderier røres til en fars, som steges ligesom alm. bøffer))
-Vegetarlasagne (kød er jo forholdsvis dyrt) med masser af frostgrønt (ærter, majs, spinat, bønner, wokblandinger, you name it)
-Kartoffelmos med kødsauce (bland evt. mosen op med rodfrugter. Det smager vildt godt!)
-Svensk pølseret
-Kylling- eller boller i karry
-Frikadeller (som fint kan spises med rugbrød og snack grønt!)
-Gratin
-Ovnbagte rodfrugter
-Gullasch
-Spaghetti med ketchup, billige pølser og råkostsalat

Derudover er det nok en god idé at spise så groft og fiberrigt som muligt (det er oftest også de billigste grøntsager), så I bliver mætte af mindre portioner
Og fyld en masse af selvsamme billige og mættende grøntsager i alt hvad I laver, så rækker det jo så meget længere.

Held og lykke - og en krammer herfra

Anmeld

31. oktober 2013

JulieE

Et godt sparetip... I Rema1000 sætter de kød, der nærmer sig sidst salgsdato ned efter kl 18. Jeg har bl.a fundet svinemørbrad til 10kr stk 

Anmeld

31. oktober 2013

tarkoflen

Farserede porre er lækkert og billigt, porre er i sæson lige nu og hakket kød kan man næsten altid finde billigt

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.p hp?id=23629

Gulerodssuppe med ingefær er også lækkert, især med hjemmebagt brød

http://iform.dk/kost/sunde-opskrifter/gulerodssupp e-fra-smag-med-chili-ingefaer-og-koriander

Pizza på 5 minutter kan laves med rester af tomatsovs og rester af kød og grøntsager

http://www.storbyfarmen.dk/?p=745

Pulled pork er mega lækkert og der er tit nakkefilet til 19,95 pr. 1/2 kg. Tilbehør kan være hjemmelavede boller og en coleslaw af gulerødder og kål som jo også er billigt.

Stegte ris kan laves på alverdens måder og med de rester af kød og grøntsager l har. Vi laver det tit efter vi har fået vietnamesisk nudelsuppe (opskrift kommer) eller hvis vi koger ris, så laver vi dobbelt portion og laver steget ris dagen efter evt med restkød fra fryseren.

http://www.cancer.dk/Opskrifter/Retter+med+fjerkra e/Nasi+goreng+-+Stegte+ris+med+kylling+og+groensag er.htm

Vietnamesisk nudelsuppe, der koges en hel kylling, og der er mad til flere dage, hvis det skal gøres endnu billigere, så køb kyllingelår evt med overlår på frost, de er tit billige. Og hvis du ikke har ingefær, stjerneanis og kanelstang i skabet, så spring over det, det bliver en god suppe alligevel og her kan du også med fordel bruge rester af forskellige grøntsager, f.eks. Porre, peberfrugt, broccoli, gulerødder, kål, svampe ja kun fantasien sætter grænser.

http://emilysalomon.dk/2012/03/pho-ga/

Og hvis nu du har lidt rester, der ikke er nok til jer, så frys det ned og lav en buffet dag, det er både hyggeligt og en god måde at få rester på, så er der nemlig alt muligt at vælge imellem og det er lidt som at spise ude

Det var lige hvad jeg hurtigt kunne byde ind med, sig til hvis du har spørgsmål til noget af det

Held og lykke med indkøbene, det skal nok gå.

Anmeld

31. oktober 2013

Mamalou

Anonym skriver:

Hej Alle...

Sidder her, pengene er lige gået ind på kontoen, og de er allerede væk igen...

Kommunen er nogle klaphjerner så min kæreste har kun fået 2700 og jeg har min SU, dvs flere regninger ikke er betalt og alligevel har vi kun 700 til at leve for hele måneden... 2 voksne og et barn på 2... Ved simpelthen ikk hvad jeg skal stille op....

Nå, men derfor vil jeg høre hvad jeres ALLER ALLER BILLIGSTE madret er... Det behøver ikk være voldsomt sundt eller noget, bare det er billigt...

Jeg tænker risengrød nogle dage, også har jeg set tilbudsaviser der er suppe til 12kr, spædet op med lidt pasta kan vi godt nøjes med det...

Vi har kyllingfillet i fryseren, så gerne retter med kylling da vi har meget af det...

Kom frisk piger, har virkeligt desperat brug for jeres hjælp...

Grøntsagssuppe. Kog en pose jordskokker i vand med et par kartofler og bouillon til mør, blend og serverer med stegte eller kogte kyllingestykker og brød. Den smager også godt hvis der kommer hvidløg og løg (steges kort først inden resten kommes i) plus en dåse hakket tomater., måske lidt kaffegløde  Spørg hvis du er i tvivl   Lige så billigt som de færdige du selv nævner

Pasta carbonada er også billigt og godt. Rugbrødsmadder, måske med makrel eller torskerogn. 

Havregrød . 

Det var lige hvad jeg kunne komme i tanke om.

Vh. Louise

Anmeld

31. oktober 2013

Mamalou

Hvor bor I? Jeg vil gerne forære jer en pose fisk og lidt fra min fryser! Så har i lidt ekstra at løbe på

Anmeld

1. november 2013

Camilla <3

Brændende kærlighed  

Hvis du vil ha' et godt tip, så send mig lige en PB  

Anmeld

1. november 2013

Dot D

Jeg elsker denne gulerodssuppe....

Svits hvidløg - den mængde I kan lide - i en stor gryde, tilsæt karry også efter smag. Så kommer du groftrevet gulerod i - af 1-1 1/2 kg - tilsætter vand til det er lige over gulerødderne. Kom boullion ved, jeg bruger to grønsagstern til denne portion. Lad det simre lidt - nu tilsætter du godt med suppehorn - så i kog. Til sidst kommer jeg en bakke flødeost natural i, det jævner suppen.

Jeg servere hvidløgsflutes til. Tit på tilbud rundt omkring, ellers køb de billigste og skær skrå snit i den og kom en hjemmerørt hvidløgssmør i revnerne, inden du varmer dem i ovnen.

Nem hvidløgssmør - en pakke blød bloksmør røres med revet/presset hvidløg efter smag. Opbevar det i en god bøtte med låg, så holder det længe på køl, og bloksmør fordi det er fastere til at komme i revnerne i flutes... 

Velbekomme...

Anmeld

1. november 2013

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Hvor bor I? Jeg vil gerne forære jer en pose fisk og lidt fra min fryser! Så har i lidt ekstra at løbe på

Vi bor i Nordsjælland... Hvor er du sød

Tusind tak for dine tips... Alle råd bliver modtaget med kyshånd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.