Jeres billigste ret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.340 visninger
57 svar
40 synes godt om
31. oktober 2013

Anonym trådstarter

Hej Alle...

Sidder her, pengene er lige gået ind på kontoen, og de er allerede væk igen...

Kommunen er nogle klaphjerner så min kæreste har kun fået 2700 og jeg har min SU, dvs flere regninger ikke er betalt og alligevel har vi kun 700 til at leve for hele måneden... 2 voksne og et barn på 2... Ved simpelthen ikk hvad jeg skal stille op....

Nå, men derfor vil jeg høre hvad jeres ALLER ALLER BILLIGSTE madret er... Det behøver ikk være voldsomt sundt eller noget, bare det er billigt...

Jeg tænker risengrød nogle dage, også har jeg set tilbudsaviser der er suppe til 12kr, spædet op med lidt pasta kan vi godt nøjes med det...

Vi har kyllingfillet i fryseren, så gerne retter med kylling da vi har meget af det...

Kom frisk piger, har virkeligt desperat brug for jeres hjælp...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2013

stjernehimmel

Anonym skriver:

Hej Alle...

Kommunen er nogle klaphjerner så min kæreste har kun fået 2700 og jeg har min SU, dvs flere regninger ikke er betalt og alligevel har vi kun 700 til at leve for hele måneden... 2 voksne og et barn på 2... Ved simpelthen ikk hvad jeg skal stille op....

Nå, men derfor vil jeg høre hvad jeres ALLER ALLER BILLIGSTE madret er... Det behøver ikk være voldsomt sundt eller noget, bare det er billigt...

Jeg tænker risengrød nogle dage, også har jeg set tilbudsaviser der er suppe til 12kr, spædet op med lidt pasta kan vi godt nøjes med det...

Vi har kyllingfillet i fryseren, så gerne retter med kylling da vi har meget af det...

Jeg ville hoppe udenom suppen, synes ik det mætter nok og er en dyr spise..... Pasta med tomat sovs, jagt kød der er ved at løbe på dato( man kan virkelig spare, bag en røvfuld boller det er billigere enD at købe, past/grøntsags salat, ris med gryderet( køb blandet frost grønsager og brug dem det er billigt og mltter samt der kan snuldt være nok til 2 dage)  lasanje, men lav den selv masser af grønt, mindre kød og ekstra pastaplader....  Mmmm ligger lige hjernen i blød, vi levede i sin tid for 500 kr om månede men kan ik lige huske hvad vi spise... Kartofler og fiskefilet/pinde man kan tir finde dem til 10 kr 

Anmeld

31. oktober 2013

Bettina90

Anonym skriver:

Hej Alle...

Svensk pølseret  Og kødsovs på mange forskellige måder: lasagne, med spaghetti, med kartoffemos ect.

Og så lige et kram 

Anmeld

31. oktober 2013

mor88

Anonym skriver:

Hej Alle...

Hvor bor du henne? Her er pengene også små, men jeg kunne måske hjælpe på en eller anden måde? 

gryderette kan godt strække til mange gange. du kan lave kyllingegryde, evt med karry. Behøves ikke så meget andet, kun lidt løg/hvidløg, og hvis i har hj. Lavede flutes også, så strækker det længere 

ud over det vil jeg råde dig til at købe i rema1000 eller lidl 

Anmeld

31. oktober 2013

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

Jeg ville hoppe udenom suppen, synes ik det mætter nok og er en dyr spise..... Pasta med tomat sovs, jagt kød der er ved at løbe på dato( man kan virkelig spare, bag en røvfuld boller det er billigere enD at købe, past/grøntsags salat, ris med gryderet( køb blandet frost grønsager og brug dem det er billigt og mltter samt der kan snuldt være nok til 2 dage)  lasanje, men lav den selv masser af grønt, mindre kød og ekstra pastaplader....  Mmmm ligger lige hjernen i blød, vi levede i sin tid for 500 kr om månede men kan ik lige huske hvad vi spise... Kartofler og fiskefilet/pinde man kan tir finde dem til 10 kr 

Kød der næsten udløber køber vi som regel...

Har set at bilka har frost grønt til 8kr, så der skal vi lige en tur forbi...

Tak for tipsne, de vil blive brugt

Anmeld

31. oktober 2013

Demata

Når det skal være rigtig nemt, laver jeg tomat/bønne suppe, det er også billigt og sundt!

2 dåser flåede tomater

1 dåse kokosmælk

1 dåse kidneybønner

1 løg

hvidløg efter smag

salt og peber

evt chili, paprika, røget paprika, parmesan.

løg, hvidløg og krydderier steges i en gryde, det øvrige tilsættes, og blendes til sidst. Det er virkelig godt! Og der er gerne til 2-3 dage, for to personer, hvis det spises med pasta 

Anmeld

31. oktober 2013

Anonym trådstarter

mor88 skriver:

Hvor bor du henne? Her er pengene også små, men jeg kunne måske hjælpe på en eller anden måde? 

gryderette kan godt strække til mange gange. du kan lave kyllingegryde, evt med karry. Behøves ikke så meget andet, kun lidt løg/hvidløg, og hvis i har hj. Lavede flutes også, så strækker det længere 

ud over det vil jeg råde dig til at købe i rema1000 eller lidl 

Jeg bor i Nordsjælland...

Kyllingegryde har jeg skrevet ned, da vi har noget kokosmælk og lidt i køleskabet, samt kylling med karry da det også er i skabet...

Tror jeg sætter kæresten til at bage, det er han bedst til

Tak for rådene

Anmeld

31. oktober 2013

Anonym trådstarter

Demata skriver:

Når det skal være rigtig nemt, laver jeg tomat/bønne suppe, det er også billigt og sundt!

2 dåser flåede tomater

1 dåse kokosmælk

1 dåse kidneybønner

1 løg

hvidløg efter smag

salt og peber

løg, hvidløg og krydderier steges i en gryde, det øvrige tilsættes, og blendes til sidst. Det er virkelig godt! Og der er gerne til 2-3 dage, for to personer, hvis det spises med pasta 

Det lyder overskueligt... Den må vi prøve.

Tak

Anmeld

31. oktober 2013

Anonym trådstarter

Demata skriver:

2 dåser flåede tomater

1 dåse kokosmælk

1 dåse kidneybønner

1 løg

hvidløg efter smag

salt og peber

Skal bønnerne også blendes med?

Anmeld

31. oktober 2013

Tvillingemor80

fandt lige den her: http://www.su-mad.dk/content/opskrifter.php?katego ri=2

Måske der er noget godt der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.