relgion

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

for nogen tid tilbage hæftede jeg mig ved dit navn. Der var en trådstarter, der havde brug for svar på en spørgsmål. Vedkommende havde stavefejl i et ord, og dit svar til ts var "hvad betyder xxxxxxxx?

Det var til mig og jeg tolkede det som en joke, da det jo bare var en tastefejl. Men det må Patriark opklare om det var det, da jeg ikke fik svar på mit kommentar i denne tråd.
Jeg læser ikke hvert indlæg med forhistorie i baghovedet. Så ville jeg fx aldrig svare en bruger herinde der er racist og stolt af det. Det vælger jeg at se bort fra og svare på det der bliver spurgt om.
Nå nu svarede jeg lige for at belyse hvor forskelligt vi tolker det skrevne sprog

edit: kan se patriark har svaret og det som antaget var en joke. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2013

Dorrit

A&F skriver:

Hej . Altså grunden til at en muslimsk mand kan gifte sig med en kristen eller jøde er netop fordi barnet bliver født som muslim. Barnet følger faren, derfor det også har hans efternavn. Så barnet er muslim ifølge islam.

Men nu er det sådan at barnets far ikke vil "være med" 

Anmeld

3. november 2013

modesty

Patriark skriver:

Jeg er udmærket klar over, at det ikke er den gængse forklaring, og at der ikke er tale om en filosofisk/teologisk afvisning af religion som koncept eller social konstruktion.

Lige netop dér modsiger du jo selv din egen påstand. Man er da ikke nihilist bare fordi man er en "ren tavle". Der er da kolossal forskel på at være totalt ubevidst omkring at der overhovedet er noget der hedder religion, og så at tage et standpunkt, som man må gøre for at kunne blive kaldt nihilist.

Anmeld

3. november 2013

A&F

Dorrit skriver:

Men nu er det sådan at barnets far ikke vil "være med" 

Nååå , altså at han ikk vil vedkende sig barnet mener du?

Anmeld

3. november 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
modesty skriver:

Lige netop dér modsiger du jo selv din egen påstand. Man er da ikke nihilist bare fordi man er en "ren tavle". Der er da kolossal forskel på at være totalt ubevidst omkring at der overhovedet er noget der hedder religion, og så at tage et standpunkt, som man må gøre for at kunne blive kaldt nihilist.

Helt enig. Små børn er hverken ateister, nihilister eller religiøse. 

Anmeld

3. november 2013

Dorrit

A&F skriver:

Nååå , altså at han ikk vil vedkende sig barnet mener du?

Ja det er det jeg mener.

Anmeld

3. november 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria

Ja det er det jeg mener.

Så vidt jeg har forstået, så er alle født muslimer, ifølge Islam. Det er forældre eller det omgivende samfund, der kan lede børnene væk fra Islam. Så ifølge Islam vil barnet være muslim, uanset hans fars religiøse tilhørsforhold. 

Anmeld

4. november 2013

hesøth

Demosan skriver:

Så vidt jeg har forstået, så er alle født muslimer, ifølge Islam. Det er forældre eller det omgivende samfund, der kan lede børnene væk fra Islam. Så ifølge Islam vil barnet være muslim, uanset hans fars religiøse tilhørsforhold. 

Min mand og jeg er udmeldte af Folkekirken - og har ikke noget specifikt religiøs standpunkt.

Så ifølge islam er mine børn muslimer, da de ikke er døbt i kristendommen (eller i nogen anden tro)?

Anmeld

4. november 2013

A&F

hesøth skriver:

Min mand og jeg er udmeldte af Folkekirken - og har ikke noget specifikt religiøs standpunkt.

Så ifølge islam er mine børn muslimer, da de ikke er døbt i kristendommen (eller i nogen anden tro)?

I princippet ja, da barnet fødes med en "fitra", hvilket forstås sådan at det er uskyldigt og rent. Det er det omgivne samfund eller forældre der bringer normer og værdier til barnet, hvor det så enten fortsætter som muslim, kristen mm.

Anmeld

4. november 2013

A&F

Demosan skriver:

Ja sådan har jeg også forstået det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.