Hvem skal sørge for det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2013

Masig

Omsorgsgiver skriver:

Han har ikke andet han skal gøre af forbedringer mht. stormen. Vil du så heller ikke sige at det er hans job at rydde vores fortov for sne når den tid kommer??

Vor herre bevares....!!! 

Har I nogensinde skulle gøre hans arbejde før? Det er en sølle blomsterkrukke altså, det vil tage fem min.... Synes ærlig talt der er vigtigere ting i livet end at gå SÅ meget op i principper, at man nægter at hjælpe hinanden... Håber da ikke du er sådan over for alle mennesker, for så får du da virkelig problemer hvis du en dag får brug for hjælp fra andre....

Tror jeg hopper ud af den her tråd, det er bare lidt for langt ude...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Masig skriver:

Vor herre bevares....!!! 

Har I nogensinde skulle gøre hans arbejde før? Det er en sølle blomsterkrukke altså, det vil tage fem min.... Synes ærlig talt der er vigtigere ting i livet end at gå SÅ meget op i principper, at man nægter at hjælpe hinanden... Håber da ikke du er sådan over for alle mennesker, for så får du da virkelig problemer hvis du en dag får brug for hjælp fra andre....

Tror jeg hopper ud af den her tråd, det er bare lidt for langt ude...

Hmm...jeg er social og sundhedsasstistent så jeg hjælper mange mennesker i min hverdag  Hvilket jeg er MEGET stolt af!

At du ikke er enig med mig giver dig ikke ret i at være nedladende og negativ i din tone.... 

Anmeld

30. oktober 2013

Laulund87

Det var ikke lige noget jeg var gået op i, jeg havde bare flyttet den

Anmeld

30. oktober 2013

Masig

Omsorgsgiver skriver:

Hmm...jeg er social og sundhedsasstistent så jeg hjælper mange mennesker i min hverdag  Hvilket jeg er MEGET stolt af!

At du ikke er enig med mig giver dig ikke ret i at være nedladende og negativ i din tone.... 

Synes faktisk du selv er meget nedladende i dine holdninger...

Jeg beklager tonen, det løb af med mig... Men det ændrer ikke på, at jeg synes det er at gå i temmelig meget for små sko...

Kan ikke forstå, det er så stort et problem for en som netop lever af at hjælpe andre... I hjælper vel også hinanden indbyrdes på arbejdspladsen, hvis der er brug for det, selvom den enkelte opgave ikke lige er jeres job? Det er vel det samme? I bor begge i samme bygning, så selvom det er den enes job at holde rent og ryddeligt, er der vel ikke noget galt i at man lige hjælper med en lille ting i ny og næ... Kan forstå hvis det er noget større som at skovle sne, ordne have, male, osv... Men en væltet blomsterkrukke... Altså... Du ved nok hvor jeg vil hen...

Anmeld

30. oktober 2013

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Masig skriver:

Synes faktisk du selv er meget nedladende i dine holdninger...

Jeg beklager tonen, det løb af med mig... Men det ændrer ikke på, at jeg synes det er at gå i temmelig meget for små sko...

Kan ikke forstå, det er så stort et problem for en som netop lever af at hjælpe andre... I hjælper vel også hinanden indbyrdes på arbejdspladsen, hvis der er brug for det, selvom den enkelte opgave ikke lige er jeres job? Det er vel det samme? I bor begge i samme bygning, så selvom det er den enes job at holde rent og ryddeligt, er der vel ikke noget galt i at man lige hjælper med en lille ting i ny og næ... Kan forstå hvis det er noget større som at skovle sne, ordne have, male, osv... Men en væltet blomsterkrukke... Altså... Du ved nok hvor jeg vil hen...

Jeg beklager hvis du har følt at jeg har været nedladende. Det har ikke været meningen. 

Det er bare træls når ingen andre kan forstå mig men det ved jeg godt at det kan jeg ikke forvente.

Anmeld

30. oktober 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Livet er for kort til, at være så principfast. Meget nemmere bare, at samle den op selv.

Smil til verden og den smiler til dig

Anmeld

30. oktober 2013

Masig

Omsorgsgiver skriver:

Jeg beklager hvis du har følt at jeg har været nedladende. Det har ikke været meningen. 

Det er bare træls når ingen andre kan forstå mig men det ved jeg godt at det kan jeg ikke forvente.

Tror det er sjældent folk er så meget principmennesker som du er... Vi er jo alle forskellige, men jeg synes nu alligevel bare du skal fjerne den krukke selv og få det ud af verden og lade være med at bruge energi på at gå så meget op i hvis arbejde det er...

Måske viceværten tænker det er jeres krukke og ikke ved hvad I vil med den, og derfor ikke vil gøre noget ved den?

Anmeld

30. oktober 2013

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Masig skriver:

Tror det er sjældent folk er så meget principmennesker som du er... Vi er jo alle forskellige, men jeg synes nu alligevel bare du skal fjerne den krukke selv og få det ud af verden og lade være med at bruge energi på at gå så meget op i hvis arbejde det er...

Måske viceværten tænker det er jeres krukke og ikke ved hvad I vil med den, og derfor ikke vil gøre noget ved den?

Han ved godt at det ikke er vores da han allerede boede der da vi flyttede ind. Men måske jeg næste gang jeg ser ham lige vil spørge om den bare skal smides ud eller hvad den skal.

Anmeld

30. oktober 2013

Masig

Omsorgsgiver skriver:

Han ved godt at det ikke er vores da han allerede boede der da vi flyttede ind. Men måske jeg næste gang jeg ser ham lige vil spørge om den bare skal smides ud eller hvad den skal.

Det kunne du jo... Og hvis han nu siger at den bare skal ud, så kan du jo sige at den klarer I lige 

Jo hurtigere den kommer væk, jo hurtigere bliver du i bedre humør, fordi du ikke skal se på den hver dag... Bare ud med den, og få det ud af verden 

Anmeld

30. oktober 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Omsorgsgiver skriver:

Det kunne jeg også sagtens gøre men det kan da heller ikke passe at man skal gå her og sige hvad han skal gøre når han selv kan se det. 

Altså det er bare min mening.... Jeg er meget et princip menneske og jo man kan da sagtens godt hjælpe hinanden en gang imellem men det er bare princippet i det.

Er det ikke en selvmodsigelse? Man kan sagtens hjælpe hinanden, MEN dine principper kommer i vejen. Hvorfor er denne situation så vigtig, at du ikke sagtens kan hjælpe? 

Jeg kan ikke lade være med at tænke, at den tid og energi, du har brugt på at problematisere sagen herinde og i det hele taget, kunne være brugt på at fjerne krukken 27 gange. Så var problemet ude af verden, og det ville forhåbentlig ikke have ødelagt din nattesøvn. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.