Hvem skal sørge for det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
modesty skriver:

Er blomsterkassen jeres? Så er det helt bestemt jeres ansvar, en vicevært skal ikke tage sig af jeres personlige pynteting.

Hvis den er fælles, så går det nok under viceværtens ansvar, men altså. Kan I ikke bare lige rykke den lidt så den ikke ligger i vejen, og så bede ham om at ordne det når han får tid?

Synes det er en lille ting at blive muggen over.

Det er ikke vores. Den var der da vi flyttede ind. 

Jo kunne vi sikkert godt men synes det er for dårligt at man skal "hive" fat i ham før der sker noget  

Vi er meget princip mennesker hvis man kan sige det sådan 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2013

roenlund

Jeg synes det er helt ok at man lige skal sige til viceværten at han gerne må ordne et eller andet...

Der er også foreskel på ejendomme, jeg boede på et tidspunkt i en villa med tre lejligheder hvor en af de andre også havde vicevært tjansen men den inkluderede ikke oprydning det var mest bare græsslåning og snerydning...

Ved i om den krukke er ejendommens eller den tidligere beboers? for er den ikke ejendommens er den jo ikke nogens ansvar...

jeg havde nok også bare ryddet op, egentlig havde jeg nok flyttet den ind før stormen så det ikke var sket til at starte med...

Anmeld

30. oktober 2013

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
roenlund skriver:

Jeg synes det er helt ok at man lige skal sige til viceværten at han gerne må ordne et eller andet...

Der er også foreskel på ejendomme, jeg boede på et tidspunkt i en villa med tre lejligheder hvor en af de andre også havde vicevært tjansen men den inkluderede ikke oprydning det var mest bare græsslåning og snerydning...

Ved i om den krukke er ejendommens eller den tidligere beboers? for er den ikke ejendommens er den jo ikke nogens ansvar...

jeg havde nok også bare ryddet op, egentlig havde jeg nok flyttet den ind før stormen så det ikke var sket til at starte med...

Men han kan tydelig se den når han går ud af sin dør

Altså vi ved bare at den var der da vi flyttede ind. Så tænker at den må høre til ejendommen. Altså at det er udlejers?

Anmeld

30. oktober 2013

Masig

Det kunne jo tænkes han som vicevært havde mange andre ting at tage sig til, og måske har et andet job udover som også skal passes, og så synes han ikke lige at en væltet blomsterkrukke er noget presserende....

Ja det er muligt det er hans job, men altså hvorfor ikke bare fjerne den selv.... Der er vel ikke noget galt i lige at hjælpe hinanden eller bare generelt sørge for der er pænt og ryddeligt på ejendommen.... Det er vel også jeres ansvar som lejere at passe på tingene sådan generelt... 

Anmeld

30. oktober 2013

Hullabullabulla

Omsorgsgiver skriver:

Den er rimelig tung så min kæreste kan nok men jeg mener bare mere at det er en principsag det her. Ja.... Vi kunne nok selv gøre det men hvorfor det når han får en billig husleje for at være vicevært og det reelt er hans job?

Så ville jeg da pænt banke på hans dør og høre om han ikke gad tage sig af det ved lejlighed?

Det ville på ingen måde kunne sætte mit pis i kog selv at skulle rydde den op, det ville være noget andet hvis han gentagende gange ikke udførte hans job som vicevært ordentligt, eller konstant "sked" på jeres problemer osv..

.. men jeg er heller ikke principrytter, jeg holder mere på at vi hjælper hinanden i dagligdagen hvor vi kan

Anmeld

30. oktober 2013

C-Dog

Jeg ville nok lige spørge viceværten om blomsterkummen egentlig tilhøre nogen, for hvis ikke vil i nok smide den ud da den ligger ret upraktisk pt ;-)

Anmeld

30. oktober 2013

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Masig skriver:

Det kunne jo tænkes han som vicevært havde mange andre ting at tage sig til, og måske har et andet job udover som også skal passes, og så synes han ikke lige at en væltet blomsterkrukke er noget presserende....

Ja det er muligt det er hans job, men altså hvorfor ikke bare fjerne den selv.... Der er vel ikke noget galt i lige at hjælpe hinanden eller bare generelt sørge for der er pænt og ryddeligt på ejendommen.... Det er vel også jeres ansvar som lejere at passe på tingene sådan generelt... 

Jo men det er HANS job! Selvfølgelig kan man hjælpe hinanden engang imellem men så skal han ikke være vicevært hvis han ikke har tid, ikke kan mangte det osv. 

Anmeld

30. oktober 2013

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
C-Dog skriver:

Jeg ville nok lige spørge viceværten om blomsterkummen egentlig tilhøre nogen, for hvis ikke vil i nok smide den ud da den ligger ret upraktisk pt ;-)

Ja, det var nok en god løsning  Tak for det!

Anmeld

30. oktober 2013

SD21

Omsorgsgiver skriver:

Jo men det er HANS job! Selvfølgelig kan man hjælpe hinanden engang imellem men så skal han ikke være vicevært hvis han ikke har tid, ikke kan mangte det osv. 

Det er måske lige at gå i lidt for små sko, hvis du spørger mig.
Det virker totalt spild af tid, at bruge så meget energi på en blomsterkrukke, som havde taget dig max fem minutter at samle op.
Jeg kan virkelig ikke forstå problemet.
Det er meget muligt man går op i principper, men jeg synes at hvis man går så meget op i det, så spilder man altså ret meget tid på at overveje situationen og sidde og blive halvmuggen, i stedet for bare at bruge de fem minutter på lige at samle den op.

Anmeld

30. oktober 2013

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
SD21 skriver:

Det er måske lige at gå i lidt for små sko, hvis du spørger mig.
Det virker totalt spild af tid, at bruge så meget energi på en blomsterkrukke, som havde taget dig max fem minutter at samle op.
Jeg kan virkelig ikke forstå problemet.
Det er meget muligt man går op i principper, men jeg synes at hvis man går så meget op i det, så spilder man altså ret meget tid på at overveje situationen og sidde og blive halvmuggen, i stedet for bare at bruge de fem minutter på lige at samle den op.

Jamen så kan vi jo ligeså godt gøre alt andet og hvis vi gjorde det hvorfor skal han så have så billig en husleje?? Det får han jo ikke ud bare sådan....det får han af en grund.  

Men okay....kan godt se at jeg er den eneste med den holdning.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.