Hvem skal sørge for det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2013

Masig

Omsorgsgiver skriver:

Jo men det er HANS job! Selvfølgelig kan man hjælpe hinanden engang imellem men så skal han ikke være vicevært hvis han ikke har tid, ikke kan mangte det osv. 

Okay, jeg synes faktisk du er lidt sart... Kan slet ikke forstå det er så stort et problem for dig lige at hjælpe med at flytte den... Og nu har det jo lige været storm, kunne jo tænkes han har en masse andre skader han skal udbedre... Måske han tænker det er jeres krukke og i skal fjerne den... Hvad med at snakke om det, eller bare at flytte den.. Forstår ikke det skal gøres til et stort problem...

Men er nok bare mig... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2013

SD21

Jamen så kan vi jo ligeså godt gøre alt andet og hvis vi gjorde det hvorfor skal han så have så billig en husleje?? Det får han jo ikke ud bare sådan....det får han af en grund.  

Men okay....kan godt se at jeg er den eneste med den holdning.... 

Nej, jeg siger jo ikke du skal slå græsset og overtage hans arbejdsopgaver, men krukken har jo stået oppe ved jer og jeg ville mene det er en helt normal reaktion, bare at fjerne det, når nu det ligger i vejen og ikke ser særligt pænt ud. Der går jo ikke nogen skår af jer, for lige at smide den i skraldespanden. Hvis han så skulle sige noget bagefter, kan du jo sige til ham at hvis den ikke måtte smides ud, så kunne han jo selv have taget den og lavet den.

Anmeld

30. oktober 2013

SD21

Masig skriver:

Okay, jeg synes faktisk du er lidt sart... Kan slet ikke forstå det er så stort et problem for dig lige at hjælpe med at flytte den... Og nu har det jo lige været storm, kunne jo tænkes han har en masse andre skader han skal udbedre... Måske han tænker det er jeres krukke og i skal fjerne den... Hvad med at snakke om det, eller bare at flytte den.. Forstår ikke det skal gøres til et stort problem...

Men er nok bare mig... 

Enig

Anmeld

30. oktober 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Masig skriver:

Men er nok bare mig... 

Nej, det er ikke bare dig. Livet bliver hurtigt surt, hvis man vægter principper højere end en pragmatisk tilgang. 

Anmeld

30. oktober 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Masig skriver:

Men er nok bare mig... 

Han har ikke andet han skal gøre af forbedringer mht. stormen. Vil du så heller ikke sige at det er hans job at rydde vores fortov for sne når den tid kommer??

Anmeld

30. oktober 2013

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
SD21 skriver:

Nej, jeg siger jo ikke du skal slå græsset og overtage hans arbejdsopgaver, men krukken har jo stået oppe ved jer og jeg ville mene det er en helt normal reaktion, bare at fjerne det, når nu det ligger i vejen og ikke ser særligt pænt ud. Der går jo ikke nogen skår af jer, for lige at smide den i skraldespanden. Hvis han så skulle sige noget bagefter, kan du jo sige til ham at hvis den ikke måtte smides ud, så kunne han jo selv have taget den og lavet den.

Men den ligger kun lige skråt ved vores trappe. Det er lige så meget hans som det er vores. Og den er altså stor og tung.

Anmeld

30. oktober 2013

SD21

Omsorgsgiver skriver:

Han har ikke andet han skal gøre af forbedringer mht. stormen. Vil du så heller ikke sige at det er hans job at rydde vores fortov for sne når den tid kommer??

Jeg tillader mig altså lige at svare her. Selvfølgelig er det hans job som vicevært, men der er jo altså rimelig stor forskel på at bruge fem minutter på en blomsterkrukke og så at bruge en halv Time på at rydde et fortov for sne.

Anmeld

30. oktober 2013

SD21

Omsorgsgiver skriver:

Men den ligger kun lige skråt ved vores trappe. Det er lige så meget hans som det er vores. Og den er altså stor og tung.

Hvad er problemet så i at spørge ham om han ikke vil fjerne den, fordi du synes den er for tung? Jeg synes altså lidt du gør en fjer til fem høns.

Anmeld

30. oktober 2013

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
SD21 skriver:

Hvad er problemet så i at spørge ham om han ikke vil fjerne den, fordi du synes den er for tung? Jeg synes altså lidt du gør en fjer til fem høns.

Det kunne jeg også sagtens gøre men det kan da heller ikke passe at man skal gå her og sige hvad han skal gøre når han selv kan se det. 

Altså det er bare min mening.... Jeg er meget et princip menneske og jo man kan da sagtens godt hjælpe hinanden en gang imellem men det er bare princippet i det.

Anmeld

30. oktober 2013

SD21

Omsorgsgiver skriver:

Det kunne jeg også sagtens gøre men det kan da heller ikke passe at man skal gå her og sige hvad han skal gøre når han selv kan se det. 

Altså det er bare min mening.... Jeg er meget et princip menneske og jo man kan da sagtens godt hjælpe hinanden en gang imellem men det er bare princippet i det.

Ja, men jeg forstår bare ikke man kan gå SÅ meget op i principper. Man må virkelig have mange frustrationer og bekymringer. Du havde virkelig sparet enormt meget tid og mange kræfter på bare at fjerne den i stedet for.
Det virker umiddelbart som om at det kræver enormt meget mere, end bare at fjerne den.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.