Vil ikke tage medicin hvad så?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2013

Isabella_mor

ano14316 skriver:

Mød MØB giver man imacillin som smager af hindbær.. de andre penicillin typer smager ikke nær så pænt.

jeg måtte på et tidspunkt give heracillin og smagen var så slem at min søn kastede op 2 ud af 3 gange om dagen han skulle have det... Det var frygteligt, for kastede han op skulle jeg b give ham det igen.. føj hvor jeg hadet det.

Primcillin og bioclavid smager dårligt dog ikke så grimt...

Okay. Ja det er da også ubehageligt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2013

VIPpigen

Jeg har et par gange ladet dp starte med at give min datter penicillin, så har hun allerede fra start lært det ikke er farligt, og snupper det uden problemer når enten mor eller far skal give.

Min datter er også utrolig stærk, og vi måtte 2 til at holde hende da hun var lidt over 1 år, når hun skulle have astmamedicin...

De sidste par gange har hun selv taget sin medicin, og kalder det for supersaft 

Det med at dp giver er kun hvis det er noget hun kan sendes afsted med selvfølgelig. 

Anmeld

31. oktober 2013

tarkoflen

ano14316 skriver:

Mit bedste råd er at gå i superbrugsen og købe en medicinus. De kan både gøre det list sjovere og mere spændende men de er et effektivt våben mod at det hele bliver spyttet ud fordi medicinen kommer langt tilbage i munden uden at man kan komme til at kradse dem med sprøjten og tungen bliver holdt nede så når de brokker sig efter de har fået det i munden synker de.
Min søn har fået rigtig meget penicillin og jeg har desværre kun dårlige erfaringer med at blande det op..

Held og lykke ned det

Den er godt nok smart!

Til ts mine forældre måtte også to til at holde mig, da jeg var lille, jeg kunne ikke tåle penicillin og fik noget andet der åbenbart smagte virkelig grimt! Jeg kan ikke huske at jeg er blevet holdt nede for at få det, og mine forældre følte det som et voldsomt overgreb, men som sagt husker jeg det ikke.

God bedring, håber snart det bliver bedre.

Anmeld

31. oktober 2013

Pikku Myy

Anonym skriver:

Mit barn er blevet ramt af lungebetændelse men hun nægter at tage sin medicin hvad dælen kan man så gøre? Sker der noget hvis hun ikke tager sin penicillin? Og skal lige siges at inden folk dømmer så er hun meget stærk! Da hun på et tidspunkt skulle have røntgen af hendes lunger måtte lægerne opgive da 3 voksne mennesker ikke kunne holde hende! Søger bare gode råd

Vi har brugt den anerkendende "metode". Når min søn ikke vil tage medicin, er det fordi han synes det smager grimt eller er bange for at det vil smage grimt. Så det har vi valgt at anerkende, ved at give ham noget lækkert der kan tage smagen bagefter. Lidt lige som at drikke en tår øl efter en snaps

Anmeld

31. oktober 2013

Anonym trådstarter

vi fandt en løsning. først gav vi hende en smule yogurt i går med medicinen i det gik faktisk udemærket indtil i dag! øv så ville hun ikke tage det. Min kæreste er så hjemme med hende i dag og jeg er taget i skole, men nu er det store hit at give en en lille smule franskbrød som er skåret ud i firkanter der tager vi medicinen ned i og så pålægschokolade oven på, det ryger lige ned hun har det faktisk okay her om dagen,det er først om aftenen hun får det rigtig slemt med høj feber. håber på hun har det bedre i aften og os har det bedre i morgen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.