Vil ikke tage medicin hvad så?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.045 visninger
44 svar
44 synes godt om
30. oktober 2013

Anonym trådstarter

Mit barn er blevet ramt af lungebetændelse men hun nægter at tage sin medicin hvad dælen kan man så gøre? Sker der noget hvis hun ikke tager sin penicillin? Og skal lige siges at inden folk dømmer så er hun meget stærk! Da hun på et tidspunkt skulle have røntgen af hendes lunger måtte lægerne opgive da 3 voksne mennesker ikke kunne holde hende! Søger bare gode råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2013

TNBC

Anonym skriver:

Mit barn er blevet ramt af lungebetændelse men hun nægter at tage sin medicin hvad dælen kan man så gøre? Sker der noget hvis hun ikke tager sin penicillin? Og skal lige siges at inden folk dømmer så er hun meget stærk! Da hun på et tidspunkt skulle have røntgen af hendes lunger måtte lægerne opgive da 3 voksne mennesker ikke kunne holde hende! Søger bare gode råd

Hvor gammel er hun??

Man skal da tage sin medicin når man skal. Du skal gå ind som mor og sige; det er noget jeg bestemmer..

Anmeld

30. oktober 2013

Faith

Hader at give børn medicin. Det ender næsten altid i magtanvendelse

Er det i flydende form? Har i forsøgt at blande det op i kakao? Når det kommer til børn og medicin gælder alle kneb. For ja, der sker helt klart noget ved at hun ikke får det! En ubehandlet lungebetændelse er bestemt ikke at spøge med.

Anmeld

30. oktober 2013

Faith

Yurie skriver:

Hvor gammel er hun??

Man skal da tage sin medicin når man skal. Du skal gå ind som mor og sige; det er noget jeg bestemmer..

Et barn skal være ret gammelt før det forstår "Det er mor der bestemmer". Et mindre barn vil altid kæmpe imod. Det er en ubehagelig situation for barnet, og det vil næsten altid gøre hvad det kan for at slippe. Så er det ret ligegyldigt for meget forældrene forsøger at forklare hvor vigtigt det er at få medicinen.

Anmeld

30. oktober 2013

Laulund87

Her bruger vi slik som belønning. Som Faith siger, alle kneb gælder.

Anmeld

30. oktober 2013

TNBC

Faith skriver:

Et barn skal være ret gammelt før det forstår "Det er mor der bestemmer". Et mindre barn vil altid kæmpe imod. Det er en ubehagelig situation for barnet, og det vil næsten altid gøre hvad det kan for at slippe. Så er det ret ligegyldigt for meget forældrene forsøger at forklare hvor vigtigt det er at få medicinen.

Ja men jeg tænker på at det lyder som om moren ikke er ret meget inde i kampen.
Det var lidt hurtigt skrevet. Men altså at ts skal tage styringen og ikke bare lade barnet styre det... men man kan godt sige Det til nogle børn(har prøvet) og hvis det her barnet virkelig kæmper, og hun kan ikke være så lille hvis tre mennesker ikke kan holde hende fast.. så burde det være muligt at forklare ..

Anmeld

30. oktober 2013

modesty

Anonym skriver:

Et barn med lungebetændelse SKAL have sin penicillin.

Jeg har ingen gode råd m.h.t. hvordan, men vil bare lige understrege vigtigheden af at penicillinen bliver givet.

Anmeld

30. oktober 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Hvor gammel er hun??

Hvis du læser min tråd kan du læse hvor stærk Hun er har problemer med at holde hende alene så hun får spyttet noget af medicinen ud

Anmeld

30. oktober 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Ja men jeg tænker på at det lyder som om moren ikke er ret meget inde i kampen.
Det var lidt hurtigt skrevet. Men altså at ts skal tage styringen og ikke bare lade barnet styre det... men man kan godt sige Det til nogle børn(har prøvet) og hvis det her barnet virkelig kæmper, og hun kan ikke være så lille hvis tre mennesker ikke kan holde hende fast.. så burde det være muligt at forklare ..

Hun er 2 år. Og man skal se der for jo hun er virkelig stærk, jeg prøver at give hende det 3 gange om dagen som jeg skal men når hub spytter halvdelen ud så er det sku svært. Men HVIS du har et godt råd kan du være velkommen til at skrive

Anmeld

30. oktober 2013

TNBC

Anonym skriver:

Hun er 2 år. Og man skal se der for jo hun er virkelig stærk, jeg prøver at give hende det 3 gange om dagen som jeg skal men når hub spytter halvdelen ud så er det sku svært. Men HVIS du har et godt råd kan du være velkommen til at skrive

2år?!?!? Jøsses... jeg tænkte hun var meget ældre.

Ja vi plejede at sprøjte det ind ved kinden, så han ikke kunne nå at spytte det ud. Men det er svært når man ikke selv kan holde hende.
Har Hun problemer med aggression?? For det meget voldsomt for en 2årig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.