Vil ikke tage medicin hvad så?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

2år?!?!? Jøsses... jeg tænkte hun var meget ældre.

Ja vi plejede at sprøjte det ind ved kinden, så han ikke kunne nå at spytte det ud. Men det er svært når man ikke selv kan holde hende.
Har Hun problemer med aggression?? For det meget voldsomt for en 2årig...

Kan godt være du skriver jøsses men når du ikke ved hvordan hun er kan det være svært for andre at forstå. Hun kan bla hive hendes søster på 6 1/2 ned fra sofaen bare ved at hive hende i armen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2013

TNBC

Anonym skriver:

Kan godt være du skriver jøsses men når du ikke ved hvordan hun er kan det være svært for andre at forstå. Hun kan bla hive hendes søster på 6 1/2 ned fra sofaen bare ved at hive hende i armen

Det var et overraskende jøsses, ikke et ondt et. Jeg ved sku godt hvor stærke børn kan være.

Anmeld

30. oktober 2013

MEAK

Har du overvejet at blande det op? Altså mange børn gider ikke medicin, heller ikke selv om det er med jordbærsmag eller hvad man nu finder på.

Jeg blander det med enten yoghurt eller is - det skal være lidt mere end en halv deciliter, så det ikke smager igennem. Men ikke for meget, så kan du risikere at hun ikke spiser op. Hvis det er pilleform, så kan du knuse pillen mellem 2 teskeer, så det bliver helt pulveriseret.

Drop al snak om medicin og sygdom foran hende, de forstår jo godt, når der er noget de "skal" og ikke vil, og det giver dig bare en unødvendig konflikt. 

En overgang var det sjovt for min den yngste at drikke medicin af små snapseglas eller endda af de små sprøjtepipetter - så legede vi læge og sang Haps, haps, så er der snaps. Men hvis der er allerede er konflikt over det, så ville jeg vælge mine kampe, og medcinspisning er absolut ikke noget, jeg gider bruge krudt på.

Så mit råd er at kamuflere skidtet i noget sødt, lægge bekymringer over at hun får is/yoghurt tre gange dagligt i en periode, langt væk og så droppe alt pres og snak om "skal og mor bestemmer".

god bedring med hende.

Anmeld

30. oktober 2013

lineog4

Engangssprøjte. Sid med hende pulver hvor hun har ryggen mod dit bryst og du holder sprøjte med den ene hånd og hoved med den anden. Resten af kroppen må godt bevæge sig. Så sprøjter du in i kinden så langt inde som muligt så kan hun ikke lade være at sluge.

ja det føles som et overgreb men en lungebetøndelse skal have sin penicillin.... Ellers i yderste konsekvens kan det jo blive indlæggelse og intravernøst så hellere være dum mor.

og jeg ved godt de er stærke, men vi er stærkere hvis vi vil.

Anmeld

30. oktober 2013

LMX

Jeg ville på ingen måde tvinge hende da det virker som om hun er helt umulig. Du skal gøre det til en hyggestund. Skjul penicillinen i noget hun godt kan li. Skide ligemeget hvad det er. En ganske lille portion så du er sikker på at det hele ryger ned. Belønning bagefter.

Det er VIGTIGT at hun får det... En ubehandlet bakterie kan få fatale konsekvenser. Dog er det vigtigt at nævne at et barns krop er ret god til selv at bekæmpe bakterier og vira og derfor giver man faktisk sjældent penicillin til små børn.

Anmeld

30. oktober 2013

phoebebusch

Anonym skriver:

Mit barn er blevet ramt af lungebetændelse men hun nægter at tage sin medicin hvad dælen kan man så gøre? Sker der noget hvis hun ikke tager sin penicillin? Og skal lige siges at inden folk dømmer så er hun meget stærk! Da hun på et tidspunkt skulle have røntgen af hendes lunger måtte lægerne opgive da 3 voksne mennesker ikke kunne holde hende! Søger bare gode råd

Ja hun skal have penicillinen..

Jeg tog min datter til lægen, fik at vide det var en virus og fik ingen medicin til hende.. dagen efter havde hun det bedre, men så den næste dag trak hun vejret 4 gange så hurtigt og fik kun ganske lidt luft ind. Jeg tog hende til skadestuen, vi blev smidt i en ambulance og hun blev indlagt på en isoleret stue med en voldsom lungebetændelse, hvor lægerne og sygeplejerskerne havde dragter på, som i filmene.. hun var i en tremmeseng pakket ind i plastik. Hun tog det meget pænt, jeg var der selvfølgelig heletiden med hende, hun fik også mange søde gaver af personalet, så hun havde noget at lege med. Jeg kunne jo ikke gå derfra og hente noget. 

Jeg skriver kun det her, for at vise hvor hurtigt det kan gå uden medicin.

I ved hun har lungebetændelse, og har medicinen. Det havde vi desværre ikke. 

Min datter har kun fået lidt astma ud af oplevelsen. Jeg betragter det som et heldigt udfald.

Prøv med appelsinjuice, kakao eller mælk eller yndlings saftevandet. 

Min datter vil heller ikke tage sit medicin. Men jeg skal nok få det i hende. Vagtlægen har givet mig suppositorier til når hun har feber. Det er meget nemmere, og det vil hun helst. Hun får selv lov til at vælge mellem det flydende eller den til numsen. Det kan også købes på apoteket (; 

Anmeld

30. oktober 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Du bruger en indgangssprøjte, hvor du suger det op i. Så holder du et fast greb i hende. Hendes ene arm under din, hvor hun ligger ind til dig og så den anden arm rundt om hende. Du sprøjter den ind i kinden på hende og holder hende for næsen - så synker hun det. Hun er 2 år, har lungebetændelse og så er det de voksne som tager styringen. Hvis hun ikke tager den frivilligt er dette måde, at gøre det på

Anmeld

30. oktober 2013

Anonym trådstarter

phoebebusch skriver:

Ja hun skal have penicillinen..

Jeg tog min datter til lægen, fik at vide det var en virus og fik ingen medicin til hende.. dagen efter havde hun det bedre, men så den næste dag trak hun vejret 4 gange så hurtigt og fik kun ganske lidt luft ind. Jeg tog hende til skadestuen, vi blev smidt i en ambulance og hun blev indlagt på en isoleret stue med en voldsom lungebetændelse, hvor lægerne og sygeplejerskerne havde dragter på, som i filmene.. hun var i en tremmeseng pakket ind i plastik. Hun tog det meget pænt, jeg var der selvfølgelig heletiden med hende, hun fik også mange søde gaver af personalet, så hun havde noget at lege med. Jeg kunne jo ikke gå derfra og hente noget. 

Jeg skriver kun det her, for at vise hvor hurtigt det kan gå uden medicin.

I ved hun har lungebetændelse, og har medicinen. Det havde vi desværre ikke. 

Min datter har kun fået lidt astma ud af oplevelsen. Jeg betragter det som et heldigt udfald.

Prøv med appelsinjuice, kakao eller mælk eller yndlings saftevandet. 

Min datter vil heller ikke tage sit medicin. Men jeg skal nok få det i hende. Vagtlægen har givet mig suppositorier til når hun har feber. Det er meget nemmere, og det vil hun helst. Hun får selv lov til at vælge mellem det flydende eller den til numsen. Det kan også købes på apoteket (; 

Kan man få penicillin i stik pille form?

Anmeld

30. oktober 2013

Faith

Anonym skriver:

Kan man få penicillin i stik pille form?

Tror hun mener at barnet får lov til at vælge mellem flydende eller stikpille når der skal gives smertestillende.

Mig bekendt findes antibiotika ikke som stikpiller.

Anmeld

30. oktober 2013

Savannah

Start med at blande det op med is, kakao, mælk m cocopops eller andet hun er vild med..
Lad hende IKKE vide at der er medicin i..
Havde samme problem engang og han NÆGTEDE at røre det, også selvom det var is..
Så blandede jeg det op med mælk, puttede lidt for meget sukker i og så cheerioes.. Så røg det ned, fordi han ikke vidste det.

Hvis ikke det virker, så hold hende fast som de andre beskriver.

Og ja, det kan være rigtig alvorligt hvis hun ikke får medicinen. Hun kan faktisk dø af det.

God bedring med hende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.