Har du overvejet at blande det op? Altså mange børn gider ikke medicin, heller ikke selv om det er med jordbærsmag eller hvad man nu finder på.
Jeg blander det med enten yoghurt eller is - det skal være lidt mere end en halv deciliter, så det ikke smager igennem. Men ikke for meget, så kan du risikere at hun ikke spiser op. Hvis det er pilleform, så kan du knuse pillen mellem 2 teskeer, så det bliver helt pulveriseret.
Drop al snak om medicin og sygdom foran hende, de forstår jo godt, når der er noget de "skal" og ikke vil, og det giver dig bare en unødvendig konflikt.
En overgang var det sjovt for min den yngste at drikke medicin af små snapseglas eller endda af de små sprøjtepipetter - så legede vi læge og sang Haps, haps, så er der snaps. Men hvis der er allerede er konflikt over det, så ville jeg vælge mine kampe, og medcinspisning er absolut ikke noget, jeg gider bruge krudt på.
Så mit råd er at kamuflere skidtet i noget sødt, lægge bekymringer over at hun får is/yoghurt tre gange dagligt i en periode, langt væk og så droppe alt pres og snak om "skal og mor bestemmer".
god bedring med hende.
Anmeld