Vil ikke tage medicin hvad så?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2013

TNBC

lineog4 skriver:

Min erfaring er det kun er de dage hvor de er "svage" de ikke vil tage det, og når de opdager det ikke er slemt og de har overskud har alle min slugt det uden problemer, så jeg er absolut heller ikke til at snyde, men er det eneste udvej så hellere det end ikke at få pencillin

tja det er vel forskelligt.. min nevø ville ikke tage det de første par gange, men han lærte at han skulle tage det, og så slappede han af, for han fik det bedre. og efter det, har man bare kunne give ham glasset og så drak han det.

man jeg vil heller prøve at forklare det først, før jeg vil snyde dem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2013

lineog4

Yurie skriver:

tja det er vel forskelligt.. min nevø ville ikke tage det de første par gange, men han lærte at han skulle tage det, og så slappede han af, for han fik det bedre. og efter det, har man bare kunne give ham glasset og så drak han det.

man jeg vil heller prøve at forklare det først, før jeg vil snyde dem.

Enig, men hva fuldstændig umuligt må man ty til det man kan.

Jeg har aldrig snydt bare konstateret det ikke bar til diskussion og forklaret hvorfor og så holdt fast. Når de er meget syge (og det er jo kun der de får pencilin) kan selv det at tage en bluse på gøre forfærdelig ondt eller være generende, og jeg forstår derfor godt de kan have svært ved at tage medicinen, så der er jeg den voksne og kræver det. En dag så plejer de her hjemme at drikke den uden problemer. Og de store drikker bare nu... Vil sige de så også kun hver især har fået det max hver anden år - jeg er super heldig de altid får virus når de er syge og der gives jo intet 

Anmeld

30. oktober 2013

Isabella_mor

er det medicin med smag? sådan sødt..

har i evt prøvet at lade hende smage det og selv sidde med sprøjten??

måske er hun bange for sprøjten?

her var villads HELT VILD med medicin. og det blev en del af putteritualet den uge han skulle have det. (grundet MØB) og i starten var han nemlig bange men så lod vi ham selv prøve at sidde med sprøjten... 

Anmeld

30. oktober 2013

TNBC

lineog4 skriver:

Enig, men hva fuldstændig umuligt må man ty til det man kan.

Jeg har aldrig snydt bare konstateret det ikke bar til diskussion og forklaret hvorfor og så holdt fast. Når de er meget syge (og det er jo kun der de får pencilin) kan selv det at tage en bluse på gøre forfærdelig ondt eller være generende, og jeg forstår derfor godt de kan have svært ved at tage medicinen, så der er jeg den voksne og kræver det. En dag så plejer de her hjemme at drikke den uden problemer. Og de store drikker bare nu... Vil sige de så også kun hver især har fået det max hver anden år - jeg er super heldig de altid får virus når de er syge og der gives jo intet 

ja, selvfølgelig, hvis ikke andet virker, vil jeg også finde en anden måde. men jeg ville ikke blande det med noget fra starten af... jeg vil hellere prøve at forklare dem det, og vise dem at det ikke er slemt. vise at man er den stærke og bestemmer..

det er dejligt når de lære at selv at tage det, så det er let.

Anmeld

30. oktober 2013

L&V

Yurie skriver:

ja, der vil jo være en bismag, eller også skal de virkelig have meget af det.
Man kan ligeså godt lære dem det, og jo tidligere, jo lettere er det senere.

det lyder da ikke rart at blive indlagt, og det kan da ikke have været en rar fornemmelse for dine forældre.

Det er jo det..

nej de var da monster kede af det, det havde de jo slet ik regnet med

Anmeld

30. oktober 2013

TNBC

Månsson skriver:

Det er jo det..

nej de var da monster kede af det, det havde de jo slet ik regnet med

ja, det er jo ikke rart at vide at man er skyld i at ens barn er indlagt.

Anmeld

30. oktober 2013

Ciss

Her knuser vi piller i youghurt eller hindbærsyltetøj (Vi har endnu ikke brugt piller, som ikke måtte knuses), mixtur prøver vi at sprøjte bagerst i munden med sprøjte uden spids.

Is og slik og saft i belønning - lidt efter hvad som passer i situationen.

punkt en: Vi giver os aldrig. Bliver det spyttet ud gør vi det igen. Det er grusomt, men det er jo nødvendigt....

punkt to: Hold ud det første døgn, så plejer det gradvist at blive meget bedre. De vænner sig faktisk til smagen og det bliver rutine som alt andet. At de kæmper imod og er skeptiske den første dag betyder ikke, at det fortsætter på samme måde hele kuren.

- Jeg har mange gange været ulykkelig og følt mig som et monster, som tvang mit barn til at tage medicin - men i dag er den ældste 5,5 år, og de gange, hun har haft behov for medicin det sidste års tid, har hun selv taget den og været superdygtig. Det bliver faktisk enklere med alderen. To år er en meget vanskelig tid for mediciner.

Anmeld

30. oktober 2013

Ciss

Forresten: Jeg er enig med dem, som siger, man ikke skal snyde.

Det er bedre at sige noget i stil med "ja, det der var jo ikke godt, ved du hvad? Nu blander vi det med is, for is er jo godt!"

Spil med åbne kort og bevar roen. Børnene bliver jo endnu mere hysteriske eller stædige, når de mærker, at forældrerne er stressede selv.

Anmeld

31. oktober 2013

ano14316

Anonym skriver:

Hun er 2 år. Og man skal se der for jo hun er virkelig stærk, jeg prøver at give hende det 3 gange om dagen som jeg skal men når hub spytter halvdelen ud så er det sku svært. Men HVIS du har et godt råd kan du være velkommen til at skrive

Mit bedste råd er at gå i superbrugsen og købe en medicinus. De kan både gøre det list sjovere og mere spændende men de er et effektivt våben mod at det hele bliver spyttet ud fordi medicinen kommer langt tilbage i munden uden at man kan komme til at kradse dem med sprøjten og tungen bliver holdt nede så når de brokker sig efter de har fået det i munden synker de.
Min søn har fået rigtig meget penicillin og jeg har desværre kun dårlige erfaringer med at blande det op..

Held og lykke ned det

Anmeld

31. oktober 2013

ano14316

Isabella_mor skriver:

er det medicin med smag? sådan sødt..

har i evt prøvet at lade hende smage det og selv sidde med sprøjten??

måske er hun bange for sprøjten?

her var villads HELT VILD med medicin. og det blev en del af putteritualet den uge han skulle have det. (grundet MØB) og i starten var han nemlig bange men så lod vi ham selv prøve at sidde med sprøjten... 

Mød MØB giver man imacillin som smager af hindbær.. de andre penicillin typer smager ikke nær så pænt.

jeg måtte på et tidspunkt give heracillin og smagen var så slem at min søn kastede op 2 ud af 3 gange om dagen han skulle have det... Det var frygteligt, for kastede han op skulle jeg b give ham det igen.. føj hvor jeg hadet det.

Primcillin og bioclavid smager dårligt dog ikke så grimt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.