Vil ikke tage medicin hvad så?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2013

L&V

Jeg ville os gøre som flere foreslår en pipette ond ved kinden så ka hun ik undgå at få det.. den med at blande det ka gi bagslag og ende i de ik stoler på dered forældre når de snyder på den måde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2013

FruK

lineog4 skriver:

Engangssprøjte. Sid med hende pulver hvor hun har ryggen mod dit bryst og du holder sprøjte med den ene hånd og hoved med den anden. Resten af kroppen må godt bevæge sig. Så sprøjter du in i kinden så langt inde som muligt så kan hun ikke lade være at sluge.

ja det føles som et overgreb men en lungebetøndelse skal have sin penicillin.... Ellers i yderste konsekvens kan det jo blive indlæggelse og intravernøst så hellere være dum mor.

og jeg ved godt de er stærke, men vi er stærkere hvis vi vil.

Nøjagtig! 

Anmeld

30. oktober 2013

Anonym trådstarter

Det lykkedes fik det i hende! Længe leve yogurt! Og hun spiste det hele! :-)

Anmeld

30. oktober 2013

Tigger

Et rigtig godt tip, er faktisk at man puster barnet blidt i ansigtet, når man sprøjter medicinen ind. Det får barnet til at sluge istedet for at spytte ud

Anmeld

30. oktober 2013

TNBC

Månsson skriver:

Jeg ville os gøre som flere foreslår en pipette ond ved kinden så ka hun ik undgå at få det.. den med at blande det ka gi bagslag og ende i de ik stoler på dered forældre når de snyder på den måde

det sad jeg også at tænke på, at man ligefrem skal snyde sine børn til at tage noget. er det ikke lettere at lære dem det? at ikke alt smager godt, Det gjorde min nevø og han har ingen problemer med at tage medicin i dag.

Anmeld

30. oktober 2013

mariamiss6

Anonym skriver:

Kan man få penicillin i stik pille form?

Du kan få det i alm. tabletform, og forsøge at lære dit barn at synke piller i stedet for. 

Det gør mine børn for de har heller aldrig kunne indtage flydende medicin. 

Ellers kan du prøve at bede om noget med en anden smag end det du har fået, eller evt en neutral, og give det i en klat syltetøj eller yoghurt for eksempel (bare lige nok til en teskefuld).

Anmeld

30. oktober 2013

B&J

jeg ved ikke det er okay

men daniel gør det samme jeg sætter mig over ham og hans arme under mig og nej jeg klemmer mig ikke overhovede har bare styr på ham og på den måde har jeg 2 arme til at give ham det og ja det er slet ikke sjovt MEN DE SKAL HAVE DERES MEDICIN!!

Og se om du ikke kan få det i pille form hvis i ikke bruger det knus mellem to skeer som pulver evt i yoghurt hvis hun må

her virker det ikke med yoghurt der for den anden medtode møg hårdt og gør en ked af det men det er bare vigtigt de får det

Anmeld

30. oktober 2013

L&V

Yurie skriver:

det sad jeg også at tænke på, at man ligefrem skal snyde sine børn til at tage noget. er det ikke lettere at lære dem det? at ikke alt smager godt, Det gjorde min nevø og han har ingen problemer med at tage medicin i dag.

Dmine forældre gjorde det med at putte det i kakaomælk og det smagte jo ik af alm kakao så jeg opdagede det børn er jo ik dumme.. Jeg endte med at blive indlagt med væskemangel for jeg turde ik drikke noget når de nu snød..

Laura på 2ka jeg i hvert fald godt forklare at hun skal ha det for at blive frisk igen

Anmeld

30. oktober 2013

lineog4

Yurie skriver:

Min erfaring er det kun er de dage hvor de er "svage" de ikke vil tage det, og når de opdager det ikke er slemt og de har overskud har alle min slugt det uden problemer, så jeg er absolut heller ikke til at snyde, men er det eneste udvej så hellere det end ikke at få pencillin

Anmeld

30. oktober 2013

TNBC

Månsson skriver:

Dmine forældre gjorde det med at putte det i kakaomælk og det smagte jo ik af alm kakao så jeg opdagede det børn er jo ik dumme.. Jeg endte med at blive indlagt med væskemangel for jeg turde ik drikke noget når de nu snød..

Laura på 2ka jeg i hvert fald godt forklare at hun skal ha det for at blive frisk igen

ja, der vil jo være en bismag, eller også skal de virkelig have meget af det.
Man kan ligeså godt lære dem det, og jo tidligere, jo lettere er det senere.

det lyder da ikke rart at blive indlagt, og det kan da ikke have været en rar fornemmelse for dine forældre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.