Blev irettesat i Føtex- hvordan havde i reageret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.114 visninger
52 svar
101 synes godt om
29. oktober 2013

Kløver

Hvordan havde i reageret ??

Havde begge unger i vognen den mindste i det der sæde og den ældste i selve vognen, jeg har aldrig hørt om et barn falde ud af en indkøbsvogn

Jeg står ved de der kød bokse og skal have lever og spæk, min søn rejser sig og jeg beder ham sætte sig hvilket han gør men han rejser sig igen hvor jeg igen beder ham sætte sig, han vil jo gerne se hvad mor laver

En dame kommer hen og følgende samtale finder sted:

Damen: er du klar over at de kan falde ud af vognen og slå sig?
Mig lettere paf: ehm nej øh ( ved ik helt hvad jeg skal sige)
Damen: er du klar over hvor galt afsted og kvæstede de kan blive og har du nogensinde hørt hvordan det lyder når de smasker ned i gulvet især med hovedet først

Fik det helt dårligt og valgte der bare at gå

Havde hun bare pænt sagt at børnene kan risikere at falde ud, var det en anden snak, men det her var faktisk grænseoverskridende. Selv har jeg aldrig hørt om nogle eller set børn falde ud til trods for jeg ofte Serbien lave vilde krumspring i de vogne og selv større børn hoppe i dem, hvilken mine ikke fik lov til

Min ældste er kun 2.5

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2013

Muffin_girl

Maja84 skriver:

Havde begge unger i vognen den mindste i det der sæde og den ældste i selve vognen, jeg har aldrig hørt om et barn falde ud af en indkøbsvogn

Jeg står ved de der kød bokse og skal have lever og spæk, min søn rejser sig og jeg beder ham sætte sig hvilket han gør men han rejser sig igen hvor jeg igen beder ham sætte sig, han vil jo gerne se hvad mor laver

Damen: er du klar over hvor galt afsted og kvæstede de kan blive og har du nogensinde hørt hvordan det lyder når de smasker ned i gulvet især med hovedet først

Havde hun bare pænt sagt at børnene kan risikere at falde ud, var det en anden snak, men det her var faktisk grænseoverskridende. Selv har jeg aldrig hørt om nogle eller set børn falde ud til trods for jeg ofte Serbien lave vilde krumspring i de vogne og selv større børn hoppe i dem, hvilken mine ikke fik lov til

Min ældste er kun 2.5

Hold da op.. Jeg syntes det er meget grænseoverskridende fra hendes side af .. 

Anmeld

29. oktober 2013

HHC88

Når den tog den drejning burde hun bare have fået at vide at så længe det ikke er hendes børn, skal hun fuldstændig bare koncentrere sig om det hun kom efter.. Sikke da en klaphat.. 

Anmeld

29. oktober 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Maja84 skriver:

Min ældste er kun 2.5

Selvfølgelig kunne hun sige det på en pæn måde, men hun har ret. Der kommer faktisk en del børn til skade ved fald fra indkøbsvogne - og derudover er det  ikke tilladt at have børn i selve vognen i hvert fald i Coops butikker pga. hygiejne: 

" Nej tak til beskidte sko i indkøbsvognen
{ inger b. kristensen · aarhus }
Jeg undrer mig over, at forældre sætter deres børn i indkøbsvognene med
de sko, børnene har gået i på gaden mellem spytklatter og hundelorte.
Den næste kunde lægger sine varer i indkøbsvognen og til slut varen i sit
køleskab. Føj!
Jeg kunne ønske mig, at forretningerne ville gøre opmærksom på, at børn
med sko ikke hører til i indkøbsvognen.

Svar fra Karin Frøidt, kvalitetschef, Coop Danmark:
Vi er helt enige med dig i, at det er meget uhygiejnisk, hvis børn placeres
nede i indkøbsvognene. Indkøbsvognene er indrettet med en klap, som
kan slås ud som et lille sæde, således at et lille barn kan placeres med
fødderne uden for selve vognen, og det er den eneste måde, børn må
være i indkøbsvogne. Lidt større børn kan ikke sidde på det lille sæde,
men de må ikke placeres nede i vognene, da deres fodtøj kan forurene
vognen, som udelukkende er beregnet til varer.
I rigtig mange af vores butikker har vi små indkøbsvogne, som de lidt
større børn ofte synes, at det er sjovt selv at køre rundt med.
Det kan være svært for butikspersonalet at holde øje med, hvad alle
kunder placerer i vognene, men vi vil gøre butikkerne opmærksomme på,
at vognene kun må anvendes som beregnet, og at personalet høfligt skal
tale med kunder, som anvender vognene uhensigtsmæssigt"

Anmeld

29. oktober 2013

Kløver

HHC88 skriver:

Når den tog den drejning burde hun bare have fået at vide at så længe det ikke er hendes børn, skal hun fuldstændig bare koncentrere sig om det hun kom efter.. Sikke da en klaphat.. 

Blev virkelig også paf, ikke noget imod at man udviser bekymring på en pæn måde men det der var, for mig, for meget

Anmeld

29. oktober 2013

M&J87

Jeg HADER når folk sætter børn i vognen på den måde, fordi det er der jeg har mine madvarer! Børn har beskidte fødder og det hører ikke hjemme der. Hvis de ikke kan være der hvor meningen er, må de bare gå!! 

Anmeld

29. oktober 2013

Mortilxx

Maja84 skriver:

Min ældste er kun 2.5

Er helt chokeret over hun spørger om du godt er klar over hvordan det lyder :-0 Hun må da være godt gal i hovedet. Kan hun på ingen måde tillade sig at sige, og specielt ikke foran dine børn.

Anmeld

29. oktober 2013

VIPpigen

Maja84 skriver:

Min ældste er kun 2.5

Ej for en kommentar. Jamen tak for oplysningen da. Jeg sætter da også ofte vores derop, specielt fordi jeg selv husker at efter 2 min sov benene når man sad i sædet. Min datter brokker sig over det samme, bliver hun sat i sædet, så går der 2 min og hun får ondt i benene. At børnene kan køre med deres egen vogn er også fint, lige indtil de ræser alverdens ting ned, specielt deres dåser/shampoo/bleer/toiletpapir, som de stabler op i diverse gange. Og ofte skal jeg bruge en stor vogn og kan derfor ikke styre når datteren også skal have en vogn.

Min datter har endnu ikke stået på hovedet ned, men får heller ikke lov at stå op, eller for den sags skyld hoppe i vognen. Jeg går heller ikke fra vognen når hun sidder i den , af sikkerhedsmæssige årsager.....

Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg ville sige hvis det var mig, tror jeg ville blive helt paff

Anmeld

29. oktober 2013

Kløver

Mor og meget mere skriver:

Selvfølgelig kunne hun sige det på en pæn måde, men hun har ret. Der kommer faktisk en del børn til skade ved fald fra indkøbsvogne - og derudover er det  ikke tilladt at have børn i selve vognen i hvert fald i Coops butikker pga. hygiejne: 

" Nej tak til beskidte sko i indkøbsvognen
{ inger b. kristensen · aarhus }
Jeg undrer mig over, at forældre sætter deres børn i indkøbsvognene med
de sko, børnene har gået i på gaden mellem spytklatter og hundelorte.
Den næste kunde lægger sine varer i indkøbsvognen og til slut varen i sit
køleskab. Føj!
Jeg kunne ønske mig, at forretningerne ville gøre opmærksom på, at børn
med sko ikke hører til i indkøbsvognen.

Svar fra Karin Frøidt, kvalitetschef, Coop Danmark:
Vi er helt enige med dig i, at det er meget uhygiejnisk, hvis børn placeres
nede i indkøbsvognene. Indkøbsvognene er indrettet med en klap, som
kan slås ud som et lille sæde, således at et lille barn kan placeres med
fødderne uden for selve vognen, og det er den eneste måde, børn må
være i indkøbsvogne. Lidt større børn kan ikke sidde på det lille sæde,
men de må ikke placeres nede i vognene, da deres fodtøj kan forurene
vognen, som udelukkende er beregnet til varer.
I rigtig mange af vores butikker har vi små indkøbsvogne, som de lidt
større børn ofte synes, at det er sjovt selv at køre rundt med.
Det kan være svært for butikspersonalet at holde øje med, hvad alle
kunder placerer i vognene, men vi vil gøre butikkerne opmærksomme på,
at vognene kun må anvendes som beregnet, og at personalet høfligt skal
tale med kunder, som anvender vognene uhensigtsmæssigt"

Havde hun sagt 1 sætning og stoppet der havde det ikke været noget problem nu var det jo heller ikke fordi der ikke var fokus på ham og han skulle sidde og stod ikke og vimsede rundt, så løftet pegefingerpå den måde var meget overhængende forlig, sætning 1 sagt pænt havde været nok

Har aldrig set påbud om sko, og vognene står bla udenfor så har ikke tænkt over den del med hygiejnen, hvilket også er en helt anden diskusition som jo ikke rigtig har noget at gøre med damen og irettesættelsen

Anmeld

29. oktober 2013

C-Dog

Jeg har engang grebet en lille to års krabat der lige tog den med hovedet først imens moren blandede frugt. Og hun sagde ikke engang tak selv om jeg var højgravid og næsten brækkede ryggen ;-) men Fakta er, at det kan gå meget galt på et øjeblik, måske hende du mødte havde nerverne uden på tøjet fordi det er sket for hende og hun ønsker nogle havde rusket hende? Altså barnehovede og stengulv er jo bare en dårlig blanding. Vi sætter ikke vores op i vognen, mest fordi de nægter og det er nemmere de bare går :-D men hvis vi nu gjorde og havde fået en bemærkning med på vejen er jeg nok typen der udbryder noget dumt og uuintelligent som 'orrk han har sin fars tykke hovede, så vi klare os, Tak' hvor imod hvis det var sagt lidt mere neutralt så ville jeg nok ta Det til mig og svare at Tak for opmærksomheden men hvis jeg følte jeg ikke har styr på mit barn ville han ikke få lov at sidde der, så ingen grund til bekymring.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.