Så er det i næste uge, vi er i Ude og hjemme - Ægdonation :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2013

Christina :-)

LRJ skriver:

folk troede omkring os troede også at jeg måske ville få den følelse, men jeg tænker det jo slet ikke som mit, det er ikke andet en mit æg, hun har båret barnet, hun har født det, hun kommer til at opdrage det - så det vil aldrig komme til føles som mit - Men jeg forstår godt folk har lidt svært ved ikke at se det som deres eget

Tænker bare ligner hun ikk dig så lidt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2013

Tvillingemor80

Jeg er også lidt nysgerrig.. Først og fremmest synes jeg det er flot at du vil gøre noget så stort for andre mennesker.. !

Hende din venindes datter, vil hun få af vide hvordan det hænger sammen ? Hvilken overvejelser har i gjort jer omkring det, når du nu kommer til at være en del af hendes opvækst ?

Anmeld

27. oktober 2013

LRJ

Elias&Peters mor:-D skriver:

Tænker bare ligner hun ikk dig så lidt?

Jo hun ligner både mig og min datter, men også hendes far, men altså også hendes mor, da mig og min veninde faktisk har en del fælles træk

Anmeld

27. oktober 2013

Carina:-)

Alt respekt for hvad du har gjort

Men jeg synes det er forkert mhs til barnet at det er en donor der  er tæt på.

Jeg ville aldrig selv tage en veninde,men vælge en for mig ukendt donor netop fordi jeg både tænker på egne men også barnets følelser iisær når hun vokser op -

Det er ikke uproblematisk at være donorbarn,og tror ikke processen er nemmere fordi man så erfarer at ens mors bedste veninde er ens biologiske mor....

Men det er så mine tanker med den erfaring jeg har med donor børn iforbindelse med 2 veninder -og  igen så er det stort det du har gjort - Jeg ville ikke have kunnet gøre det samme

Anmeld

27. oktober 2013

LRJ

Tvillingemor90 skriver:

Jeg er også lidt nysgerrig.. Først og fremmest synes jeg det er flot at du vil gøre noget så stort for andre mennesker.. !

Hende din venindes datter, vil hun få af vide hvordan det hænger sammen ? Hvilken overvejelser har i gjort jer omkring det, når du nu kommer til at være en del af hendes opvækst ?

Ja, hun vil få af vide t hun er donor barn, og hvis hun selv vil vide hvem hendes donor er, så får hun det afvide, og de gemmer bladet osv til hende når hun er stor nok

Jamen som sagt vil hun aldrig være mit barn og aldrig komme til at være det, og vi har aftalt at vi altid kan skrive til den anden st man er nødt til at sætte det hele på afstand og ingen kontakt kan have i lidt tid, vi har lavet alle disse overvejelser og aftaler inden vi gik igang med dette

Anmeld

27. oktober 2013

LRJ

LMX skriver:

Dejlig historie. Hatten af for dig 

Jeg havde gjort det samme hvis jeg havde muligheden og ikke var så gammel 

Hvilket får mig til at tænke på hvorfor der er en øvre grænse ift alder og ægdonation, når nu det i forvejen er en mangelvare. Tit er man jo halvgammel før man selv er færdig med at få børn og gerne vil glæde andre med de gode æg man stadig har tilbage.

Der er kun aldergrænse på hvis du donor anonymt hvis du donor kendt må du sagtens være ældre end 35, sålænge modtager er med på den ( du må også have arveligt sygdomme, hvis det er kendt, modtager skal bare være kendt med det g synes det er okay )

Men aldergrænsen er jo fordi man jo siger at efter 35 så bliver æggene dårlige og der er meget større risiko for at nakkefolden er for tyk

Anmeld

27. oktober 2013

LMX

LRJ skriver:

Der er kun aldergrænse på hvis du donor anonymt hvis du donor kendt må du sagtens være ældre end 35, sålænge modtager er med på den ( du må også have arveligt sygdomme, hvis det er kendt, modtager skal bare være kendt med det g synes det er okay )

Men aldergrænsen er jo fordi man jo siger at efter 35 så bliver æggene dårlige og der er meget større risiko for at nakkefolden er for tyk

Jeg kan godt se hvor du vil henad.. Og jeg er tildels enig, men nu til dags hvor de kan se hvilke æg der er gode og hvilke der er dårlige. Så kan man jo bare sortere.

Mener bare hvis der sidder kvinder derude som gerne vil donere så er det lidt ærgerligt at alderen skal være en stopklods når nu vi hører hvor få donorer der er 

Og med alle de undersøgelser man bliver tilbudt i dagens Danmark. NF og MD.. Man vælger jo stort set selv 

Anmeld

27. oktober 2013

nielsen80

LMX skriver:

Jeg kan godt se hvor du vil henad.. Og jeg er tildels enig, men nu til dags hvor de kan se hvilke æg der er gode og hvilke der er dårlige. Så kan man jo bare sortere.

Mener bare hvis der sidder kvinder derude som gerne vil donere så er det lidt ærgerligt at alderen skal være en stopklods når nu vi hører hvor få donorer der er 

Og med alle de undersøgelser man bliver tilbudt i dagens Danmark. NF og MD.. Man vælger jo stort set selv 

Bare lige et input - man kan ikke bare sortere, man kan ikke se æggets kvalitet inden udtagning og befrugtning, og selv derefter er det svært. Man ved rigtig meget om sædkvalitet, men desværre meget lidt om ægkvalitet i dag(tag det fra en som selv har dårlig ægkvalitet, og derfor har været igennem alle stadier).

Når det så er sagt, så kan jeg sagtens følge dig - tror man vurderer det ud fra et sundhedsperspektiv, hvor efter at havde udsat kroppen for det pres ivf er, så ønsker man at minimere risikoen for abort så meget som muligt. Og man ved jo højere alder, jo højere risiko.......og æggets kvalitet kan have meget med det faktum at gøre.

@ TS, det er fandme sejt gjort.

Anmeld

27. oktober 2013

baby012

Det så fedt det du har gjort ! 

Havde jeg aldrig selv kunne

Anmeld

27. oktober 2013

Moma

Fantastisk du har gjort det. Det kan man da kalde en ægte veninde!

Den artikel vil jeg glæde mig til at læse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.