Pasning af guldklumpen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2009

MetteT

Dorte W. skriver:

Ja, man bliver helt nyforelsket efter sådan en aften ik?

Det gør man nemlig bare....  Og hold da op hvor er det vigtigt at pleje hinanden på den måde en gang i mellem...
Vi ka dælme godt mærke vi har fået barn.... Så vi trænger altså til bare at være OS TO nogle gange...

Knus Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2009

..

Jeg syntes det er fint man får sit barn passet ude.

Jeg er mor til en på 2 år og en på 7 uger - ingen af dem har nogensinde sovet ude. Den store sov herhjemme, hvor hun blev passet af mormor mens jeg fødte den lille ellers har hun altid sovet sammen med os.

Jeg har det bare bedst med at have dem i nærheden :-)

Anmeld

23. juli 2009

SaNiNa

linda2009 skriver:

Vi må mødes til babybio, når jeg føder. Selvom der er hele 10 uger til imorgen

Den er jeg helt med på...

Anmeld

23. juli 2009

SaNiNa

Kaufie skriver:

Jeg kan godt forstå du ikke vil afsted alene.

Da jeg var i babybio med mødregruppen kunne man snildt lægge børnene til at sove i barnevognen lige udenfor salen. Man fik så hvert et nummer, og når der var en, der græd, kom en fra personalet ind og kaldte det nummer ud.

Lyden er også skruet noget ned - og hvis man så evt har barnet i en slynge ind mod sig selv - så er det vel ikke værre for ham end hvis du sad hjemme i sofaen.

Men ok - jeg tror også min dreng var et par mdr før vi gjorde det første gang. Det vigtigste er jo, at du selv er tryg ved det hele - ellers får du ikke noget ud af filmen.

har været i babt bio en gang enden jeg fødte os syntes det var rigtig... noget jeg vil gøre når nicklas kan klare flere ting  længere tid lige nu kan han ikke rumme alt for meget på en gang

Anmeld

23. juli 2009

Cris

Det er mærkeligt, for de er ikke nogle fremmede mennesker hver gang. Jeg troede, at du var i tvivl, for du har fundet forskellige pasning fra forskellige mennesker. Men du snakker jo om familien! Hun er hos nogle som kan give hende sååå meget kærlighed! Jeg ville ønske mig, at have bedsteforældrene i nærheden! Så nogle som fortæller sjove historier, siger altid ja til guf og de giver lov til at sidde og lege længe om aftenen... Jeg synes, at du skal lade hende være tæt på dem, nu at du har mulighed. Bedsteforældrene er noget af det smukkeste, når hele går som det skal. Og faktisk beder hun selv, om at blive der. Jeg synes, at det er fantastisk!!!

Anmeld

23. juli 2009

katrinex4

MariaE skriver:

Uha, jamen giver dem ret..mine lile pige bliver 5 mdr i næste uge og kunne på INGEN måde efterlade hende i en hel uge..aldrig. VEd du godt at små børn i den alder skal bare være væk fra deres forældre i ca 14 dage, så har de næsten glemt alt om syn, lugt, stemme osv???? det er desværre en undersøgelse der er lavet AMNGE gange og med samme resultat.....Så nej tak, en uge i den alder er slet ikke for så små børn synes jeg.
Mén en pige på 3 der beder om at hygge med bedste forældrene er noget helt andet.
Vores søn er dog kun passet ude 3 gange, pga lillesøster fødsel, en nat med bif tur med manden og nu her i weekenden hvor vi skal til bryllup på Sjælland. Ellers ikke om natten, kun om dagen.
Synes da bestemt man skal bruge en mulighed for pasning i ny og næ, det er kun sundt. Men man skal ikke aflevere sin unge.

Enig

Kunne ikke drømme om at aflevere mit datter på 4 mdr nogen steder. Hverken 1 time eller 1 uge. Uanset om jeg var alene eller ej. Men sådan er vi jo forskellige, så vi gør jo hvad vi føler er rigtigt

Anmeld

23. juli 2009

Miamaja

MariaE skriver:

Uha, jamen giver dem ret..mine lile pige bliver 5 mdr i næste uge og kunne på INGEN måde efterlade hende i en hel uge..aldrig. VEd du godt at små børn i den alder skal bare være væk fra deres forældre i ca 14 dage, så har de næsten glemt alt om syn, lugt, stemme osv???? det er desværre en undersøgelse der er lavet AMNGE gange og med samme resultat.....Så nej tak, en uge i den alder er slet ikke for så små børn synes jeg.
Mén en pige på 3 der beder om at hygge med bedste forældrene er noget helt andet.
Vores søn er dog kun passet ude 3 gange, pga lillesøster fødsel, en nat med bif tur med manden og nu her i weekenden hvor vi skal til bryllup på Sjælland. Ellers ikke om natten, kun om dagen.
Synes da bestemt man skal bruge en mulighed for pasning i ny og næ, det er kun sundt. Men man skal ikke aflevere sin unge.

enig. hvis der er tale om spaed born saa er jeg tilhaenger af  'tryghedsmodellen' indenfor baby pleje. dvs man har baby svobt om sig hele dagen. ligesom negerne i ughanda  det er en taet kontakt og man oplever babyer af modre der bruger denne model, har meget rolige born der graeder sjaeldent. det hjaelper ogsaa med at styrke det taette baand mellem mor og barn. Som en enhed

Anmeld

23. juli 2009

AstridM

Pigerne her er 11 mdr og 2½ og en eneste nat har vi været uden børn siden den ældste blev født.

Vi har et virkelig skidt netværk så vi har ingen til at passe dem. Nu hvor der er to er det endnu værre en da det bare var vores ældste.

Desværre har familien valgt at skære os fra fordi vi ikke vil føje deres absure ideer om verdenssyn.

Nu står vi så uden pasning og uden netværk stort set, men det går da. Jeg kunne nu godt bruge en dag om mdr uden børn.

Det er jo meget forskelligt hvornår man er klar til at give slip på sin guldklump, jeg synets personligt at under 8 mdr er for tidligt til overnatning, men jeg har da respekt for andre ikke har det sådan.

Anmeld

23. juli 2009

Cris

Men hun siger ikke noget, at hun har været meget væk, da hun kun var 4 måneder, hun skriver kun, at hun nu overnatter tit og hun selv beder om det. Og det synes jeg, at det er fint og det er hyggeligt. Jeg tror ikke, at man efterlader en baby på 4 måneder mange aftener væk... Men at de har så en dejlig kontakt med bedsteforældrene synes jeg, at det er skønt!

Anmeld

23. juli 2009

Cris

Og forresten, en hel uge ville jeg hellere ikke gøre! Et par timer en gang i mellem og kun hos dem, som elsker barnet. Et par timer ville hjælpe meget en gang i mellem til mange praktiske ting. Men ikke længere, når de er så små. I Spanien er der kun 4 månedes barsel og det gør ondt i mit hjærte at se, at forældrene aflevere så nogle små babier til pasning i 8 eller 9 timer!!!! puha!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.