Pasning af guldklumpen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.799 visninger
42 svar
0 synes godt om
23. juli 2009

Munder

Med fare for at få revet hovedet af, drister jeg mig ud i denne debat.

Andrea er nu næsten 3 år, og har siden hun var 4 md. gammel været passet ude med jævne mellemrum.

Da hun var lille var det dog ikke helt så tit som nu, men nu bliver det da minimum en overnatning om måneden hos enten morforældre eller farforældre. Hun elsker at være der og de elsker at have hende...tænk al den forkælelse og kærlighed der går begge veje fra barn til bedsteforældre. Hvis der er gået for længe, beder hun selv om at blive og sove, hvis vi er på besøg hos mormor og morfar eller farmor og farfar.

Men I den diskussion irl., blev jeg nærmest lynchet som en ravnemor, tænk sig, at jeg efterlader mit eget barn så ofte!!!!!!! Det overraskede mig faktisk lidt, for jeg nyder da aftenerne med min mand uden hende, og vi kan høre på hende at hun nyder at blive storforkælet hos bedsterne.

Så derfor er mit spørgsmål til jer: Hvad er jeres holdning til at få passet ungerne?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2009

LineD

Nu er jeg ikke selv blevet mor endnu, men det er jeg da til December
Og jeg synes da helt klart at når resourcer og muligheder er for det, jamen hvorfor så ikke omfavne muligheden at både den bette pode og bedsterne kan hygge sig et par gange om måneden med en overnatning eller nogen timers pasning...
Det kan jeg da personligt ikke se noget somhelst galt i, alle parter virker jo til at hygge sig, og jeg kan da levende forestille mig at der ikke er noget bedre end en nat i romantikkens tegn i fred og ro  Og når man ved bedsterne gerne vil passe og tøsen hygger sig, så er det da bare med at holde fast i det...

Hilsen Line, der absolut kun synes det er en fordel at ungerne gerne vil hygge med bedsterne, eller hvem det nu måtte være, der var betroet babysitter tjansen

Anmeld

23. juli 2009

Ni-ko-li-ne

vi har alle forskellige behov.... og hvis det fungerer for jer hvofor så ikke? jeres lille datter trives jo ho sine bedster.... det skal man da udnytte :0)

Anmeld

23. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg har heller ikke børn endnu men jeg kan simpelthen ikke få øje på hvad problemet er?!!! Hvorfor i alverden skulle man IKKE benytte sig af sådan en fantastisk mulighed for at ens unger kan få et godt forhold til bedsterne??? 

De som har sagt noget andet til dig må jo have deres grunde, men jeg synes bestemt ikke du skal lytte til andet end din egen sunde fornuft!

Og tillykke med at du har sådan nogle skønne forældre!

Anmeld

23. juli 2009

Klumpe-dumpe

Lidt sjovt for jeg har også selv fået MANGE kommentar i den her uge, hvor Malucca er oppe ved mormor og morfar

Malucca bliver 5 mdr.på lørdag.

Og af kommentar har jeg fået, jamen skal hun virkelig være der HELE ugen.
'
Uhada det kunne jeg slet IKKE gøre. Hun er jo stadig så lille.

Selvf. savner jeg hende. og jeg glæder mig vildt meget til hun kommer hjem til moar på søndag.

Men jeg er alene med hende, og hun skal døbes på søndag. Og hvis jeg skulle ha´en mulighed, for at nå det tja, så er hun taget på ferie, hvor hun bliver forkælet og mormor og morfar NYDER at ha´hende.

Så nej jeg synes BESTEMT IKKE der er noget galt i at lade børn blive passet engang imellem.

Anmeld

23. juli 2009

frk Jensen

Jeg har også den fantastiske mulighed for at få passet min diamant engang i mellem... jeg er alenen med ham og har også brug for veninde snak der ikke kun handler om bleer og hvad for vådservietter der er bedst til enden.
Mine forældre er de eneste der får lov til at passe ham og så self dagplejen..
De elsker at have ham, hvor jeg ikke er med og de nyder det.. Det gør han også.
Jeg tror også at ens forhold til ekspelvis manden skal plejes for ellers går det for meget børn i den. Bare et par timer eller en overnatning sker der ikke noget ved.

Anmeld

23. juli 2009

Pige2009

Jeg vil da bestemt gøre naøjagtigt det samme som jer. Jo tidligere de får lov til at overnatte ude, desto større chance er der også for et godt og kærligt forhold til bedsteforældrene. Efter jeg har født, skal babyen da også helt klart passes ude og være ude i hvert fald 1-2 gange om måneden. Det er jo ikke fordi man ikke holder af sit barn. Tværtimod.

Som du netop selv skriver, nyder både barn og bedster godt af hinanden, hvilket bare er et plus for alle. Jeg synes da helt klart I skal fortsætte denne ordning.

Linda 28+5

Anmeld

23. juli 2009

Muffinmus

malucca09 skriver:

Lidt sjovt for jeg har også selv fået MANGE kommentar i den her uge, hvor Malucca er oppe ved mormor og morfar

Malucca bliver 5 mdr.på lørdag.

Og af kommentar har jeg fået, jamen skal hun virkelig være der HELE ugen.
'
Uhada det kunne jeg slet IKKE gøre. Hun er jo stadig så lille.

Selvf. savner jeg hende. og jeg glæder mig vildt meget til hun kommer hjem til moar på søndag.

Men jeg er alene med hende, og hun skal døbes på søndag. Og hvis jeg skulle ha´en mulighed, for at nå det tja, så er hun taget på ferie, hvor hun bliver forkælet og mormor og morfar NYDER at ha´hende.

Så nej jeg synes BESTEMT IKKE der er noget galt i at lade børn blive passet engang imellem.

Uha, jamen giver dem ret..mine lile pige bliver 5 mdr i næste uge og kunne på INGEN måde efterlade hende i en hel uge..aldrig. VEd du godt at små børn i den alder skal bare være væk fra deres forældre i ca 14 dage, så har de næsten glemt alt om syn, lugt, stemme osv???? det er desværre en undersøgelse der er lavet AMNGE gange og med samme resultat.....Så nej tak, en uge i den alder er slet ikke for så små børn synes jeg.
Mén en pige på 3 der beder om at hygge med bedste forældrene er noget helt andet.
Vores søn er dog kun passet ude 3 gange, pga lillesøster fødsel, en nat med bif tur med manden og nu her i weekenden hvor vi skal til bryllup på Sjælland. Ellers ikke om natten, kun om dagen.
Synes da bestemt man skal bruge en mulighed for pasning i ny og næ, det er kun sundt. Men man skal ikke aflevere sin unge.

Anmeld

23. juli 2009

Kaufie

Så længe barnet tvives med en overnatning eller to hos bedsterne eller andre man stoler på synes jeg ikke der er noget problem.

Min søn på snart 2 har nok kun sovet ude en 4-5 gange og kun en enkelt overnatning af gangen (og først efter han var 1 år - før det kom mine forældre ud og passede ham hos os indtil vi kom hjem). Men det er nok mere af egoistiske grunde fra min side, da jeg synes jeg er alt for lidt sammen med sønnike til hverdag. Hvis han overnatter ude er det jo ikke kun om aftenen/natten han ikke er der - men ofte går ½ af næste dag også før jeg kan få slæbt min mand med ud af døren for at hente ham - og det var så dén weekend.

Anmeld

23. juli 2009

SaNiNa

Nu er nicklas jo kun 5 uger og jeg kan endnu ikke give ham fra mig... selvom jeg overvejer at lade min mor passe ham nogle timer da jeg helt vildt gerne vil ind og se harry potter...

men har det så dårlig når han bare er væk fra min i 10 min, håber dog at jeg om noget tid ville kunne overlade ham til personer jeg stoler 120% så kæresten og jeg kan få lidt tid sammen som kærester

ang dit spørgsmål syntes jeg da ikke engang om månede er meget, og hvis hun elsker det så er det jo bare super. og så kan i osse få lidt "voksen" tid sammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.