Ej det er sku for dårligt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2013

StudPsyk

Anonym skriver:

Fordi vi aldrig får hygget om aftenen mere, bare ham og jeg.

Men det er da også synd for ham, at han er så træt om aftenen. Måske var det bedre at sætte jer ned og tage en rolig snak - UDEN stikpiller - om hvad i kan gøre for at få gang i aftenhyggen igen, og hvorfor han er så træt. Måske skulle du overtage putningen i en periode, så han ikke falder i søvn, og så aftale han ikke ligger sig til at sove når du putter. Måske er han i vitaminunderskud der gør ham så træt, det var også værd at undersøge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2013

Anonym trådstarter

Janne T. skriver:

Men det er da også synd for ham, at han er så træt om aftenen. Måske var det bedre at sætte jer ned og tage en rolig snak - UDEN stikpiller - om hvad i kan gøre for at få gang i aftenhyggen igen, og hvorfor han er så træt. Måske skulle du overtage putningen i en periode, så han ikke falder i søvn, og så aftale han ikke ligger sig til at sove når du putter. Måske er han i vitaminunderskud der gør ham så træt, det var også værd at undersøge

Vi har snakket om det mange gange

Han spiser vitaminer hver dag..

Vi har prøvet at bytte, men det hjælper ikke, så er det bare mig der er derinde i meget lang tid, længere tid end ham, fordi han bedst kan få den store til at sove og da jeg ammer, bedst kan få den lille til at sove.

Anmeld

14. oktober 2013

StudPsyk

Anonym skriver:

Vi har snakket om det mange gange

Han spiser vitaminer hver dag..

Vi har prøvet at bytte, men det hjælper ikke, så er det bare mig der er derinde i meget lang tid, længere tid end ham, fordi han bedst kan få den store til at sove og da jeg ammer, bedst kan få den lille til at sove.

Nogen gange er almindelige vitaminer ikke nok - jeg er i stort D-vitamin underskud og er mega træt om aftenen, jeg anede det ikke før jeg fik det checket hos lægen, og jeg skal tage et stort ekstra tilskud af D-vitamin for at få niveauet op igen.

Men det virker lidt til, at du kun ser begrænsninger frem for potentielle muligheder? Så er det jo desværre lidt svært at komme videre 

Anmeld

14. oktober 2013

Anonym trådstarter

ja, det gør det da bedre end hvis det var et uheld, for så var han bevidst om at han havde brug for hvilen og derfor han bad dig om at tage over, for at han faktisk ikke faldt i søvn mens han var ved at putte barnet. eller at barnet holdte ham vågen og han var blevet irriteret og at det var gået ud over barnet.

Hvornår skulle jeg så få hvilen?

Hvornår skulle jeg så få dækket mit behov for at have en kæreste istedt for hele tiden at være en familie, med unger der ikke gider sove når vi putter dem?

Ja han blev irriteret og det er fair nok, jeg har intet imod at gå ind og aflaste, men når han bevidst falder i søvn, når han havde lovet mig at nu skulle vi endlig have en kæresteaften, ja så bliver jeg skuffet. Og ligemeget hvad du siger så kan det ikke ændre det faktum at jeg blev skuffet og ked af at skulle bruge vores kæresteaften på mig selv...

Anmeld

14. oktober 2013

Anonym trådstarter

Nogen gange er almindelige vitaminer ikke nok - jeg er i stort D-vitamin underskud og er mega træt om aftenen, jeg anede det ikke før jeg fik det checket hos lægen, og jeg skal tage et stort ekstra tilskud af D-vitamin for at få niveauet op igen.

Men det virker lidt til, at du kun ser begrænsninger frem for potentielle muligheder? Så er det jo desværre lidt svært at komme videre 

Hvilke muligheder er der da? Udover at jeg skal putte den store og min mand skal begynde at amme den lille?

Anmeld

14. oktober 2013

StudPsyk

Anonym skriver:

Hvilke muligheder er der da? Udover at jeg skal putte den store og min mand skal begynde at amme den lille?

Som sagt eksempelvis at få målt hans vitaminniveau og så tage den snak igen. Eller at du i en periode må overtage, når du er færdig med at amme, og så aftale han ikke må sove endnu. Nu ved jeg ikke hvordan du tidligere har grebet den snak an, men det er bare så vigtigt at holde bolden på egen banehalvdel og fortælle roligt hvorfor det betyder noget for  dig.

Derudover går jeg ud fra, at den lille stadig er ret lille, når du ammer. Og det udgangspunkt vi har herhjemme er, at de første par år er ren overlevelse Det er fandme hårdt at have to børn uanset aldersforskel, især med putteproblem som jeg virkelig kender alt til. Så må man i en periode sige "Okay, der er ikke skide meget tid til parforholdet lige nu, men vi elsker hinanden og holder ud lidt endnu" - Det er lige så vigtigt at man får den hvile man har brug for for at komme igennem dagen og så prøve at fokusere på de små ting i stedet. Aftale at huske de kærlige kys og kram gennem dagen så man ikke glemmer hinanden 100%. Men vi har aftalt at det er helt okay at kærestetid ikke er aktuelt lige nu, selvom vi begge trænger, for vi ved vi bare lige skal ud over de første hårde år, før vi kan fokusere mere på at være kærester og ikke kun forældre.

Er der ellers måske mulighed for at i kan få ungerne passet bare nogle timer en weekend? Du ammer, men på et eller andet tidspunkt skal du jo starte på overgangskost, hvor der så er et potentielt vindue for et par timers 100% kærestetid.

Hvis ikke i har pasningsmulighed må i jo vente til begge går i institution og så være super flabede og tage en pjækkedag fra arbejde, så i får en dag til sig selv. Måske virker det til at have lange udsigter, men som sagt tænker jeg -især når tingene ikke flyder så nemt- at de første år er overlevelse, og så er man forhåbentlig så stærk i sit parforhold, at man kan tilgive hinanden indtil man står på den anden side og kan se på hvor meget man har overlevet sammen

Anmeld

14. oktober 2013

Trekløver(:

Anonym skriver:

Kan bestemt også forstå at han kan være træt... Men ja, det er ret sjældent vi kommer til at hygge fordi han for det meste falder i søvn inde hos vores den store og så er den aften ligesom væk...

Det kan jeg godt forstå, du syntes er øv, hvis det er hver dag. Så er der ikke meget kærestetid. 

Anmeld

14. oktober 2013

Anonym trådstarter

M_V skriver:

Det kan jeg godt forstå, du syntes er øv, hvis det er hver dag. Så er der ikke meget kærestetid. 

Han har heldigvis lovet masser af kærestetid i aften og han synes også selv at han var tarvlig igår fordi han ved hvor vigtigt det er for mig at vi stadig har kærestetid.. Han synes ikke jeg skældte ham ud, da jeg spurgte ham her i dag, han synes det var ok at jeg havde sagt som jeg gjorde, for han var selv blevet skuffet hvis det var mig der havde gjort det overfor ham

Anmeld

14. oktober 2013

FruStolpe

Jeg er da glad for at min mand er noget mere forstående end dig. Her er der aldrig, som i virkelig aldrig hygge om aftenen. Jeg går i seng ved 21 tiden og min mand 2-3 timer senere. Sådan må det være når mit vækkeur ringer kl lort og min mand står op sammen med vores datter 2-3 timer senere.

Måske din kæreste bare havde brug for at indhente lidt søvn

Vi hygger på andre tider af døgnet. Måske det var en mulighed for jer ??

Anmeld

14. oktober 2013

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Jeg er da glad for at min mand er noget mere forstående end dig. Her er der aldrig, som i virkelig aldrig hygge om aftenen. Jeg går i seng ved 21 tiden og min mand 2-3 timer senere. Sådan må det være når mit vækkeur ringer kl lort og min mand står op sammen med vores datter 2-3 timer senere.

Måske din kæreste bare havde brug for at indhente lidt søvn

Vi hygger på andre tider af døgnet. Måske det var en mulighed for jer ??

Tak for lort? Forstår udemærket hans behov for søvn!

Ja det havde han vel, det har jeg også men jeg blev alligevel oppe fordi jeg havde behov for en kæresteaften som jeg var blevet lovet, jeg kunne godt være gået i seng kl. 21 og så sad han med lorten når vores store ikke gad sove, men nej, jeg synes det er vigtigt man har kæresteaftner så man holder gnisten i live.

Vi hygger også på andre tider af døgnet, men sjældent sammen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.