Dilemma fra en privat dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2013

Anonym trådstarter

Line - med 2 boblinger skriver:

Min drengs dagpleje er også privat.. Og hun holder altså lukket ved sygdom, og det skal hun selvfølgelig have lov til.. 

Jeg gider da ikke at hendes børn eller hun selv for den sags skyld skal smitte mit barn.. Heller have måske 1 eller 2 lukke dage og have en frisk unge, end at blive smittet og så have en syg unge der måske skal være hjemme i ja.. længere tid.. 

Min drengs dagpleje mor har en regel om at hvis ungerne har været ramt af feber så SKAL de have en feberfri dag hjemme før de må komme i dagpleje.. 

Samme regel har jeg ved feber. Men den er svær den der. For mine forældre var lidt skeptisk over at vælge mig for hvad skulle de gøre ved sygdom. og så var det jeg valgte at sige jamen så har jeg åben og så tage de selv valget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2013

Anonym trådstarter

Min drengs dagpleje er også privat.. Og hun holder altså lukket ved sygdom, og det skal hun selvfølgelig have lov til.. 

Jeg gider da ikke at hendes børn eller hun selv for den sags skyld skal smitte mit barn.. Heller have måske 1 eller 2 lukke dage og have en frisk unge, end at blive smittet og så have en syg unge der måske skal være hjemme i ja.. længere tid.. 

Min drengs dagpleje mor har en regel om at hvis ungerne har været ramt af feber så SKAL de have en feberfri dag hjemme før de må komme i dagpleje.. 

Men jeg vurdere fra gang til gang. For har måtte få gange sige at der er lukket

Anmeld

14. oktober 2013

Kløver

Anonym skriver:

Nej det er rigtig nok. Altså jeg har endnu ikke oplevet at det barnet har sovet en time om formiddagen har ødelagt hverken middags lur eller når det skulle sove om aften. 

Min søn var sådan og har også givet bøvl med tænder, så han er måske et eksempel på lidt udfordringer

Anmeld

14. oktober 2013

Kay

Anonym skriver:

Men hvordan vurdere man det? For jeg har oplevet godt at kunne synes barnet ikke er sig selv. Men når forældrene kom fes det rundt

ja det har jeg også... og det er en af de ting der er med børn... vi kan ikke programere dem ej heller læse i system manualen hvad fejlen er... det er altid et vuderings spørgsmål og hvis forældrene er negative må man tage den der fra

Anmeld

14. oktober 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

Jeg har brug for jeres mening.

jeg er privat dagpleje og har blandt andet mit eget barn hos mig. Og dette fungere rigtig godt.

jeg har selvfølgelig også andre dagpleje børn. Nu har jeg flere gange oplevet at et barn er blevet afleveret trods sygdom. Barnet har hostet og snotte samt været ikke helt på toppen. Jeg har flere gange gjort forældrene opmærksomme på dette men de har bare trukket på skuldrene og barnet er afleveret dagen efter. Det skal siges at jeg ikke har haft taget temperatur på barnet, men det har ikke virket varm. 

nu har det her barn endnu en gang smittet mit barn. Og moren var bevist om at barnet var syg men havde alligevel afleveret. Jeg har så et feber ramt barn. Jeg står i den situation at jeg ikke kan lukke ved sygdom men forældrene må selv bestemme om de vil aflevere til trods for mit barn er syG. Det vælger den her mor at gøre, for som hun siger så er det nok hendes barn der har smittet. Jeg er rasende. Hvordan kan man sende er barn afsted man ved er syg.

nå men nu til mit spørgsmål. Hvor går grænsen for hvornår det er i orden at aflevere et sygt barn. ved feber skal det selvfølgelig ikke. Men hvornår er det så okay synes i? Og hvornår er det okay at dp ringer kg siger barnet er syg og skal hentes. Jeg har nemlig kun ringet ved feber eller opkast/dårlig mave, men burde jo nok også gøre det hvis det virker skidt tilpas. Men Det er sku sp svært med de børn. For det ene øjeblik kan de være sløje for bagefter at virke friske.

grænsen går ved om barnet kan deltage i de daglige aktiviteter og må selvfølgelig ikke kaste op eller bære andre åbenlyse smittefarer. MEN synes ikke at snot og hoste alene er ensbetydene med de ikke må komme afsted så længe de kan deltage. alle børn bliver jo snottede og så kunne min datter stort set ikke komme afsted i vinterhalvåret. det er svært for det er heller ikke nem at have den ene sygedag på job efter den anden pga snot osv. og nogen gange kan de jo godt være lidt et hængeøre om morgene og være frisk op af formiddagen. personligt sender jeg aldrig min datter afsted hvis hun er syg udover hoste (hun har bronkitis) og forkølelse, hvis hun ellers er glad nok. 

Anmeld

14. oktober 2013

Aabye

Anonym skriver:

Samme regel har jeg ved feber. Men den er svær den der. For mine forældre var lidt skeptisk over at vælge mig for hvad skulle de gøre ved sygdom. og så var det jeg valgte at sige jamen så har jeg åben og så tage de selv valget.

I vores by er de private dagplejere i HØJ kurs.. Her er det faktisk sådan at de private har ventelister og altid fuldt hus, og de kommunale har kun 2-3 børn.. Der er flere og flere her der vælger den kommunale dagpleje fra...

Men ærgerligt at "dine" forældre har været lidt skeptiske ved at vælge lige din dagpleje pga det med sygdom osv.. 

Når man har en dreng som min er det bestemt en fordel at der ikke er gæstebørn/gæstedagplejere at forholde sig til.. 

Håber dog du finder ud af det, for selvfølgelig skal deres barn ikke komme syg i dagpleje så det smitter de andre børn du har.. 

Hvad siger de andre forældre til at barnet her kommer syg i dagpleje?

Anmeld

14. oktober 2013

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

grænsen går ved om barnet kan deltage i de daglige aktiviteter og må selvfølgelig ikke kaste op eller bære andre åbenlyse smittefarer. MEN synes ikke at snot og hoste alene er ensbetydene med de ikke må komme afsted så længe de kan deltage. alle børn bliver jo snottede og så kunne min datter stort set ikke komme afsted i vinterhalvåret. det er svært for det er heller ikke nem at have den ene sygedag på job efter den anden pga snot osv. og nogen gange kan de jo godt være lidt et hængeøre om morgene og være frisk op af formiddagen. personligt sender jeg aldrig min datter afsted hvis hun er syg udover hoste (hun har bronkitis) og forkølelse, hvis hun ellers er glad nok. 

Ved ikke om noget er blevet misforstået. Men snot og hoste er ikke noget problem. Det er mere andre sygdomme, forkølelser kommer man jo nemlig ikke uden om

Anmeld

14. oktober 2013

Anonym trådstarter

I vores by er de private dagplejere i HØJ kurs.. Her er det faktisk sådan at de private har ventelister og altid fuldt hus, og de kommunale har kun 2-3 børn.. Der er flere og flere her der vælger den kommunale dagpleje fra...

Men ærgerligt at "dine" forældre har været lidt skeptiske ved at vælge lige din dagpleje pga det med sygdom osv.. 

Når man har en dreng som min er det bestemt en fordel at der ikke er gæstebørn/gæstedagplejere at forholde sig til.. 

Håber dog du finder ud af det, for selvfølgelig skal deres barn ikke komme syg i dagpleje så det smitter de andre børn du har.. 

Hvad siger de andre forældre til at barnet her kommer syg i dagpleje?

Hold da op. Gid det var sådan her. Her er det de kommunale der er i høj kurs. Hvor vi private har sværere ved at finde børn.

jeg har ikke taget snakken med forældrene. Og de har heller ikke selv nævnt noget. Jeg har det sådan at jeg ikke snakker med andre forældre om et barn. Men bliver det et større problem må der afholdes et møde. Men umiddelbart har de andre børn gudskelov ikke taget så meget sygdom til sig

Anmeld

14. oktober 2013

Aabye

Anonym skriver:

Hold da op. Gid det var sådan her. Her er det de kommunale der er i høj kurs. Hvor vi private har sværere ved at finde børn.

jeg har ikke taget snakken med forældrene. Og de har heller ikke selv nævnt noget. Jeg har det sådan at jeg ikke snakker med andre forældre om et barn. Men bliver det et større problem må der afholdes et møde. Men umiddelbart har de andre børn gudskelov ikke taget så meget sygdom til sig

Jeg synes du skal afholde et møde med de forældre der bliver ved med at sende det syge barn afsted.. Simpelthen lave en gylden linje hvor du fortæller dem at sådan er reglerne altså.. De andre børn skal jo altså ikke blive smittet.. :/

Anmeld

14. oktober 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

Ved ikke om noget er blevet misforstået. Men snot og hoste er ikke noget problem. Det er mere andre sygdomme, forkølelser kommer man jo nemlig ikke uden om

du nævnte bare selv det med at barnet hostedet og var snottet samt ikke helt på toppen ( er jeg svært at definere " ikke helt på toppen". var derfor jeg skrev det med at de blot skulle kunne deltage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.