Anonym skriver:
Jeg har brug for jeres mening.
jeg er privat dagpleje og har blandt andet mit eget barn hos mig. Og dette fungere rigtig godt.
jeg har selvfølgelig også andre dagpleje børn. Nu har jeg flere gange oplevet at et barn er blevet afleveret trods sygdom. Barnet har hostet og snotte samt været ikke helt på toppen. Jeg har flere gange gjort forældrene opmærksomme på dette men de har bare trukket på skuldrene og barnet er afleveret dagen efter. Det skal siges at jeg ikke har haft taget temperatur på barnet, men det har ikke virket varm.
nu har det her barn endnu en gang smittet mit barn. Og moren var bevist om at barnet var syg men havde alligevel afleveret. Jeg har så et feber ramt barn. Jeg står i den situation at jeg ikke kan lukke ved sygdom men forældrene må selv bestemme om de vil aflevere til trods for mit barn er syG. Det vælger den her mor at gøre, for som hun siger så er det nok hendes barn der har smittet. Jeg er rasende. Hvordan kan man sende er barn afsted man ved er syg.
nå men nu til mit spørgsmål. Hvor går grænsen for hvornår det er i orden at aflevere et sygt barn. ved feber skal det selvfølgelig ikke. Men hvornår er det så okay synes i? Og hvornår er det okay at dp ringer kg siger barnet er syg og skal hentes. Jeg har nemlig kun ringet ved feber eller opkast/dårlig mave, men burde jo nok også gøre det hvis det virker skidt tilpas. Men Det er sku sp svært med de børn. For det ene øjeblik kan de være sløje for bagefter at virke friske.
Hvis barnet ikke kan deltage i den normale hverdag, så er det selvfølgelig okay at ringe til forældrene, og bede om at barnet blev hentet.
Mange børn er i vinter halvåret forkølet med hoste og snot løbende i lange baner.
Der er MANGE forskellige holdninger til, hvornår barnet burde blive hjemme. Summa summarum er, at hverdagen ikke kan gå i stå for alle, fordi barnet har løbende næse og hoster. Nogen får også feber af det, andre ikke.
Nogle holder barnet hjemme når snotten er gul/grøn, men hvornår er den for gul, til at barnet skal blive hjemme?
Mit barn havde hele sidste vinter hoste og var snotter. Ofte var snotten gul, især om morgenen, og efter middags luren.
Vores DP har ALDRIG ringet ham hjem pga det. Og jeg er ALDRIG blevet irriteret over at de andre børn smittede mit, lige efter at han var blevet rask.
Sådan er det altså at have børn i institution.
Selvfølgelig skal de blive hjemme hvis de har feber/dårlig mave, ikke kan være med i dagligdagen, og har diverse børnesygdomme.
Personligt skal forkølelse bare være MEGET slemt herhjemme, før vi holder barnet hjemme, eller bliver ringet op af DP.
Det er en personlig vuderingssag. Hvis du synes det er for meget, må du jo holde et møde med alle forældre, og fortælle hvordan dine regler i forhold til sygdom. Derefter kan de jo så tage stilling til, om de vil fortsætte samarbejdet.