Dilemma fra en privat dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Netop derfor skrev jeg deltage i dagplejen. Der er også stor forskel på forkølelse, små hensyn, og så at børnene er syge hvor de ike kan bære en del af dagligdagen

Der kan jo være andet som kan påvirke, søvn, tænder osv

ved søvn er de forskellige forældre gode til at sige hvis barnet har sovet dårligt. Så kommer det ud en time om formiddagen for den time gør underværker og barnet kan være med.

men det kan det jo ikke ved utilpashed osv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2013

Kløver

Line - med 2 boblinger skriver:

Du kan jo vælge at lade være med at modtage barnet.. 
Eller simpelthen ringe forældrene hjem og hente hvis DU vurdere at barnet ikke er rask nok til at være i dagpleje..!

I min drengs dagpleje er det okay at være snottet.. MEDMINDRE at det er grønt snot.. Så er det no go.. 

Selvfølgelig kan du lukke dagplejen ved sygdom.. Hvorfor skulle du ikke kunne det? Det gør min drengs dagpleje da.. Hun har dog ikke hendes egne børn i dagpleje.. Den yngste går i 8 klasse.. 

Er snot ikke altid grønt ? (medmindre det er betændelse)

Anmeld

14. oktober 2013

Anonym trådstarter

Du kan jo vælge at lade være med at modtage barnet.. 
Eller simpelthen ringe forældrene hjem og hente hvis DU vurdere at barnet ikke er rask nok til at være i dagpleje..!

I min drengs dagpleje er det okay at være snottet.. MEDMINDRE at det er grønt snot.. Så er det no go.. 

Selvfølgelig kan du lukke dagplejen ved sygdom.. Hvorfor skulle du ikke kunne det? Det gør min drengs dagpleje da.. Hun har dog ikke hendes egne børn i dagpleje.. Den yngste går i 8 klasse.. 

Da jeg er privat har jeg ikke andre der kan tage over ved Sygdom. Ig vi har haft meget sygdom over sommeren så jeg har valgt at lade den bestemme, for ikke at have for mange lukkedage.

som regel kommer det op af formiddageb. Men nu vil jeg vær mere obs på det og give forældrene besked når jeg ikke synes de er helt på toppen. Jeg har nok været dårlig til det

Anmeld

14. oktober 2013

Aabye

Maja84 skriver:

Ikke hos vores..

Anmeld

14. oktober 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Det er som regel gennemsigtig.

jeg har ladet mig fortælle at det gennemsigtige snot smitter, ved det grønne er det på vej ud af kroppen

Anmeld

14. oktober 2013

Kløver

Anonym skriver:

ved søvn er de forskellige forældre gode til at sige hvis barnet har sovet dårligt. Så kommer det ud en time om formiddagen for den time gør underværker og barnet kan være med.

men det kan det jo ikke ved utilpashed osv

Men det kan man jo ikke hvis det er feks tænder nogle gange kan det også være problematisk hvis barnet får ekstra søvn da det kan skubbe og ødelægge søvnrytmen, så er man jo nød til at arbejde ud fra at barnet har en øv dag. ?

Anmeld

14. oktober 2013

Aabye

Anonym skriver:

Da jeg er privat har jeg ikke andre der kan tage over ved Sygdom. Ig vi har haft meget sygdom over sommeren så jeg har valgt at lade den bestemme, for ikke at have for mange lukkedage.

som regel kommer det op af formiddageb. Men nu vil jeg vær mere obs på det og give forældrene besked når jeg ikke synes de er helt på toppen. Jeg har nok været dårlig til det

Min drengs dagpleje er også privat.. Og hun holder altså lukket ved sygdom, og det skal hun selvfølgelig have lov til.. 

Jeg gider da ikke at hendes børn eller hun selv for den sags skyld skal smitte mit barn.. Heller have måske 1 eller 2 lukke dage og have en frisk unge, end at blive smittet og så have en syg unge der måske skal være hjemme i ja.. længere tid.. 

Min drengs dagpleje mor har en regel om at hvis ungerne har været ramt af feber så SKAL de have en feberfri dag hjemme før de må komme i dagpleje.. 

Anmeld

14. oktober 2013

Kløver

Anonym skriver:

Det er som regel gennemsigtig.

jeg har ladet mig fortælle at det gennemsigtige snot smitter, ved det grønne er det på vej ud af kroppen

Jeg har også hørt at når det netop er grønt er det på vej ud af kroppen, vores mø komme i dp så længe de ikke er meget besværet af en forkølelse, de gennemsigtige synes jeg ofte børn har 85% af vinterhalvåret

Anmeld

14. oktober 2013

Kløver

Ikke hos vores..

Jeg tænkte nok at det gennemsigtige bare er slim og ikke snot i den forstand, eller ej det ved jeg ik, den havde jeg ik tænkt over, har nok bare sat det hele i samme kategori

Anmeld

14. oktober 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Men det kan man jo ikke hvis det er feks tænder nogle gange kan det også være problematisk hvis barnet får ekstra søvn da det kan skubbe og ødelægge søvnrytmen, så er man jo nød til at arbejde ud fra at barnet har en øv dag. ?

Nej det er rigtig nok. Altså jeg har endnu ikke oplevet at det barnet har sovet en time om formiddagen har ødelagt hverken middags lur eller når det skulle sove om aften. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.