Et spørgsmål til alle jer der aldrig har været tykke...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juli 2009

Bondepigen

Jeg har altid kunnet spise, hvad jeg havde lyst til uden at tage på.  Meen så fik jeg piller mod depression som 23 årig, og så skal jeg love for at jeg blev tyk. ØV. Fra 65 til 100 kg... Jeg har kun smidt 10 kg indtil videre, men nu er jeg stoppet med amning og så skal jeg på nupo igen. Vil i hvert fald ned på mindst 70 kg.

Jeg har osse været FRYGTELIG tynd en overgang, da jeg fik en spiseforstyrrelse pga. en voldelig kæreste.

Selv om jeg er tyk nu, kan jeg stadig spise det jeg vil uden at tage på. Får stadig piller, men en slags som jeg ikke tager på af.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2009

Honningblomst

bondepigen skriver:

Jeg har altid kunnet spise, hvad jeg havde lyst til uden at tage på.  Meen så fik jeg piller mod depression som 23 årig, og så skal jeg love for at jeg blev tyk. ØV. Fra 65 til 100 kg... Jeg har kun smidt 10 kg indtil videre, men nu er jeg stoppet med amning og så skal jeg på nupo igen. Vil i hvert fald ned på mindst 70 kg.

Jeg har osse været FRYGTELIG tynd en overgang, da jeg fik en spiseforstyrrelse pga. en voldelig kæreste.

Selv om jeg er tyk nu, kan jeg stadig spise det jeg vil uden at tage på. Får stadig piller, men en slags som jeg ikke tager på af.

Åh, den problematik med medicin har jeg desværre også oplevet da jeg var 23-24 år...plus 10-12 kilo...øvøv...
Håber at du hurtigt og uden meget besvær når ned på det tal du ønsker-smiler
God kamp..
Knus Eva..som stadig synes dit profil billede er det sødeste af alle...

Anmeld

21. juli 2009

Klumpe-dumpe

Maluccas børnelæge, fortalte mig at jeg skal være OBS på at Malucca ikke bliver overvægt.

Børn med en lav fødselsvægt har (åbenbart) en større tendens til at blive overvægtige senere hen

Og som dig Susanne, havde jeg også selv en lav fødselsvægt (2100g). Så måske det der noget om det.

Men passer altså ikke helt på dig Eva

Anmeld

22. juli 2009

Honningblomst

malucca09 skriver:

Maluccas børnelæge, fortalte mig at jeg skal være OBS på at Malucca ikke bliver overvægt.

Børn med en lav fødselsvægt har (åbenbart) en større tendens til at blive overvægtige senere hen

Og som dig Susanne, havde jeg også selv en lav fødselsvægt (2100g). Så måske det der noget om det.

Men passer altså ikke helt på dig Eva

Ok..og nej, det passer ikke på tykke mig-griner
Min den store vejede 4800g og den dag i dag er han 12 år og vejer 32 kilo så han er bestemt ikke stor..min nummer to søn  vejede 4500g allerede 14 dage før termin og er i dag 6 år og vejer 32 kg og han skal passe på...men han har vidst også min kropsbygning og den der med lige at ligge på grænsen.

Læste fornylig at døtre med tykke mødre og sønner af tykke fædre havde ret meget øget risiko for at blive tykke...men mon det så er arv eller miljø eller en god blanding??

Knus..

Anmeld

22. juli 2009

Bondepigen

Eva skriver:

Åh, den problematik med medicin har jeg desværre også oplevet da jeg var 23-24 år...plus 10-12 kilo...øvøv...
Håber at du hurtigt og uden meget besvær når ned på det tal du ønsker-smiler
God kamp..
Knus Eva..som stadig synes dit profil billede er det sødeste af alle...

Årh tak, hvor er du sød.

Synes virkelig det er flot, at du har haft viljen til at tabe dig ved ren kostomlægning og motion!!!

Anmeld

22. juli 2009

Honningblomst

bondepigen skriver:

Årh tak, hvor er du sød.

Synes virkelig det er flot, at du har haft viljen til at tabe dig ved ren kostomlægning og motion!!!

jamen det var da så lidt-smiler- bliver sådan lidt "åååhhhrr......nnnååååhrrrr, hvor er hun nuttet"smiler- hver gang jeg ser det billede...det er virkelig super godt...og smuk er hun jo.

Jamen, det har da også været sejt ind imellem....også fordi man jo selvfølgelig ikke KUN har det ene at forholde sig til og kæmpe med...men også et helt almindeligt liv udover...men tror jeg fik vent alt det der med at nu kunne det være lige meget...til nu skal jeg sørme vise dem(hvem ved jeg ikke lige-smiler) at jeg kunne...måske det faktisk var mig selv jeg skulle overbevise mig om at jeg kunne og ville være mig og at jeg var god nok og sej nok...lyder det helt sort eller??

Knus..

Anmeld

22. juli 2009

Bondepigen

Eva skriver:

jamen det var da så lidt-smiler- bliver sådan lidt "åååhhhrr......nnnååååhrrrr, hvor er hun nuttet"smiler- hver gang jeg ser det billede...det er virkelig super godt...og smuk er hun jo.

Jamen, det har da også været sejt ind imellem....også fordi man jo selvfølgelig ikke KUN har det ene at forholde sig til og kæmpe med...men også et helt almindeligt liv udover...men tror jeg fik vent alt det der med at nu kunne det være lige meget...til nu skal jeg sørme vise dem(hvem ved jeg ikke lige-smiler) at jeg kunne...måske det faktisk var mig selv jeg skulle overbevise mig om at jeg kunne og ville være mig og at jeg var god nok og sej nok...lyder det helt sort eller??

Knus..

Det er jo nok osse der man skal komme til, at nu skal man vise... Selv om det nok mere er en selv man vil vise noget overfor. Men det giver da osse én et boost, for det er jo en kæmpe indsats man har gjort...og at det så lykkes. Det giver noget selvtillid (eller hvad man nu skal kalde det).

Det bare så sejt!!

Nu må jeg hellere komme i seng, så godnat og sov godt

Anmeld

22. juli 2009

Honningblomst

bondepigen skriver:

Det er jo nok osse der man skal komme til, at nu skal man vise... Selv om det nok mere er en selv man vil vise noget overfor. Men det giver da osse én et boost, for det er jo en kæmpe indsats man har gjort...og at det så lykkes. Det giver noget selvtillid (eller hvad man nu skal kalde det).

Det bare så sejt!!

Nu må jeg hellere komme i seng, så godnat og sov godt

Jo, det gør det helt sikkert...og det skal være med til at holde det resten af livet...det er sørme også en kunst i sig selv...
Nat nat til dig...hyggeligt med en aftensludder...håber du får en god nattesøvn....herhjemme er nat og dag vendt op og ned, så jeg nyder roen nu-smiler
Knus..

Anmeld

22. juli 2009

lonemus

Eva skriver:

eller ikke har været det ud over når I har været gravide..
men er der altid har væet normalvægtige, er jeres vægt bare stabil altid...uden I skal tænke over det og har i så bare vejet det samme fra i var 16-17 år og indtil nu??
For mig er det jo virkelig facinerende og langt fra min verden at man bare kan leve uden at tænke over vægten og uden at den ændrer sig...men er det bare sådan for alle jeg som bare er og altid har været normalvægtige??

Knus Eva..

Godt spørgsmål, jeg undrer mig osse over det!!

Jeg vil heller aldrig kunne spise normalt, uden og skulle tænke på vægten. Men sådan er jeg jo bare.

Min svigerinde er normalt tynd, men kan spise alt uden at tage på. Hun laver fuld fed mad, drikker alm cola - kun cola og har ingen light produkter i sit hjem.
Hun er lige kommet hjem fra 2 uger i Tyrkiet - og har tabt 6 kilo!!!!!! Når jeg holder ferie tager jeg normalt lidt på........og hun havde intet lavet, blot ligget ved poolen med børnene og spist god mad............6 kilo på 2 uger, det er jo helt vildt....
Havde det været mig, så havde jeg sgu nok taget 6 kilo på!!!

Eva, var det forresten ikke nu du ville smide badevægten langt væk?? - nu her efter du fik lavet maven??

Lone

Anmeld

22. juli 2009

Honningblomst

lonemus skriver:

Godt spørgsmål, jeg undrer mig osse over det!!

Jeg vil heller aldrig kunne spise normalt, uden og skulle tænke på vægten. Men sådan er jeg jo bare.

Min svigerinde er normalt tynd, men kan spise alt uden at tage på. Hun laver fuld fed mad, drikker alm cola - kun cola og har ingen light produkter i sit hjem.
Hun er lige kommet hjem fra 2 uger i Tyrkiet - og har tabt 6 kilo!!!!!! Når jeg holder ferie tager jeg normalt lidt på........og hun havde intet lavet, blot ligget ved poolen med børnene og spist god mad............6 kilo på 2 uger, det er jo helt vildt....
Havde det været mig, så havde jeg sgu nok taget 6 kilo på!!!

Eva, var det forresten ikke nu du ville smide badevægten langt væk?? - nu her efter du fik lavet maven??

Lone

Hun lyder godt nok VILDT usund...har en veninde der er og lever på samme måde....det skræmmende er jo at de udsætter sig selv for en kæmpe sunhedsmæssig riskiko og det tror de ikke selv, for tynde er jo sunde...men de tynd fede er faktisk også en store gruppe...

Jeg ville have smidt vægten ud, men jeg har fundet ud af at en af grundene til jeg er i stand til som en af de få at holde mit vægttab er at jeg hele tiden har et mål...om det så kun er et kilo, så er det med til at holde motivationen og fastholde mit sunde liv-smiler
Så vægten er her og bliver her....og jeg vejer mig dagligt...

K nus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.