Vend lige situationen om! din datter har temperament, og hun har selvtillid og nysgerrighed til at ville en masse. Prøv at se dette som en god ting. Selvom det er død frustrerende at hun skriger som en gal når hun ikke får lov at eksperimenter med tallerken på gulvet, eller ikke helt mestre det fysiske i at sætte sig på gåvognen. Men hun vil det. Og hun bliver SUR hvis du afbryder/ødelægger det hun havde tænkt. Eller hun selv ikke kan.
Din opgave som mor her er nok at selvfølgelig holde de klare grænser for hvad hun må. Må hun lege med maden ved bordet eller ej? Må hun kravle op på bordet? Hvis det er for farligt eller du ikke vil have det, må du som du også gør sige nej. Og så kan du nok ikke undgå at hun protestere! Og det skal hun have lov til! Selvfølgelig skal det ikke betyde at du skal give dig, men hun skal anerkendes i at ØV hvor bliver jeg tosset når jeg lige var ved at se hvilken lyde det gav når jeg smadrer tallerken og mad ned i bordet og du så bare ødelægger det hele!
Faktisk er hun ret sej! Tænk en ballast at have og turde sige fra og vide hvad hun vil. Selvfølgelig skal hun lære at styre sit temperament men det nok for tidligt. Nu skal hun bare lære at det okay at hun har temperament. Og prøv at se om du kan finde ud af hvordan du bedst muligt støtter hende Så hun får mindst muligt nej i løbet af en dag.
ang. Legestue og den dårlige mor der bare tager hende væk. DU en pisse god mor! man kan ikke bestemme alting selv når man er et år. Nogen ting skal man, såsom hjem når mor kommer. Som pæd bliver jeg altid glad når jeg ser en forældre der tør tage kampen. Også selvom det ind imellem betyder skrigene barn under armen! En tydelig forælder er den bedste forældre man kan få!
Anmeld