Barnet er 1 år?
Min datter er 1 år. Hun spiser stadig med fingrene og undersøger manden. Jeg sidder ikke og retter hende hele tiden. Jeg viser hende men retter hende ikke. Hun er KUN 1 år
Min søn gjorde det også meget da han var i den alder - vendte tallerkenen på hovedet. Der er selvfølgelig forskellige måder at tackle det på, men herhjemme accepterede vi at det var en del af hans udvikling og det skulle han have lov til.
I vuggeren var de mere konsekvente: Hver gang det skete, tog de tallerkenen og sagde at han vist ikke var sulten mere. Fair nok at de er lidt mere faste i deres regler derovre - de har trods alt 11 andre børn de også skal holde styr på.
Men herhjemme har vi altså altid været meget large med den slags.
Til TS: Hvis du holder fast i at det ikke er okay at vende tallerkenen på hovedet, så ville jeg gøre som ovenstående: Hver gang hun gør det, sig "du er vist ikke sulten mere" og tag tallerkenen. Men personligt ville jeg lade hende gøre det.
Med et barn i den alder, skal man sige tingene flere 100 gange før barnet lærer det, du kan IKKE regne med at hun ændrer adfærd de første måneder.
Anmeld